Loading...
dk

overvejelser om opgradering... | Tesla Forum

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 2 '16

det er faktisk en super pris for en P85D. Eneste minus er at den har fået 57.000km, så har den kun 23.000km inden 4års garanti fra tesla bortfalder. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 2 '16

Ja NT_nogas, så du bør hellere tage en af de to, du vælger imellem i den anden tråd du har. De har jo fuld garanti. er lidt billigere, og hvad skal du egentlig med en P85D, som nogle af de nuværende ejere føler sig snydt med. Hold du dig roligt til dem uden P.

MOS
MOS Oct 2 '16

Jeg synes også den P85D lyder som et godt tilbud. Ville forvente, at en fully loaded 85D kunne sælges til den pris. Og her får man så et P på bagsmækken med i prisen. Det kan godt være, at nogle P-ejere føler sig snydt, men et P på bagsmækken kan da ikke ligefrem trække ned. Hvis budgettet ellers rækker, så ville jeg klart mene, den er interessant.

P85DK
P85DK Oct 2 '16
Du har stadig 6,5 års garanti på batteri og DU, og ca 1 år almindelig garanti tilbage alt efter hvor meget du kører. Ved ikke helt hvad der er at være bange for. Det er jo ikke en model X
Anders
Anders Oct 2 '16

Den er vel ikke fully loaded - den har jo ikke soltag. Synes i øvrigt de røde bremsekalibre på p-versionerne klæder bilen godt :-)

Hvad mener I andre iøvrigt at en garanti er værd på en Tesla Model S? Jeg har da haft nogle ting på de Teslaer jeg har og har haft og tror ikke Teslas værkstedspriser er helt billige.

Er der i øvrigt nogen der ved om Tesla i DK tilbyder forlængelse af garanti efter udløb? Kan se at Tesla skulle tilbyde dette i USA?

P85DK
P85DK Oct 3 '16

Jeg har lidt svært ved at se hvad folk er bekymret for med hensyn til den almindelige garanti. Hvad er der at være bange for? Hvilke ting frygter I vil gå i stykker og som skal være dækket af garantien? Den lange liste af ting som folk får lavet på garantien er primært ting som skal udbedres den ene gang, hvis det overhovedet er på bilen?

Der hvor der er gentagne garanti udbedringer har primært været DU og der er jo lang garanti på.

mbk
mbk Oct 3 '16
Citat fra P85DK

Jeg har lidt svært ved at se hvad folk er bekymret for med hensyn til den almindelige garanti. Hvad er der at være bange for? Hvilke ting frygter I vil gå i stykker og som skal være dækket af garantien? Den lange liste af ting som folk får lavet på garantien er primært ting som skal udbedres den ene gang, hvis det overhovedet er på bilen?

Der hvor der er gentagne garanti udbedringer har primært været DU og der er jo lang garanti på.

Sidespejle der stopper med at køre ind, dørhåndtag der stopper med at virke, bagklap der måske stopper med at køre op. Lade klap stopper med at fungere, 12V batteri der skal udskiftes (svær placering..) Soltag der bliver utæt eller laver ridser på rude, ridser på sideruder, knapper i rat og ratpinde der stopper med at fungere eller sætter sig fast. The list goes on. 

Der er meget elektronik i en Tesla, og kan godt ske det er mere robust end de fleste tablets eller lign. Men stor tiltro til at medie konsollen fungerer 10år uden udskift, det har jeg svært ved at stole på. 
P85DK
P85DK Oct 3 '16

Jo jo, men det er jo ting der bliver udbedret inden for de 80.000 km / 4 år - det er jo ikke ting som kommer igen og igen. Og det er bestemt ikke alle biler som har de ting. Af alle de ting du nævner har jeg fx kun oplevet utæt soltag og det blev udbedret da bilen var 1 md gammel og er ikke kommet igen.

Og hvis du kigger 10 år ud i tiden, så er der jo ingen af garantierne der er aktive alligevel.

Jeg ville ikke være bekymret - overhovedet

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 3 '16
mbk
mbk Oct 3 '16
Citat fra NT_nogas

det er faktisk en super pris for en P85D. Eneste minus er at den har fået 57.000km, så har den kun 23.000km inden 4års garanti fra tesla bortfalder. 

Umiddelbart lyder det til at Tesla vil give en god bytte pris for din S70, det er måske svært at få samme pris på brugtmarkedet, så effektivt bliver bilen måske dyrere at købe/sælge privat.. 

MOS
MOS Oct 3 '16
Citat fra Anders

Den er vel ikke fully loaded - den har jo ikke soltag. 

Min fejl! Der mangler soltag, for at den er fully loaded. Men man får da stadig meget udstyr for pengene.

P85DK
P85DK Oct 3 '16

Man får ikke kun meget udstyr, man får meget bil for pengene i den. Hvis man skal gå efter at have mere end et år af den almindelige garanti tilbage, så må konklusionen være at alle der er udover de 80tkm og/eller 4 år er usælgelige og alle der er tæt ligeså.

I forhold til den P85 som står til 709t med 43tkm eller de 85D'ere som er til salg, så er det en rigtig fin pris. Jeg tror primært det er executive sæderne bagi som gør den svær at sælge

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 3 '16
mbk
mbk Oct 3 '16

Jeg ved ikke om Tesla køber biler tilbage i ren handel, men ellers burde man da kunne få tæt på den pris hos dem. De ville jo nok sætte den til salg med en pris måske lidt under 900k.

mbk
mbk Oct 3 '16
Citat fra P85DK

..... så må konklusionen være at alle der er udover de 80tkm og/eller 4 år er usælgelige og alle der er tæt ligeså...

De biler der kommer op på 80.000km ser ud til at ligge længe. En pre-AP fra 14 med 80.000km kørt tror jeg ikke sælges til over 500kr i dag, den sidste der røg blev solgt for 490k. Efter Tesla selv har sat priserne ned til mellem 549k - 579k for pre-AP S85 og P85(+) tror jeg sælgerne af de biler snart skal ned omkring 450k for at sælge. 

F.eks. har denne været til salg siden midt januar og startede med en pris på 705k https://www.tesla.com/...EFP30200?redirect=no

Så vidt jeg kan gennemskue har den P85+ alt i muligt udstyr og sikkert en ny pris på 1M+

P85DK
P85DK Oct 3 '16

Enig - priserne falder meget hurtigt for pre-ap, og der tror jeg faktisk at kilometertal betyder mindre. Der er sikkert et par stykker som ikke gider selv stå for salget via Bilbasen og derfor sælger til omkring 400, hvis en forhandler vil give det for den

mbk
mbk Oct 3 '16
Citat fra P85DK

Enig - priserne falder meget hurtigt for pre-ap, og der tror jeg faktisk at kilometertal betyder mindre. Der er sikkert et par stykker som ikke gider selv stå for salget via Bilbasen og derfor sælger til omkring 400, hvis en forhandler vil give det for den

Det er synd at det er så omfattende at eftermontere AP, det virker i hvert fald til der er efterspørgsel. 
Lidt synd når det kun er lidt ekstra sensorer der reelt skal til, mobileeye klistret i ruden og radar i fronten, resten er vel stort set software. Jeg ved godt de ændrede flere ting, men det er vel kun de to der er nødvendigt..
P85DK
P85DK Oct 3 '16

Tror ikke AP har så stor betydning alene, det er bare en nem måde at identificere en nyere generation, på samme måde et facelift er. Personligt tror jeg at introduktionen af D-modellerne med specielt 85D og dens performance har smadret markedet for RWD p modeller og det presser alle de andre pre ap modeller ned med dem.

mbk
mbk Oct 3 '16

Det er helt sikkert at 85D/90D er mere eftertragtet end 85/90, så en S85 fra 2015 med AP aktiveret og andet udstyr, kun kørt 13.000km, og den stod til 599k, og det gjorde den i en måneds tid, en tilsvarende 85D ville nok have kostet omkring 700k.

Personligt er jeg lidt i tvivl om jeg ville sætte mere pris på den ekstra bagageplads i fronten, selvom Model S ikke ligefrem mangler bagagerum bag i.

Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor denne 70D ikke er blevet nappet http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d/2963187

Måske fordi den 'mangler' glastag. Måske det bare er svært at sælge sub S85, en classic S60 er nok svær at få en god pris for, men den var jo så også en del billigere til at starte med. Men synes egenligt en S70/70D har rimelig fornuftig rækkevidde, hvis man leger med ev-tripplanner synes jeg heller ikke der er vildt meget mere ladetid på dem. Der er selvfølgelig mere ladetid, men slet ikke samme straf som en S60.

https://evtripplanner.com/planner/2-7/

CanEl
CanEl Oct 3 '16

Citat fra mbk Lidt synd når det kun er lidt ekstra sensorer der reelt skal til, mobileeye klistret i ruden og radar i fronten, resten er vel stort set software. Jeg ved godt de ændrede flere ting, men det er vel kun de to der er nødvendigt..

der skal lidt mere til.

hele styrtøjet skal skiftes, for at AP kan kontrolere det.

PC er meget kraftigere i vogne med AP.

ledningsnettet mangler de extra ledninger.

har forespurgt på opgradering.

tesla siger at det er næsten umuligt, eller ihvertfald så dyrt at det er langt billigere at købe en anden tesla, brugt/ny med AP

mbk
mbk Oct 3 '16
@canel 
Jeg ved godt der er skiftet mere, men hvis man skulle lave en minimal opgradering og designe det som et Retrofit kunne man sikkert slippe billigere. Styretøj og PC er vist rundt regnet det samme.. Legenden wk057 gjorde det, og har en detaljeret gennemgang http://skie.net/...rofit+on+Classic+P85.
mbk
mbk Oct 3 '16
@canel 
Jeg ved godt der er skiftet mere, men hvis man skulle lave en minimal opgradering og designe det som et Retrofit kunne man sikkert slippe billigere. Styretøj og PC er vist rundt regnet det samme.. Legenden wk057 gjorde det, og har en detaljeret gennemgang http://skie.net/...rofit+on+Classic+P85.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »