Loading...
dk

Version 8 første billeder af release notes | Tesla Forum

tintin
tintin Oct 8 '16

Tak KimT. Jeg vil så forsøge at få Tesla i Århus overtalt til at montere en selvlukkende ladeport :-)

texIDAS
texIDAS Oct 8 '16

Efter vellykket opdatering og ca. 1 times kørsel melder bilen,

at ladeporten skal udskiftes, -kontakt tesla service!!

-de får da vist yderligere travlhed på værkstedet!!

Ellers meget positiv med version 8 indtil nu!

Er der noget med, at D-modellerne skulle have haft monteret

en selvlukkende ladeport fra fabrikken!???

hhb
hhb Oct 8 '16
Har også fået en fejlmeddelse on at ladeporten er defekt efter opdateringen til version 8!
Mugge
Mugge Oct 8 '16
Samme fejlmeddelelse her
edge
edge Oct 8 '16
Har ikke fået opdateringen endnu. Men fik for nylig isat dobbeltlader, og de konstaterede så at ladeport/stik var defekt pga. utæthed med fugt og skiftede den. Og nu lyser den igen fint grønt og blåt, ligesom da den var ny for et år siden, hvad den ellers var holdt op med. Så måske registrerer v. 8.0 den defekt og laver en fejlmeddelelse om det? Jeg havde ikke selv mærket til ladeproblemer ud over manglende lysshow.
MS
MS Oct 8 '16

Jeg fik opdateringen imorges - og fik fejlmeddelse om at ladeporten skal skiftes. Har aldrig haft problemer med den skal lige siges og den åbner fint, som den skal. Har en 85D. Tager fat i Tesla om problemet.

HS
HS Oct 8 '16
Det samme her. Opdatering fredag aften af 85D og fik med det samme port fejlmeddelelsen. Men den virker som den skal.
Kiefer
Kiefer Oct 8 '16

Vi kunne så konstatere at vores fordøre stadig mister kaliberingen med jævne mellemrum, også i version 8.0. Vi er lidt spændte på om problemet med alarmen er blevet løst...

Jeg havde frygtet den ville komme oftere med besked om at holde ved rattet ved AP, men det virker nu ikke til at være meget anderledes end det hele tiden har været.

/Martin

KimT
KimT Oct 8 '16

Jeg kan konstatere at TACC (og AP) stadig er bundet op til de gamle kort i navigationen. Og eftersom motorvejen omkring Silkeborg (heller ikke "den gamel" fra Hårup til Låsby) er kendt, så er det stadig kænguru kørsel på den strækning hvis man aktivere TACC.

Mixi
Mixi Oct 8 '16

Som jeg har forstået det skal alle ladestik udskiftes/kontrolleres fik men skiftet ved 40.000 km service (Tesla)sagde at de skulle kontrollere alle stik fremover da der. så tror det er det i får meddeles på.

tintin
tintin Oct 8 '16

Jeg var til 40000 km. service for 14 dage siden og fik at vide at der var skiftet ladestik, noget de angiveligt skulle gøre for alle biler de fik ind. Jeg har desuagtet fået fejlmeddelelsen så jeg tror ikke det er der problemet ligger

Hookmaker
Hookmaker Oct 8 '16
Ladeport skiftes øjensynligt fordi der har været en sikkerhedsrisiko ved SUC. Vi var et par stykker der allerede fik skiftet i starten af juli.
IlTempoGigante
IlTempoGigante Oct 9 '16
Vær opmærksom på at "fleet learning" i EU/Europa ikke er slået til som standard i 8.0.

https://teslamotorsclub.com/...efault-in-8-0.78616/
koden
koden Oct 10 '16

Fik update 8 i dag.

Har indtil videre lidt svært ved at se det fede i det nye skærm look.

Men det kommer måske..

Ingen ladeport fejl.

edge
edge Oct 10 '16
Ingen ladeport-fejlmeddelelse med v. 8.0, men fik som sagt også skiftet ladeporten for nylig. Indtil videre kun godt at sige om 8.0, virker mere intuitivt og moderne.
Forummets indlæg er redigeret af edge Oct 10 '16
KimT
KimT Oct 10 '16

Er det ikke korrekt at programinformation er forsvundet fra DAB i 8.0? Jeg har kun info på FM

MOS
MOS Oct 10 '16

Har også fået v8 update her i weekenden. Har kørt første tur med v8 i dag.

Har som en del andre også fået fejlen med, at ladeporten skal udskiftes, vist i displayet. Det lader dog til, at ladeporten virker fint alligevel, som den plejer.

Autopiloten føles som om, den er blevet en lille tand bedre... lidt mere smooth...

Fedt med navigationen, at den nu har fået mere plads på skærmen. Men ØV, at man stadig ikke an indsætte via punkter. Det er virkelig en stor mangel, som rigtig mange Tesla ejere ville sætte stor pris på at få afhjulpet.

Media er blevet en del anderledes. Jeg havde lidt svært ved at finde rundt i det, men har ikke brugt ret meget tid på at hitte ud af den ændrede brugerflade (endnu). Jeg synes ikke, det virker så intuitivt, som om nogle funktioner er skjulte/mangler. Men måske skal man bare bruge det lidt mere for at vænne sig til det.

PeterE
PeterE Oct 11 '16

Ingen ladeport udskiftninger herfra (85D fra november 2015), navigation klart forbedret og muligt at undgå fx færger savner ikke så meget viapunkter, destination charging svært at lokalisere dog, den nye autopilot klart forbedret på flere området - og media? Tjah, det skal jeg lige vænne mig til. Bestemt bestået hvis I spørger mig, uden dog at være en v8-revolution.

Busk
Busk Oct 11 '16
Charge port meddelelse fejl væk her til morgen!

(Har ikke haft bilen til at lade hele natten - og væk var den
andersh
andersh Oct 11 '16

Er det bare mig eller er navigationen i dash altid i dark mode, selv når resten af interfacet er i light mode? Ligner lidt en fejl.

Sider: « 1 2 3 4 »