Loading...
dk

2.32.100 Minor fixes and improvements? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Aug 25 '16

Modtog og installerede version 2.32.100 idag. Håbede på at det var version 8.0 der blev udgivet før forventet tid, men desværre :)

 

Nogen der har lagt mærke til konkrete forbedringer? Der er jo ingen detaljer i update beskrivelsen.

gronkjaer
gronkjaer Aug 25 '16

hehe... 8.0 før forventet tid... er det ikke ved at være 6-7 uger siden, han sagde at den kom om ca. 3 uger.. :-)

 

Jabba
Jabba Aug 25 '16

Mit gæt er at 8.0 kommer om et par måneder eller 4. Kombinationen af Tesla tid og de efter sigende meget markante ændringer med UI og Autopilot, gør at jeg tror de spenderer ekstra tid på QA før de slipper den løs til den bredere skare.

Håber det bliver muligt med 4 apps på skærmen samtidigt selvom det ikke bliver nævnt i diverse artikler om 8.0 beta. Men håber mest på at navigationen bliver væsentligt bedre.

Er også spændt på hvor markante forbedringer der kommer til Autopilot, selvom jeg p.t. er godt tilfreds. Det jeg mest kunne tænke mig ville være at den f.eks. baseret på navigation eller moment i rattet vidste om den skulle tage højre eller venstre side ved Y-deling. Derudover kunne det være fedt hvis den kunne detektere gult/rødt lys og selv stoppe hvis der ikke er en bil foran der bremser ned. Det er dog nok for meget forlangt p.t.

Kiefer
Kiefer Aug 25 '16

Ekstra tid på QA, fnis, det er Tesla vi snakker om ;-)

Pas nu på med at forvente for meget af den nye opdatering. Det er vist sket lidt for ofte at folk er blevet skuffede.

/Martin

TorbenS
TorbenS Aug 26 '16

Jeg tror Tesla venter på svar fra myndighederne i USA efter den alvorlige ulykke med Autopilot

burns
burns Aug 31 '16

Synes jeg læste noget om at Autopiloten ville få yderligere begrænsninger. Noget med at hvis man overså advarslerne så skulle man parkere før man kunne slå den til igen.

http://ekstrabladet.dk/biler/efter-doedsulykke-nu-aendrer-tesla-omdiskuteret-autopilot/6262589

"De nye ændringer betyder, at hvis bilisten ikke reagerer på advarslerne, og autopiloten bliver slået fra, så vil det ikke være muligt at slå den til igen, før bilen har været parkeret."

 

T3S7A
T3S7A Aug 31 '16

Det er for at undgå at man ikke holde øje når AP er aktiv. I den nye ver. bliver det sådan, at når advarslen kommer frem på skærmen om at man skal holde på rattet, hvis man over ser denne, og bilen bliver nød til at lave advarsel med lyd, så vil den slå AP fra. Man kan så kun aktivere AP igen, ved at parkere først. 

Så man kan jo teste i dag, hvor mange gange man overser advarslen om at holde på rattet, og bilen bliver nød til at fortælle det med lyd. 

Tarrild
Tarrild Aug 31 '16
Citat fra burns

Synes jeg læste noget om at Autopiloten ville få yderligere begrænsninger. Noget med at hvis man overså advarslerne så skulle man parkere før man kunne slå den til igen.

http://ekstrabladet.dk/biler/efter-doedsulykke-nu-aendrer-tesla-omdiskuteret-autopilot/6262589

"De nye ændringer betyder, at hvis bilisten ikke reagerer på advarslerne, og autopiloten bliver slået fra, så vil det ikke være muligt at slå den til igen, før bilen har været parkeret."

 

Jeg oplevede dette igår. Kørte med AP slået til og fik ramt AP kontrolarmen ved en fejl. Fik så en rød advarsel om at jeg skulle holde på rattet, hvilket jeg gjort med det samme, men alligevel var AP og cruise control disabled. Første efter jeg havde parkeret kunne jeg bruge AP igen (det hjalp ikke at sætte den i P og tilbage til D mens man holder stille) 

koden
koden Aug 31 '16

synes det er fint nok... med AP sikkerhedsopgradering

griffel
griffel Aug 31 '16

@Tarrild

Hvad mener du så med at parkere...? Hvis man sætter den i P er den vel parkeret? Eller skal den låses (udefra) eller skal der gå et stykke tid inden man kan fortsætte med AP?

 

/Jakob :-)

BPBach
BPBach Aug 31 '16
Jeg har lige været i Belgien til Formel 1 og der fik jeg opdateringen , da jeg så kørte hjem kunne jeg ikke køre over 150 km t før autopiloten slog fra og kom med en stor rød advarsel, jeg skulle så ned under 150 km hvorpå jeg så kunne køre med autopiloten aktiv igen. Øv!
P85DK
P85DK Aug 31 '16

150 km/t har altid været max for fartpilot med eller uden autopilot på, så ingen ændring der

burns
burns Aug 31 '16
Citat fra T3S7A

Det er for at undgå at man ikke holde øje når AP er aktiv. I den nye ver. bliver det sådan, at når advarslen kommer frem på skærmen om at man skal holde på rattet, hvis man over ser denne, og bilen bliver nød til at lave advarsel med lyd, så vil den slå AP fra. Man kan så kun aktivere AP igen, ved at parkere først. 

Så man kan jo teste i dag, hvor mange gange man overser advarslen om at holde på rattet, og bilen bliver nød til at fortælle det med lyd. 

Jeg ser sjældent på displayet når jeg kører med autopilot og reagerer ofte først når der er lydadvarsel. Hvis det fremover venter jeg skal parkere bilen for at få gang i autopiloten igen, så vil man se mig parkere på landeveje og i nødsporet på motorveje. Jeg kan ikke se det er mere sikkert.

Fidusen med autopiloten er da at man slipper for at se på skærmen for hastigheden holdes og man kan ved selvsyn se om bilen holder sig på vejen. Idiotisk ændring.

Alternativt så monteret jeg et ca 1kg lod i den ene side af rattet (eller hvor neget der nu skal til for at snyde systemet).

En sidste mulighed er selvfølgelig at undlade at installere opdateringen.
Forummets indlæg er redigeret af burns Aug 31 '16
Tarrild
Tarrild Aug 31 '16
Citat fra griffel

@Tarrild

Hvad mener du så med at parkere...? Hvis man sætter den i P er den vel parkeret? Eller skal den låses (udefra) eller skal der gå et stykke tid inden man kan fortsætte med AP?

 

/Jakob :-)

Jeg prøvede at sætte en i P, mens jeg holdt og ventede for rødt. Cruise control/AP var stadig disabled. Først efter at jeg parkerede rigtigt (steg ud af bilen og den låste og kom tilbage efter 2 timer) var den igen aktiv.

edge
edge Aug 31 '16
På en måde skal man vel være glad over at chaufføren trods alt stadig har forrang over teknikken. Det lyder efterhånden som om det bliver en kort periode hvor bilen kan styre selv hvis vi ønsker det, men vi stadig har lov til selv at styre, når vi vil. Snart bliver det forbudt at køre sin egen bil, fordi det er alt for farligt. Så det gælder med andre ord om at nyde at vi overhovedet har lov til at køre en skøn bil i stedet for at være passagerer i et kedeligt selvkørende transportmiddel...
Jabba
Jabba Sep 1 '16
Jeg kan så selv svare lidt på mit oprindelige spørgsmål i denne tråd.

Havde AP slået til på landevej idag med cykelsti til højre. For første gang nogensinde bemærkede jeg at en scooter eller cykel (kan ikke huske hvad det var) ude i højre side blev vist i bilens display som en cykel.

Ved så ikke om dette er kommet til i seneste opdatering eller om det har været der længe. Det er dog første gang jeg har observeret dette siden AP opdateringen kom til sidste år. Har hidtil kun set biler og lastbiler blive registreret og vist i displayet.
Forummets indlæg er redigeret af Jabba Sep 1 '16
MOS
MOS Sep 2 '16

Min har længe kunnet registrere motorcykler samt knallerter/scootere af en vis størrelse, som bliver vist som en motorcykel i bilens display - lidt på samme måde, som den viser personbiler og lastbiler. Jeg har dog ikke oplevet, at den har registreret cykler og vist dem på tilsvarende vis, så jeg tror, de tohjulede skal have en vis størrelse, for at AP registrerer dem og viser dem som en motorcykel.

Jeg har dog flere gange oplevet, at AP har bremset ned for cyklister, nok fordi den mente, at der var lidt sparsomt med plads til, at den kunne overhale. Dette gjorde den allerede i dec.' 15, da jeg fik den. Det giver en god tryghed/sikkerhed, for hvis man sidder og er lidt uopmærksom bag rattet (det er vi vel alle ind imellem), så vågner man straks op i det øjeblik, bilen automatisk sænker farten. Så tænker man: Hvad sker der lige her... og så opdager man med det samme cyklisten, som AP har opdaget et øjeblik før.

Jeg elsker AP, som "vækker én" og gør én opmærksom på særlige forhindringer i trafikken, når AP pludselig bryder ind og ændrer kursen eller farten. Som regel opdager man det jo før AP griber ind, men det er en god sikkerhed at have, hvis man f.eks. sidder og fumler med radioen eller er uopmærksom.

Kiefer
Kiefer Sep 2 '16

Jeg er også på 2.32.100 og der er ingen cykler eller knallerter. En motorcykel en gang imellem, men det er kun hvis den er placeret på midten af vejen. Ellers ikke.

Jeg har heller aldrig oplevet min AP bremse for cykler. her vil den bare mose dem ned. Med andre ord, bilen er perfekt i det indre København ;-)

/Martin

PEB
PEB Sep 4 '16

I min ser det således ud når der er en MC eller knallert foran.

Jabba
Jabba Sep 4 '16
Det var det jeg så, men i banen til højre.
Sider: 1 2 »