Ønsker købe en komplett pakke af vinterhjul til Tesla Model S.
Vigtigt at moms kan trækkes fra.
På forhånd tak!
//Mattias
Ønsker købe en komplett pakke af vinterhjul til Tesla Model S.
Vigtigt at moms kan trækkes fra.
På forhånd tak!
//Mattias
grenhall: Hvad mener du med at trække moms fra, det kan du aldrig på en hvidpladebil!
grenhall: Hvad mener du med at trække moms fra, det kan du aldrig på en hvidpladebil!
Så så stille rolig nu Raymond. Jeg bor och lever i Sverige. Hvornår jeg køber något til mit aktieselskap kan jeg trække moms fra. F.eks. købte jeg en CHAdeMO-adapter af Tesla i København og betalte ikke nogen moms.
@raymond - hvis du har din hvidpladebil i et momsregistreret firma, så kan du da trække momsen fra på samme måde som med andre varer :-)
Hvorfor Tesla også sælger brugte biler med mulighed for at få refunderet momsen: https://www.tesla.com/da_DK/preowned
under ingen omstændigheder? Er du nu helt sikker på det? helt sikker? :-) Hvis jeg siger leasing, hvad siger du så?
P85DK: Ja, siger jeg måske ...:
Momsen på udgifter vedrørende personbiler med plads til højst 9 personer kan som ho-
vedregel ikke fratrækkes hos momsregistrerede købere, hvad enten det drejer sig om
købs- eller driftsudgifter. Dog gælder der særlige regler for bilforhandlere, udlejnings- og
køreskolevirksomheders køb samt ved leasing.
Ved leasing af personbiler, kan momsen på leasingydelsen afløftes med et beregnet
momsfradrag når:
•
Leasingperioden overstiger 6 måneder
•
Mindst 10% af anvendelsen sker som led i momspligtige aktiviteter, og
•
Den fradragsberettigede moms oplyses særskilt af leasinggiver.
Det beregnede momsfradrag, der maksimalt kan fradrages, beregnes på grundlag af re-
gistreringsafgiften på bilen. Udgør registreringsafgiften på en mellemklassebil eksem-
pelvis DKK 100.000, beregnes momsen til 25% heraf (DKK 25.000), og fradrag kan heref-
ter foretages med:
•
2% pr. måned til og med bilens 3. indregistreringsår, dvs. DKK 500
•
1% pr. måned for perioden herudover, dvs. DKK 250.
Endelig er der en særlig regel vedrørende moms af broafgift ved kørsel over Øresunds-
broen i en personbil. Ifølge denne regel kan både den danske og den svenske moms af
broafgiften fratrækkes i det danske momsregnskab, hvis kørslen foretages i erhvervsøje-
med. Årsagen hertil er, at de svenske regler giver momsfradrag.
Men det var jo ikke Leasing, der blev spurgt om.