Loading...
dk

Den første uge i Model S | Tesla Forum

Raymond
Raymond Mar 31 '14
Citat fra Kiefer Har da også været lidt underholdende at se mine strømmålinger de sidste dage derhjemme i eltavlen NRGi har installeret intelligent el-måler så man kan følge sit forbrug, det ser noget højere ud end normal forbruget før Tesla, vi havde ca. et dagligt forbrug på 25kWh i døgnet inden vi fik Teslaen nu, ligger det mellem 60 og 100kWh i døgnet
 
~~Det var dog et vildt forbrug, hvad har du ellers kørende?
Kiefer
Kiefer Mar 31 '14

Diverse produkter fra Cisco, switche (10G med PoE+), Cisco UCS server, lidt routere og AP'ere, bare sådan til husbehov...

 

/Martin

DerHansi
DerHansi Mar 31 '14

Åeeh ja, så er den først uge "overstået" i selskab med den fabelagtige Tesla. Hold da fest for en fornøjelse !!

Alt spiller, solen skinner og jeg skal da lige love for at man får snakket noget bil. Er ved at være en liiiiillle smule træt af alt virakken, men morer mig stadig over at sætte indkøbene i "frunken" ved supermarkedet. Det synes folk sgu er for underligt :-)

Jeg vedhæfter lige et billede fra en lille smuttur, hvor jeg desværre bare måtte ned "og hente mælk"

God vind til alle nuværende og vordende Teslaister - og RØD FRONT !!

DerHansi

PS :Aeeehh I får sgu 2 billeder, naturen er jo også skøn hernede :-)

Kiefer
Kiefer Mar 31 '14

Funny, min nummerplade er 90 780, så du har ikke fået din mange timer før mig ;-)

 

/Martin

muller
muller Mar 31 '14

@billede1: det lugter af at nogen har fået motoriserede sidespejle :-)

Hookmaker
Hookmaker Apr 1 '14

Det har alle de biler der er udleveret i marts, såvidt jeg kunne se på de biler jeg så de adskillige gange jeg besøgte Tesla inden jeg fik min d. 20/3..;-)

rms
rms Apr 1 '14
Citat fra Kiefer

Diverse produkter fra Cisco, switche (10G med PoE+), Cisco UCS server, lidt routere og AP'ere, bare sådan til husbehov...

 

/Martin

Husbehov... 10G hjemmenetværk... lyder mere som dele af switch backbonen på mit arbejde, men så luner det vel godt om vinteren ;-)

Kiefer
Kiefer Apr 1 '14

Tjoe Nexus (var de lidt ældre model 5010'ere) switcehene solgte jeg igen det var lidt ligesom overkill at have et redundant switch setup stående med 10G både netkort og switche er trods alt relativ dyre, jeg havde på et tidspunkt et IT infrastruktur setup derhjemme der matchede en mellemstor dansk virksomhed med ca. 200 kontorbrugere :-)  Men udstyret både larmede og brugte alt for meget strøm, det kunne rent faktisk høres ude fra vejen når man gik forbi. Havde på et tidspunk sat et mindre SAN op med et forbrug på ca. 700wh. Det blev ret hurtigt slukket igen, nu er der kun lige det mest nødvendige til at holde husets infrastruktur kørende. Har dog sat et ekstra AP op i carporten så bilen nu også er dækket af WiFi. det koster ikke andet en små 6wh at have en sådan kørende.

 

Og ja jeg holder da skuret i garagen næsten frostfri om vinteren, problemet er mest om sommeren med køling af udstyret, for der bliver godt nok varmt derinde lige så snart solen er fremme i sommermånederne. Jeg vil dog umiddelbart tro at det (skuret) kun trækker ca. ½-delen af husets strømforbrug, resten er de dimser man ser i normale husholdninger, desværre er familien (mig selv inkluderet) bare ikke ret gode til at slukke for de ting vi ikke bruger om aftenen, f.eks. er det først for nyligt at mediecenter blev scriptet så det tænder klokken 17 og slukker klokken 20, så er ungerne i seng og har set deres TV udsendelser og der er ikke rigtig andre end ungerne der gider se fjernsyn hjemme hos os i det daglige længere, det er mere ad hoc hvis der lige skulle være et eller andet specielt f.eks. formel 1 klokken prut søndag morgen.

 

Men et simpelt script til at slukke/tænde mediecenter (den er baseret på en Mac mini) sparede ca. 1000,- om året i strøm. Men hold da op hvor kører vaskemaskine, tørretumbler, opvasker samt el-kedel tit når man har helt små børn. Det er vist de helt store strømslugere, de to førstnævnte er jo næsten tændt døgnet rundt...

 

Men alt det er jo helt ligegyldigt eftermed el-bilen, nu står den for 2/3 af hustandens el-forbrug :-)

 

/Martin

Sider: « 1 2 3 4