Loading...
dk

KØBES: Komplette original vinterhjul med nye TPMS til Model S | Tesla Forum

grenhall
grenhall Aug 25 '16

Ønsker købe en komplett pakke af vinterhjul til Tesla Model S.

Vigtigt at moms kan trækkes fra.

På forhånd tak!

//Mattias

Forummets indlæg er redigeret af grenhall Aug 28 '16
Raymond
Raymond Aug 25 '16

grenhall: Hvad mener du med at trække moms fra, det kan du aldrig på en hvidpladebil!

SimonHN
SimonHN Aug 25 '16
Har en auktion igang på et helt ny sæt 19" hjul.http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4411?page=1#post-68846

Du kan dog ikke trække momsen fra. Men der er måske stadig mulighed for at få dem til en rigtig god pris. :)
grenhall
grenhall Aug 26 '16

Citat fra Raymond

grenhall: Hvad mener du med at trække moms fra, det kan du aldrig på en hvidpladebil!

Så så stille rolig nu Raymond. Jeg bor och lever i Sverige. Hvornår jeg køber något til mit aktieselskap kan jeg trække moms fra. F.eks. købte jeg en CHAdeMO-adapter af Tesla i København og betalte ikke nogen moms.

Forummets indlæg er redigeret af grenhall Aug 26 '16
P85DK
P85DK Aug 26 '16

@raymond - hvis du har din hvidpladebil i et momsregistreret firma, så kan du da trække momsen fra på samme måde som med andre varer :-)

Hvorfor Tesla også sælger brugte biler med mulighed for at få refunderet momsen: https://www.tesla.com/da_DK/preowned

Raymond
Raymond Aug 26 '16

P85DK: Nej, det kan du ikke under nogen omstændigheder, moms kan kun afløftes fra gulpladebiler, der er indrettet som arbejdsvogn. Hvis du eksporterer vognen, så kan du afløfte moms på "nogle" biler.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Aug 26 '16
P85DK
P85DK Aug 26 '16

under ingen omstændigheder? Er du nu helt sikker på det? helt sikker? :-) Hvis jeg siger leasing, hvad siger du så?

Raymond
Raymond Aug 26 '16

P85DK: Ja, siger jeg måske ...:

Momsen på udgifter vedrørende personbiler med plads til højst 9 personer kan som ho-
vedregel ikke fratrækkes hos momsregistrerede købere, hvad enten det drejer sig om
købs- eller driftsudgifter. Dog gælder der særlige regler for bilforhandlere, udlejnings- og
køreskolevirksomheders køb samt ved leasing.
Ved leasing af personbiler, kan momsen på leasingydelsen afløftes med et beregnet
momsfradrag når:

Leasingperioden overstiger 6 måneder

Mindst 10% af anvendelsen sker som led i momspligtige aktiviteter, og

Den fradragsberettigede moms oplyses særskilt af leasinggiver.
Det beregnede momsfradrag, der maksimalt kan fradrages, beregnes på grundlag af re-
gistreringsafgiften på bilen. Udgør registreringsafgiften på en mellemklassebil eksem-
pelvis DKK 100.000, beregnes momsen til 25% heraf (DKK 25.000), og fradrag kan heref-
ter foretages med:

2% pr. måned til og med bilens 3. indregistreringsår, dvs. DKK 500

1% pr. måned for perioden herudover, dvs. DKK 250.
Endelig er der en særlig regel vedrørende moms af broafgift ved kørsel over Øresunds-
broen i en personbil. Ifølge denne regel kan både den danske og den svenske moms af
broafgiften fratrækkes i det danske momsregnskab, hvis kørslen foretages i erhvervsøje-
med. Årsagen hertil er, at de svenske regler giver momsfradrag.

Men det var jo ikke Leasing, der blev spurgt om.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Aug 26 '16
P85DK
P85DK Aug 26 '16

:-) nej, det oprindelige spørgsmål var om køb af tilbehør til bilen ;-)

http://www.bdo.dk/faglig-info/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/momsfradrag-ved-leasing-af-personbiler/

FrederikC
FrederikC Aug 27 '16

grenhall, send mig en PM så kan jeg godt hjælpe dig.

Raymond
Raymond Aug 27 '16

P85DK: Der er ikke momsfradrag på drift af en hvidpladebil, eller heller tilbehør dæk/fælge o.s.v..

Tilbehør til leasingbiler er kompliceret, jeg vil umiddelbart sige nej.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Aug 27 '16
grenhall
grenhall Sep 5 '16

Fortfarande aktuellt.

Kan tänka mig att köpa bara original fälgar också.