Loading...
dk

Vand i baglygte | Tesla Forum

Junior
Junior Aug 25 '15

Håber ikke dette er normalen efter et stykke tid :(

PerF
PerF Aug 30 '15

Jeg bliver ved med at få fugt/vand i baklys ruderne. Er der stadig ikke nogen der har fået en genial idé til at fjerne problemet permanent. Tesla har sat deres nyeste fix på her i sommer, men det holdt kun 14 dage.

Det gør ondt når 90% af folk der ser bilen bemærker at jeg lige skal få kigget på denne fejl. Ved godt det kun er kosmetisk, men det er da også noget af det vigtigste i den ellers flotte bil!

Kiefer
Kiefer Aug 30 '15

Jeg har endnu tilgode at se en bil hvor dette rent faktisk er fixet. Tesla i Århus har også sagt til mig, at de nu har et fix der afhjælper dette 100% og jeg har fået tid i november til at få det sat på. 

/Martin

Lund
Lund Aug 31 '15

PerF: Enig. Jeg irriteres over det her hver dag, det ser simpelthen træls ud med kondensen. Og med efteråret forude, så bliver det ikke bedre.

Hvis Tesla Aarhus mener at have et fiks der er permanent, så skal jeg lige have ringet.

/Ole

KFK
KFK Aug 31 '15

Ved mit sidste besøg hos Tesla (Århus) inden endelig bestilling for ca. en måned siden, gik vi igennem deres værksted. Der holdte en P85 med vand i lygten. Jeg spurgte om der var fundet en løsning på dette kendte problem. Sælgeren fortalte, at det var løst og det kun var et problem på de ændre årgange... 

Louise
Louise Aug 31 '15

Så er der bestilt til totalt gennemgang af bilen  for at få udbedret diverse børnesygdomme. Tidligste tid var den 23.11 på Kirstinehøj.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 31 '15

Jeg skal eftersigende blandt andet have baglygten fixet for kondens i næste uge. jeg skal nok komme med en tilbagemelding om det er et holdbart fix..

Kiefer
Kiefer Aug 31 '15

Sidst jeg fik det fixet, for ca. 50.000 km siden var forklaringen også at, nu havde de et fix. Det holdt da som også i 2-3 måneder... Men derefter kom problemet igen.

/Martin

PerF
PerF Aug 31 '15

Min bil er fra april, så det med tidligere årgange holder vist ikke.

Fixet blev udført i juni, hvor de lige havde fået det allernyeste fra US.

Så med mindre der er kommet et helt nyt fix fra august, så virker det desværre ikke.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 31 '15

Pyha nej så kan det da godt være at det stadig er et problem som er uløst. Jeg tænker at man ved alle disse småfejl som forgæves forsøges udbedret af Tesla bør lave et dokument som underskrives af Tesla hvor de vedkender at alt bliver lavet også efter udløb af garanti såfremt at der ikke til den tid findes permanente fixes. Ellers er man da godt nok på r..ven når den tid kommer...

Niels
Niels Aug 31 '15
jeg har haft 2 biler. den ene fra 2013 og den anden fra 2015. ingen af disse havde problemmer med vand/fugt i lygterne.
kan der være andre årsager som gør at nogle oplever problemmet gentagende gange, mens andre ingen problemmer her ?.

f.eks. hvordan bilen vaskes eller hvor den står om natten ?
jeg vasker i hånden og bruger ikke vandslange eller kompressor, bilen står normalt tørt om natten, men hænder naturligvis at den står ude en nat mens det regner - ja faktisk plejer jeg at sætte den ud når det regner for at få den vasket i blødt vand.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 31 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 31 '15
Det har intet at sige. Min holder i lukket garage og håndvaskes kun og det var galt stor set fra starten af. Der er tilmed eksempler på biler der leveres med dette problem.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Aug 31 '15
Lars72
Lars72 Aug 31 '15
Jeg havde vand i baklygte. Tesla skiftede det ifm inst af midterkonsollen.
Maskinvask og står ude.
PerF
PerF Aug 31 '15

Min blev leveret med vand i begge lygter. Til udlevering trak de bare på skuldrene over det.

NeWT
NeWT Aug 31 '15
@Perf Hvem udleverede den til dig?
Lund
Lund Sep 1 '15

Talte med Tesla Aarhus i går. Nyt fix på biler leveret fra medio august som burde være ok.

De får dele til rep. om 1 mdr.

Lennart
Lennart Aug 1 '17

Har lige snakket med Tesla København, og de siger de ikke skifter på baglygter mere, de skifter den kun hvis der er vanddråber i... min har godt med dug, men ingen vanddråber :-( Har i andre også været ude for dette?

Fik det også på mail, mail fra tesla:

"Vi skifter ikke lygter hvis der er dug i dem, men hvis der er decideret vanddråber i lygten skal de skiftes"

thvestergaard
thvestergaard Aug 2 '17

Det samme her. Jeg har også haft insekter og dug i mine baglygter. De fjerner edderkopper mm, og efterfølgende forsøger de at gøre lygten tættere. Men lygterne er ikke hermetisk tætte. 

Sider: « 1 2