Loading...
dk

Så kom der endnu en Tesla til Sjælland | Tesla Forum

Marlin
Marlin Jul 17 '14
Vi har nu haft vores nye familiemedlem i 3 uger og vi kan ikke få armene ned. Fantastisk bil og vi nyder at køre rundt og bare nyde vidunderet. Min mand og jeg lavede et væddemål om bilen kunne køre fra holbæk til marielyst på Lolland uden opladning. Jeg mente ikke det var et problem mens min mand ikke mente den kunne. Jeg vandt. Da vi satte bilen hjemme var der 60 km. Tilbage ☺️ Vi har haft problemer med signalet til radioen og internet, men det blev hurtigt ordnet med et besøg på værkstedet som jo heldigvis er til at overskue fra holbæk.
Ellers har vi kun oplevet total nydelse og mange nysgerrige blikke fra folk på vejen.
Vi tog til Roskilde fordi vi under arrangementer fik indtryk af at Tesla-folket mødtes her hver torsdag. Det viste sig at der var mange hundrede veteran biler og endnu flere mennesker, men vi så ingen teslaer.
Er vi måske de eneste på Sjælland med en Tesla ? I dette forum virker det som om de fleste befinder sig i Jylland men måske jeg tager fejl.
Hvis vi var flere kunne det være sjovt at mødes og udveksle erfaringer.

Men nu har jeg ikke mere tid.......jeg skal ud og have luft i håret ☺️

Sommer hilsner fra
En lykkelig Tesla ejer
Anette
Kiefer
Kiefer Jul 17 '14

Hej Anette, tillykke med bilen :-)

Og nej selvom det måske lyder til at der er flest i Jylland, er det bestemt ikke tilfældet, jeg vil tro at forholdet et ca. 25/75 i procenter i Sjællands favør. Tag en tor omkring det nordsjællandske og du vil møde rigtig mange af dem :-)

Du skriver under din profil at du har købt en demo-bil, kunne du fortælle lidt mere om det, f.eks. batteristand pris osv?

/Martin

Marlin
Marlin Jul 17 '14
Så må vi en tur til Nordsjælland. Der er nu også så hyggeligt
Marlin
Marlin Jul 17 '14
Øv. Teksten forsvandt.
Prøver igen.
Købte bilen på livsstilsmessen på gavnø i maj måned. De havde den på udstillingen. Skulle luge gå 7500 km for at være demo. Derfor levering ultimo juni, men det er jo også hurtigt i forhold til hvad man ellers læser herinde.
De slog 40K af prisen hvilket er ok. Det vigtigste var hurtig levering.
Jeg går ud fra batteriet er ok når den ikke har kørt længere. Har ikke den store forstand på det.
Stik mig en computer og jeg er på hjemmebane
Marlin
Marlin Jul 17 '14
Hvorfor hulen forsvinder teksten.....anden gang nu
Hookmaker
Hookmaker Jul 18 '14
Jamen her i Gentofte og Hellerup er det jo næsten hver mands eje...;-) masser hver dag!
Vi mødes ikke hver torsdag, men vi laver da en del sjov sammen, mener nok seitzberg satser på noget nyt medio august...;-)
Marlin
Marlin Jul 18 '14

OK. Så bor vi nok bare det forkerte sted...ha-ha. På den anden side kan vi så stadig være lidt 'specielle' når vi kører i Holbæk :)

Er det muligt at komme med næste gang I laver noget sjovt ?

mvh

Anette

Skaarup
Skaarup Jul 18 '14
Hej Annette, så er det jer jeg har set drøne rundt. Jeg bor i Vipperød og har haft sort 85'er siden marts. Den er dog for nyligt blevet totalskadet, jeg venter med længsel på der kommer en ny til september. :-)
Marlin
Marlin Jul 18 '14

Sikken noget. Jeg troede faktisk at hvis en Tesla var involveret i et uheld......så kørte den bare hen over de andre. Nå, spøg til side det er jo ikke sjovt at få sin bil smadret. Håber ikke der kom nogen til skade.

Surt man skal vente så længe på en ny, men når den kommer ved du jo du ikke bliver skuffet :)

I øvrigt godt at høre at Teslaen trods alt også er repræsenteret med mere end vores her i udkants Danmark :D

Skaarup
Skaarup Jul 18 '14
Nej, ingen tilskadekomne. Alt fungerede perfekt, airbags og crumble zone foran passede godt på mig da modparten kørte ud foran mig. Men jeg kan slet ikke vente med at komme tilbage i en S'er.
Der er en del S'ere på sjælland. Men såvidt jeg har kunnet fornemme er de fleste i storkøbenhavn (en del nord for). Og så er der DerHanzi på det sydligste Sjælland. I er de første jeg har kendskab til i Vestsjælland. Og jeg har fulgt intenst med her siden oktober '13.
Chris
Chris Jul 18 '14
Godt der ikke skete dig noget.
Den 5. august kommer der en TMS til Smørum så er det ikke kun Nordsjælland
FrederikC
FrederikC Jul 18 '14
Jeg bor i glumsø, så der er også min 1 på midtsjælland :-)
Men kan godt fornemme at folk på de kanter ik ser dem så tit den får mange nysgerrige blikke og spørgsmål.
Kiefer
Kiefer Jul 18 '14

@FrederikC: Det tror jeg næsten er ligegyldigt hvor man er henne, her i Jylland er det næsten ligegyldigt hvor vi kommer frem i det jyske så bliver der kigget, filmet og stillet sprøgsmål.

/Martin

Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Det synes jeg også sker her i Odense. Men ved vi er mindst 3 der har en.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jul 19 '14

Odense : mindst 5 for 3 har fået opticoat, og en enkelt været forbi og købe div vaskekit og så er der dig ;)

Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Tjah jeg burde også tage mig sammen og høre om du har et godt vaskekit der kan fjerne irriterende insekter der ikke forstår konceptet om privat ejendomsret ;)

Marlin
Marlin Jul 19 '14
Hvad er opticoat ?
Godt at høre vi ikke er helt alene
Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Opticoat er et ekstra beskyttelseslag til lakken. Teslas lak er ikke verdens bedste så den får nemt små ridser i sig. Derfor er Opticoat blevet meget populært blandt Tesla-ejere da det får lakken til at se ny ud i meget længere tid. Men vi har vores helt egen Opticoat-pusher her på forum (vist nok eneforhandler af produktet i Danmark) så han kan helt sikkert fortælle mere om det ;)

Indtil videre lyder alle der har fået Opticoat på deres bil til at være meget tilfredse. Personligt har jeg valgt at have matsort film på min bil og har derfor indtil videre ikke fået det gjort da film også i sig selv beskytter lakken. Men jeg kan forstå det vist også gør det nemmere at holde bilen ren så derfor overvejer jeg stadig...

brianmassesson
brianmassesson Jul 19 '14
@Bjarni må jeg spørge hvad det koster at få film monteret. Det afhænger selvfølgelig hvilken type film osv. Men det som du har fået på er godt nok lækkert :-) Er der nogen du kan anbefale?
Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Bjarni: Jeg fik insektrens med fra Odense, og kan kun sige at det er seriøst effektivt til at fjerne både insektrester  og afdøde fugle.

/Martin

Sider: 1 2 »