Loading...
dk

Tryg hæver præmien | Tesla Forum

Clubman
Clubman Sep 16 '16

Netop fået brev - P85 fra 2014, max 20.000 km, postnummer 8660, selvrisiko ca. 6.500 - steget fra 8.700 til 10.100.

Det er en stigning på ca. 16% - det er relativt meget, men jeg tvivler lidt på, at jeg kan finde billigere, desværre. Har tidligere prøvet købstæderne, men der er priserne - som skrevet ovenfor - allerede sat op.

Codan kræver vist at man har erhverv...

Gode ideer modtages dog gerne:-)

Johannelund
Johannelund Sep 16 '16
Prøv at spørge Topdanmark
Kiefer
Kiefer Sep 17 '16

Vi har haft samme udfordring på vores S der indtil videre bliver i Global til 7500,- om året. Vores X er forsikret hos Alka til en små 8000 om året. Alka er langt langt dyrere på vores S end på vores X...

Sjovt at der er den forskel.

/Martin

webercarbmann
webercarbmann Sep 18 '16

Hej alle. 

70D 4340. Vi beholder også Global til 7500 årligt med fri km. Codan ville have 13000 for tilsvarende. Vi har vores andre forsikringer hos LB og de ville forsikre bilen for 8100.  Vh. Peter

jensk2
jensk2 Sep 21 '16

Mageløst, Vi havde også alle vores forsikringer i LB men måtte betale 11.000 for vores 70D! Har nu sparet penge ved at flytte 80% af forsikringerne fra LB til IDA/Tryg. Men andre rapporterer Tryg som ekstrem dyr. Hvor kommer alle de forskelsbehandlinger fra?

Secondtoflying
Secondtoflying Sep 22 '16
Assurandører?
webercarbmann
webercarbmann Sep 22 '16
Citat fra jensk2

Mageløst, Vi havde også alle vores forsikringer i LB men måtte betale 11.000 for vores 70D! Har nu sparet penge ved at flytte 80% af forsikringerne fra LB til IDA/Tryg. Men andre rapporterer Tryg som ekstrem dyr. Hvor kommer alle de forskelsbehandlinger fra?

webercarbmann
webercarbmann Sep 22 '16
Citat fra jensk2

Jeg synes også at priserne kører noget rundt. Jeg tror at det er bedst at ringe og tale med de forskellige selskaber. Jeg kom ikke frem til de 8100 hos LB ved at taste bil data ind i deres beregner.  Fedt hvis vi lige poster aktuelle pristilbud har på siden så vi kan bevare overblikket. Peter 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Sep 22 '16
Lau
Lau Sep 22 '16

Jeg har lige modtaget brev fra Codan, de har sat præmien ned for min S85. Grunden ser ud til at de har sat forsikringssummen til at være nyprisen ved 1. indregistrering af bilen, dvs. at der ikke vil blive udbetalt nok til at købe en tilsvarende ved totalskade af bilen. Det er jeg egentlig ganske tilfreds med, vil hellere holde forsikringsudgiften nede end at følge med afgifterne.

jensk2
jensk2 Sep 22 '16

Faktisk ikke helt unfair? Kun første ejer har normalt krav på ny bil ved totalskade det første år. Derefter skal forsikringen tilvejebringe en tilsvarende bil eller erstatte med bilens handelspris. Så hvis vi accepterer at den langsomt voksende ny-bil afgift selvfølgelig begrænser vores værditab, men ikke hæver prisen på den brugte bil, burde forsikringspræmien automatisk falde dramatisk efter det første år:-)

/jens 

Secondtoflying
Secondtoflying Sep 23 '16
Glimrende ønsketænkning!

Har 3 andre biler foruden min/konens Tesla, og har netop prøvet at få dem til at forstå at nyvognspris kontra det jeg vil få ved evt. totalskade/tyveri, netop IKKE vil svare til nyvognspris da der blandt andet er tale om en 15 år gammel bil i det ene tilfælde.

Svaret er at alle beregninger udgår fra nyvognspris ......... det betyder at uanset alder på bilen, så beregnes præmien ud fra nyvognspris.

Rimeligt, næppe. Uundgåeligt, mest sandsynligt!

Mvh,

Secondtoflying.
BOF Administrator
BOF Sep 23 '16

Fik følgende tilbud:

Her er lige et par pris eksempler. Det er dog med udgangspunkt i du også tegner indbo og ulykke.

Med Nyværdi på op til 500.000 kr.

Selvrisiko på 4300 kr. præmie 11.445 kr.

Selvrisiko 6800 kr. præmie 10.188 kr.

Selvrisiko 9300 kr. præmie 9300 kr.

Med Nyværdi på op til 800.000 kr.

Selvrisiko på 4300 kr. præmie 14.200kr.

Selvrisiko 6800 kr. præmie 12.700 kr.

Selvrisiko 9300 kr. præmie 11.700 kr.

Følgende er inkl.

-          Fast præmie ordning

-          Fri kilometer

-          Gratis rep af stenslag i frontrude

-          Gratis lånebil ved skade

-          Valgfrit værksted ved skade

Jeg er sidst i fyrrende og kører som elite billist. 

jensk2
jensk2 Sep 24 '16

Jeg tror formlerne er lidt mere nuancerede end nypris alene:-) Min 16 år gamle Peugeot 406 Coupe V6 havde nypris på omtrent 500.000 dKr. Alligevel forsikrer jeg i år hos IDA/Tryg som følger:

Bil                                                                                  Selvrisiko                    Årlig præmie

Peugeot 406 Coupé 210HK ('01) 3,0 2d. aut.                       2.500                          4077,13

Det er en overordentlig lav præmie, hvis forsikringen alene var baseret på nyværdi på 500.000 dKr.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Sep 24 '16
Secondtoflying
Secondtoflying Sep 25 '16
Muligt.

Mvh,

Secondtoflying.
BlackPearl_P85D
BlackPearl_P85D Sep 30 '16

Så fik jeg lige et fornuftigt (syntes jeg selv) tilbud fra Top Danmark. Jeg har pt. Tryg på min 2015 Model S P85D. Jeg har i det sidste kimet samtlige forsikringer ned og fået mange forskellige bud, dog ingen der kunne matche min tidligere præmie hos Tryg der lå omkring 9.900,- (med alle tilvalg) og Selvrisiko på 3.700,- I mit brev fra Tryg blev prisen sat op til ca. 13.500,- Selv den pris havde jeg svært ved at finde nogen der ville tage en P85D. Men det ser ud til at Top Danmark har ændret deres holdning til Tesla. Jeg har fået (på skrift) tilbudt Kasko, Udvidet glas, førerulykke til en pris på 7.539,- Selvrisiko på 4.963,- (1.489,- ved udskiftning af rude). Der skal monteres en Defa GPS tracker men med en besparelse på næsten 6.000,- er den tjent hjem inden sommerferien. Det er baseret på helkunde og med 26.000 km/år. De øvrige forsikringer som jeg flytter har samme dækning og pris som hos Tryg. PM mig evt. for kontakt navn hos Top Danmark

Sider: « 1 2