Loading...
dk

overvejelser om opgradering... | Tesla Forum

mbk
mbk Sep 19 '16

Fantastisk forslag, men ja. Der er nogle Model X ejere som ikke lige skal bytte bil i mange år.

Forslaget vil dog gøre en verden til forskel for udbredelsen af elbiler i Danmark, de næste 3 år er vigtige for elbilen. Men hvad Danmark vil/kan er måske ikke så vigtigt på global basis, Model 3 skal nok sælge alligevel. Vi kan måske aftage lidt S og X inden den kommer og hjælpe udviklingen på vej.

mbk
mbk Sep 19 '16

Dog har det nok meget dårlige udsigter til at blive til noget, det er vist en generel ting for enhedslisten.

P85DK
P85DK Sep 19 '16

Der er nok valg snart, så er det bare at stemme. Så er spørgsmålet om ønsket om afgiftsfrie elbiler vejer mere end ens ønske om at undgå fælleseje, millionærskat etc etc etc

mbk
mbk Sep 19 '16
Altså, må nok ærlig indrømme at det er lidt svært for mig at føle mig hjemme nogle steder. Har ellers altid været meget blå, men det føles godt nok visionsløst pt. De er komplet klima ignorante, vil ikke tage nutidens og fremtidens problemer seriøst. Desværre er der vist for mange andre ting hos EL jeg ikke kan sluge, så er lidt rodløs pt. Alternativet har visioner, selvom det ikke er alle jeg er enig i. 
spaceman
spaceman Sep 19 '16

Jeg tror ikke man lige glemmer "lex-Tesla" fra politisk side. De mere realistiske forslag tyder på at man siger x000 biler næste år får et tilskud. Det kan budgetteres og puttes i regneark - noget DJØF'erne forstår.

PS: Den røde S90D fra Randers er måske listet igen fra en anden forhandler i byen - ligner meget, nu bare til 770k istedet.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/90d/3003833

mbk
mbk Sep 19 '16
Ja, det kunne godt være den. Der gælder nok om at få "Ny" mærket på bilbasen en gang imellem.
Secondtoflying
Secondtoflying Sep 20 '16
@ mbk: ..."En 2013 model Signature har nok bare en del børnesygdomme som kan være irriterende at slås med."....

Hvilke?

Min dejlige Signature fra 2013 og 105.000 km. har jeg svært ved at finde "børnesygdomme" som er irriterende at slås med?????

Mvh,

Secondtoflying.
mbk
mbk Sep 20 '16

@Secondtoflying

Altså, nu ejer jeg ikke en Signature, jeg har dog kørt i en i et par uger. Generelt en fantastisk lækker bil.

Men af nævneværdige forbedringer er vel, nye dørhåndtag med flere 3 istedet for 2 switches. Spejle i solklap knækker og der er skiftet design, der er en del der har døjet med at der kommer vand ind af soltag og forsejlingen er vist også skiftet design, vand/fugt i lygter er der nogle der har døjet med og vand i bagagerum. Designet på hængsler på frunk er ændret, generelt er samlekvalitet blevet bedre med mindre luft om lygter og samlinger. Sæder er redesignet. Kan godt være en Signature/P85+ har tykkere skiver end standard, men disse er opgraderet i 2014. Signature og de andre pre-D har det også med at spise drive-units og i dag er det kun de mindste modeller der kan bestilles uden front-motor, så der er nok et signal om at DU er lidt under dimensioneret i S85, S90, P85, det er lidt svært at tyde om de har løst problemet, eller om det reelt kan løses, det kan være der bare ikke er nok plads til en kraftigere gearkasse, men heldigvis gik Tesla ind og gav en fantastisk garanti, så det ikke er et problem i mange år.

Så er der indført en del opgradering i sikringer og kontaktor ved batteri, igen er der god garanti, så muligvis man ikke får problemer med dette i bilens levetid, men det kan måske ske at ændringer i ledninger, kontaktor etc. gør at man ikke lige kan opgradere en Signature til 100+kWh, pt. tilbydes det også kun til P90D. Det er selvfølgelig gætværk, men igen, der er lidt mere usikkerhed om bilen er 'fremtidssikret', på den anden side, så er det måske også fjollet at tro en bil er fremtidssikret.

Så er der hele AP opgraderingspakken, som har givet højere opløsning skærm ved rat, flere sensorer og funktioner. Det er selvfølgelig ikke en barnesygdom, men det er vel også noget man lige skal afveje om man vil have en bil der har en del færre features og færre fremtidige features. Det er jo nok med til at presse priserne. Signature har så en del andre lækre features som større lydssystem etc.

Rimelig detaljeret gennemgang: http://www.thetruthaboutcars.com/...-vs-2015-tesla-p85d/

Video med en fyr der har vand i bagagerummet: https://www.youtube.com/watch?v=BRgzG2fMlTM

Tesla har vist forbedret forsegling omkring lygter etc. sidenhen. 

Secondtoflying
Secondtoflying Sep 20 '16
Har haft én fejl på bilen, og det var en ledning der var knækket i dørhåndtag højre side. Er fikset.
Vand/fugt i lygterne, det har jeg da efter bilvask, men umiddelbart ikke det store problem - dog burde det ikke være der, men egentlig ikke et kæmpe problem.

DU udskiftet ved 79.000 km. og har nu rundet 105.000 km.
Det er altså VÆSENTLIG færre skift end en del herinde har oplevet med den nyere model - ikke at det er valide repræsentative statistiske værdier ;-)

Ja,der er stort set ikke det udstyr der ikke er puttet i bilen i Signature udgaven, dog naturligvis ikke AP.
Havde været sjovt at ha', men ikke noget jeg decideret savner.

Samlekvaliteten generelt synes jeg er typisk amerikansk, og dét synes jeg er skuffende, men bortset fra det er bilen da underholdende :-)

Mvh,
Secondtoflying.
Forummets indlæg er redigeret af Secondtoflying Sep 21 '16
P85DK
P85DK Sep 20 '16

@mbk - upgrade til P100DL er pt kun muligt for tredje revision af P90DL, hvilket ingen af de P90DL'er der er solgt i DK er. Hverken S eller X.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 20 '16
mbk
mbk Sep 20 '16

@P85DK - tak for info. Det er spændende om der kommer mulighed for at opgradere batteriet i en Model S til nyere generationer i fremtiden eller om det er teknisk/økonomisk urealistisk.

mbk
mbk Sep 20 '16

@Secondtoflying - Det er en lækker bil, uden tvivl. Og den er kun blevet mere lækker med de opgraderinger den har fået løbende.

Secondtoflying
Secondtoflying Sep 21 '16
Jeps sikkert, dét mærker jeg jo ikke så meget til uden AP.

Nav. er dog stadigvæk for ringe :-)
Hilbert
Hilbert Sep 21 '16

Det har du sandelig ret i. At man ikke selv kan vælge sin rute vha. viapunkter, er simpelt hen under al kritik.

Det kan selv billige/gratis GPS apps til mobilen.

Kiefer
Kiefer Sep 22 '16

Elon har jo nærmest siden udgivelsen af de første biler sagt, at i en kommende opdatering ville man fjerne den indbyggede garmin og erstatte den af Google Maps også. Men det er endnu aldrig sket, og jeg tror heller ikke det kommer til t ske i 8 eller 8.1.

/Martin

mbk
mbk Sep 30 '16

Lagde mærke til at Teslas CPO priser er blevet meget mere strømlinet. Generelt er der ikke nogle af bilerne der har stået til lavere priser tidligere. Priserne er blevet beskåret betydeligt, de ser meget mere reele ud nu. Generelt er priserne lidt over bilbasens, men ikke urealistiske, og det afspejler meget godt den værdi der i at få 80Mm/4år garanti fra Tesla.

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 30 '16

De har nedsat priserne på næsten alle deres preowned og demobiler, så de kan nå at få ryddet op i lageret inden 3.kvt regnskabet afsluttes :)

mbk
mbk Sep 30 '16

@NT_nogas, de skulle nok have gjort det lidt tidligere, de har stadig 25 biler på lager, de ryger nok ikke inden imorgen :)

mbk
mbk Sep 30 '16

Spændende hvad sådan en her kan sælges for på auktion:

https://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=12416409

P85DK
P85DK Oct 1 '16

fin pris på P85D med alt i udstyr - 745.000

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-5d/2767626

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »