Loading...
dk

Parkering i Tyskland med elbil | Tesla Forum

jhan
jhan Sep 1 '16

Man forsøger, i Tyskland, at give fordele til fører af El-biler. En del byer tilbyder at man kan parkere gratis, hvis man har en speciel mærkat i bagruden. Den ligner de miljømærkater vi kender til forruden, denne her er blå med et "E" på. Den kan købes hos "Zulasungsstelle" i Tyskland, b.la. i Flensburg. Den koster € 16,- og skal monteres i bagruden. OBS; man kan kun betale kontant - ingen kort.

DeaconWP
DeaconWP Sep 1 '16

Jeg gav kun 5 €, da jeg var på ferie i Tyskland i år. Den købte jeg på Statens bilsyns hal, kan ikke lige huske hvad det hedder på tysk. Måske strassen verkehrs amt. Eller Budes verkehrs amt.

Det giver din bil samme rettigheder som en tysk bil, der ellers har "elbil" nummerplader på.

Same sted gav jeg også kun 5 € for det grønne MiljøZone mærke.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 1 '16
DeaconWP
DeaconWP Sep 1 '16

Fandt det lige:

An der Talle 7, 33102 Paderborn. Find det på google maps.

 

Der ligger en TÜV hal, samt det der Strassenverkehrsamt.

 

Edit: I Flensborg ligger det på Gutenbergstrasse 23, 24941 Flensburg

De forklarede dernede i Paderborn, at der i nogen byer, bl.a Paderborn, gives gratis parkering til el biler på visse betalings p pladser, hvor de er mærket op med det.

Findes vist også i Hamborg.

 

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 2 '16
jhan
jhan Oct 11 '16

Jeg har klaget over prisen på de 16 Euro i Flensburg.

Det tog dem 3 minutter at finde ud af at det koster de 16 Euro; nu har de foreløbig brugt 3 uger på at finde ud af at det er forkert. Jeg har ikke hørt noget endnu.

jhan
jhan Oct 14 '16

Nu har de fundet den korrekte pris.

Plaketten koster € 1,20 + 11 € i gebyr altså i alt € 12,20.

Fejlen var at de havde lagt den forhøjede afgift på normalprisen for en "Umweltplakette" altså € 5,00.

Deraf de 16 €.

Hvis bare de ikke havde været så grundig var jeg nok også sluppet med 5 €.

jhan
jhan Oct 18 '16

Nej, det er et spørgsmål om en myndighed handler korrekt.