Loading...
dk

Vinterdæk | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 14
Har også netop købt nokian wra4. Gav 5500 hos dækleader. Får den lokale mekaniker til at montere dem.
Ice2EV
Ice2EV Oct 14

@Hilbert Vinter dæk bør vel alt andet lige være mindre støjende end sommerdæk. Vinterdæk er jo med blødere gummi?

JacobKbhS
JacobKbhS Oct 14
Vinterdæk støjer normalt mere end sommerdæk - netop fordi gummiet er blødere og dermed ‘suger’ sig bedre fast til asfalten (med forhøjet friktion og støj til følge).
Dalgaard
Dalgaard Oct 15
@sgunborg. I aften eller imorgen aften kender jeg prisen incl montering
Forummets indlæg er redigeret af Dalgaard Oct 20
Dalgaard
Dalgaard Oct 20
@sgunborg. Prisen blev lige omkring 7000 kr. monteret på 19” følge
EM2206
EM2206 Nov 8

Har lige bestilt 4 Nokian wra 4 stk. #19# incl bremserens til kr. 7000 monteret. Spændt på få dem på :-

Ice2EV
Ice2EV Nov 10
Quote from JacobKbhS Vinterdæk støjer normalt mere end sommerdæk - netop fordi gummiet er blødere og dermed ‘suger’ sig bedre fast til asfalten (med forhøjet friktion og støj til følge).

Kan bekræfte at Michelin A5 larmer mindre end originale sommerdæk. Om de suger bedre ved jeg ikke, men alt andet lige så bliver sommerdækkene stive om vinteren, og hvis du tager en gummihammer og en almindelig hammer og banker i bordet, så ved jeg godt hvilken der larmer mest, den der er hårdest.
RobertJ
RobertJ Nov 11
Quote from Ice2EV

@Hilbert Vinter dæk bør vel alt andet lige være mindre støjende end sommerdæk. Vinterdæk er jo med blødere gummi?

Vinterdæk støjer oftest mere.
Kunne være det er de flere hundrede lameller de har der snakker lidt når de gir sig. 

- R

sorenfriis
sorenfriis Nov 11

Har fået købt og påsat Bridgestone Blizzak LM 005, og er godt tilfreds. Vi må se, når det bliver rigtig vinter. Har valgt dem i 18" og kan faktisk ikke høre forskel på 19" Sport sommerhjulene, der var på bilen, da jeg fik den. Så måske kompenserer den ene tomme mindre dæk for det ektra greb, de bør have.

Sider: « 1 2