Helt enig, Jeg tror man forsøger at undgå ENDNU en indtægtsnedgang fra den i 2015 indførte 'hovsa' afgift for el-biler.
Et eksempel på den grundlæggende ide ved afgifts fastlæggelsen kan ses i REGAL § 7 (køretøjer, der skal afgiftsberigtiges efter de særlige regler for køretøjer, der genopbygges efter færdselsuheld, eksplosion, ildebrand og lignende).
Her er det klart at man foretager to beregninger og enten anvender den aktuelle markedspris eller det tilsvarende køretøjs 'aktuelle nypris inklusive afgift' Det er ikke helt hvad der sker nu og hvad jeg faktisk forsøgte at gøre forum opmærksom på i forsommeren.
Skat reddes for export tab med:: 'Eksportgodtgørelsen kan ikke overstige den registreringsafgift, der oprindeligt er betalt, fratrukket 15 procent', men det fortæller vel kun at den er gal.
I foråret overvejede jeg at erstatte min 70D med en tysk 90D med 6 måneder og 6.000 km på speedometeret, som jeg mente jeg kunne indføre uden hverken afgift eller moms. Skulle måske have gjort det?
Nu er jeg nået til at min 70D opfylder alle vores behov - jeg pendler jo kun 20% af batteriet per dag og kunne køre fra Hanstholm til Sønderjylland på én opladning - who wants more, ingen bør sidde stille i en bil i længere tid end det!
/jens