Tesla Servicecenter i tyskland €800 + €128 for 4-hjuls udmåling. (Stort service (2års)).
Netop fået det udført i Hamborg. Alt som lovet, ingen ventetid, alt arbejde + lidt garanti udført på 1 dag.
- R
Jeg fik lavet 2 års (40.000 km) service hos Hinnerup Auto for cirka 3500 kr, plus cirka 200 kr for en lånebil imens. Det tog nogle timer, så afleverede bilen om morgenen og hentede den om aftenen. Ganske smertefrit og god oplevelse. Inklusiv bremserens også.
Tesla anbefaler for hver 20.000 eller hvert år - alt efter hvad der kommer først. Men samtidig fører de sig frem med at en elbil er billig i drift m.m. - at der ikke er mange sliddele i den, og at de ikke vil tjene penge på service/reservedele. Så det hænger efter min mening ikke sammen. Men man skal ikke overholde nogen form for service for at opretholde garantien på 4år/80.000km - eller 8år på batteri/motor.
Men det man skal holde mest øje med er bremserne da man ikke bruger dem meget pga. regenerering. Men eller skal bremsevæske skiftes hvert 2. år, og på det tidspunkt skal batterivæske vist også toppes op.
Jeg har pt. kørt 41.000km på 11 måneder, og tror faktisk at jeg venter med at sende den til service til den rammer 80.000 - lige inden garantien ryger, og så eller holde øje med bremserne
Enig i at det arbejdsmæssigt og prismæssigt slet ikke hænger sammen. Der er vel relativt få som er villige til betale 4/7.000 kr. for at få fyldt sprinklervæske på og få skiftet 2 stk. CR2032 batterier samt viskerblade... Kim; hedder det forresten ikke 4år/80.000 km?
Men ellers er de officielle priser i Danmark/Norge/Tyskland/Sverige her :
https://www.tesla.com/da_DK/support/service-plans?redirect=no
kr. 4.000 kr. 7.000 kr. 4.000 kr. 9.000
https://www.tesla.com/...ce-plans?redirect=no
kr. 3.200 kr. 5.500 kr. 3.200 kr. 7.100 (prisen er i NOK)
https://www.tesla.com/...ce-plans?redirect=no
€ 475 € 825 € 475 € 1.025
https://www.tesla.com/sv_SE/support/service-plans
4 300 SEK 7 600 SEK 4 300 SEK 9 800 SEK
Og eftersom kursen på en NOK er 0,81 er det godt nok billigt i Norge !
> Og eftersom kursen på en NOK er 0,81 er det godt nok billigt i Norge !
Ja, og de giver 5år/100.000km (?!)
Jeg vil personligt gerne se billeder af de kasserede skivers overflade, måske kan vi uddrage om de er underbrugte eller overbelastede? Hvis du ikke har fået 'ombytningsrabat' kan du evt. få stumperne med.
Jeg er selv MEGET bevist om at det er overordentligt nemt, ikke at bruge Tesla bremserne, så jeg afbremse hver dag ved den sidste motorvejs afkørsel før mit hjem, men stadig med god tid til nedkøling inden jeg parkerer hjemme.
Hvis man f.eks. skifter skiver og klodser pga. rust på skiver er det jo en vild ekstraudgift eller hvis man skifter alle fire skiver fordi én skive på én aksel har slået sig, er det også noget dyrt (selvfølgelig skifter man i begge sider på samme aksel).
Måske kan vi fra dine skiver anslå en best practice?
Har også lige haft bilen til 40.000 km eftersyn og bremserne blev skilt ad og renset. Det kostede vist omkring 1000 kr. Alt var fint.
En ting er priserne, men at en bil på +2.500 kg skal have skiftet bremser efter 40.000 km bør ikke være overraskende. Jeg er mere overrasket over at min endnu ikke har skulle have skiftet.
De bliver selvfølgelig skånet en del med regen, men de store SUV'er får også skiftet deres bremser hyppigere end en Ford Mondeo eller Skoda.
Nu har vi ikke hørt om det er manglende brug eller meget brug som er årsag til at du skal skifte klodser og skiver, om skiverne er skæve eller hvad.
@Flemming, jeg er også nysgerrig efter at høre hvor lang tid dine 90.000 km er kørt over, og hvor ofte du har fået renset bremserne. Jeg skal til 60.000 km service i januar og har bestemt ikke lyst til at stå med en mer-udgift på 18.000 kr for nye bremser....
@MandM + Nostromo, jeg har lige fået oplyst 1300 kr for bremserens. Antager det er inkl moms.
@mugge og Klaus. Vores Tesla er fra januar 2014 og vi har haft den gamle 80000 km service aftale hos Tesla som indeholdt rensning af bremserne.
Hvorfor skal man køre den til service hos Tesla, hvis bremserens ikke er inkluderet?! Det er da næsten det vigtigste punkt, vil jeg mene... Jeg undres.
/Jakob :-)