Loading...
dk

Udbud på ladestandere | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 6 '15

Elgaard: Som du selv skriver, hvis du ser på behovet kontra det investeringen løber op i, så tror jeg ikke på der er mange der er interesseret i at lave disse løsninger.

Jeg er ikke enig med dig i at konkurrencen på ladestandere ikke er til stede, problemet er mere at der slet ikke er biler nok til, at fylde alle ladepladserne 24 timer i døgnet. Som jeg skrev tidligere, bare det at få en elektriker til at lave installationen koster hurtigt en 4-6.000,- og de penge skal jo tjenes hjem igen. Og det kan jo kun gøres ved at der holder en bil og lader i en 3-6000 timer, alt efter hvilken pris man vælger at tage for strømmen.

Jeg tror ikke på det er nemt at få prisen for selve ladestanderen ned under 10.000 alene den vandalsikrede kasse de skal bygges ind i koster flere tusinde kroner.

/Martin

Michael72
Michael72 Dec 6 '15

Jeg oplever, at uanset hvor mange ladere der er sat op i mit område af København, så er der ikke adgang til dem. Mine abonnementer på E-ON og Clever er endnu ikke blevet brugt, da benzin biler uden undtagelse, blokkerer for adgangen. Derfor må det være ekstra dyrt at sætten ladere op, når der ikke er reel adgang til disse.

Var jeg leverandør af ladning/størm, ville jeg sikre mig, at der var regler omkring adgangsbetingelser og andet på ladepladser, f.eks. skiltning, bøder eller andet. Jeg har forsøgt at tale med de der parkerer på "EL" pladser og forklaret at de holder forkert og at det er min "benzin station". Langt de fleste vidste ikke at de holder forkert, men har lagt mærke til ladestationen. En sagde endda: "Der står ikke hvad der sker, hvis jeg parkerer her alligevel".

En investering af den art i taler om ovenfor, bliver noget dyrere, hvis den ikke kapitaliseres via ladninger/brug. 

Sider: « 1 2