Nu har vi kørt med det siden i fredags og jeg synes egentlig ikke jeg kan mærke den store forskel på hvornår der skal holdes på rattet.
Jeg er til gengæld pænt irriteret over at nav. skal være i toppen...
Nu har vi kørt med det siden i fredags og jeg synes egentlig ikke jeg kan mærke den store forskel på hvornår der skal holdes på rattet.
Jeg er til gengæld pænt irriteret over at nav. skal være i toppen...
Mangler den funktion på GPSen der gør det muligt at se om man kunne komme tilbage til startstedet på turen.
Jeg er også enig i at det er træls at menu forsvinder til "fordel" for kortet... Ikke mindst fordi jeg ikke mener at jeg får mere BRUBGAR info... Endvidere "tager det en krig" først at trykke een gang på kortet, vente på at den (skod) animerer kortet ned så menu kommer ti syne - og nu kan man så langt om længe tilgå den app man ønskede... men nu er det jo så ligemeget da man sikkert er kørt galt i "ventetiden" - Så IMHO det er en væsentlig downgrade mht. trafiksikkerhed og brugervenlighed...
At det er pænere er en smags sag - men at design tager præcedens for trafiksikkerhed er et kæmpe tilbageskridt...
Er der nogen der har fundet ud af at slå det fra... og nej det er IKKE en option at flytte kortet nederst - dette er jo HELLER ikke trafiksikkert...!
At det er pænere er en smags sag - men at design tager præcedens for trafiksikkerhed er et kæmpe tilbageskridt...
Vi er så enige her. Den gamle UI var meget forudsigelig og den nye er på ingen måde trafiksikker. Den nye UI kræver alt for meget opmærksomhed hvis man ønsker at interagere med den og gør i hvert fald mig mere frustreret bag rattet.
Og sammensmeltningen af radio usb, spotify og tune in er absolut ikke en fordel og de slet ikke når presets ændrer placering afhængig af brug. Det sidste vil dog formodentlig stabilisere sig over tid, hvis man da har et forudsigeligt brugsmønster. Men indtil det er sket, så kan man ikke nøjes med at se på placering men skal bruge tid på at læse hvad der står på knappen (og det er ikke nemt at læse). I den periode kigger man ikke på vejen!
Og autopiloten ligger mere usikkert på vejen idet den skifte placering i banen afhængig hvilken slags modkørende man møder (bilen trækker til højre når lastbiler kommer i modkørende spor). Skulle ikke undre mig om nogen bliver søsyge af det.
Men den manglende radio tekst er virkeligt trælst.
Pyha, der er virkelig mange at de her frustrationer og spørgsmål som falder til jorden hvis man ellers bruger lidt tid på at læse release notes og lign. Fx hvordan man rykker rundt på kortet, hvordan man med et tryk kan se hvad batteristanden forventes af være retur til startpunktet, hvordan mange findes SuC i navi, hvordan man fravælger færger og motorveje osv osv osv. Men ja, det kræver lidt - og nej, jeg har heller ikke selv læst alt.
Til gengæld forstår jeg slet ikke argumenterne om design fremfor trafiksikkerhed. Hvis man - med sikkerhed for øje - vil bruge store dele af funktionerne, så har man vel allerede vurderet at det er forsvarligt. Og ellers lader man vel den store skærm være under kørsel. Men ok, det lyder til at udfordringen for flere er at Navi kortet fylder for meget, og det har jeg kun på min dashboard skærm...
Og autopiloten ligger mere usikkert på vejen idet den skifte placering i banen afhængig hvilken slags modkørende man møder (bilen trækker til højre når lastbiler kommer i modkørende spor). Skulle ikke undre mig om nogen bliver søsyge af det.
Men den manglende radio tekst er virkeligt trælst.
Fair skal vel være fair - AP er på nuværende tidspunkt ikke tiltænkt brug på 2 sporet veje med modkørende trafik. Den kan, men det er vel stadig kun motorvejsbrug som er den officielle anbefalede anvendelse?
De kunne vel let løse irritationsmomenterne vedr. ny GUI hvis man i indstillinger f.eks. kunne vælge menuikoner på som always on. Mon ikke det kommer efter de har modtaget feedback fra utilfredse ejere.
Fair skal vel være fair - AP er på nuværende tidspunkt ikke tiltænkt brug på 2 sporet veje med modkørende trafik. Den kan, men det er vel stadig kun motorvejsbrug som er den officielle anbefalede anvendelse?
Jeg synes AP er rimelig trælst at bruge på motorvejen for den bremser alt for tidligt for lastbiler. Den virker (virkede) faktisk bedre på landevej.
Jeg synes AP er rimelig trælst at bruge på motorvejen for den bremser alt for tidligt for lastbiler. Den virker (virkede) faktisk bedre på landevej.
Og på landevej, som AP slet ikke er bygget til, der tager AP måske fint hensyn til lastbiler og meget mindre til bløde trafikanter.
Jeg synes klart at den nye AP virker meget bedre på motorvej, inkl vognbaneskift. Meget mere smooth.
Jeg sagde intet om at den var perfekt eller ej, bare hvad Tesla siger den er beregnet til. Det er klart at den opleves som mere smooth på en strækning hvor du er 'tvungen' til at følge hastigheden på den forankørende, mens trafik på motorvej bevæger sig med meget forskellig hastighed.
Du kan eventuelt prøve at slå regenerering fra ved motorvejskørsel, så føles det ikke så voldsomt når den ser en langsom forankørende bil/lastbil.
På motorvej sætter jeg min afstand til "1" , så føler jeg (hvertfald med version 7) at den venter lidt med at tage farten af når der kommer en lastbil foran, og giver mig lidt mere tid til at få trukket ud i overhalingssporet. Men det kunne stadig være bedre. Har ikke prøvet så meget med v8 endnu.
Efter første dag med v8.0 er jeg ikke imponeret. Det virker til at design har vundet over funktionalitet.
Navigation
For mig der ikke har lader derhjemme og surfer EON og SuperCharger og svigerforældrene, så er det MEGA træls at chargers og visited chargers er væk fra navigation.
Spotify
Fedt at oversigten er det med det samme, men hvorfor er der ikke længere coverart på selve numrene i en playliste? Gør det noget mere irriterende at lede efter et bestemt nummer.
~~så er det MEGA træls at chargers og visited chargers er væk fra navigation."
Forsvinder listen med alle de Visited Chargers ?
Så skal jeg da have gemt alle dem jeg har fundet frem til, inden den engang skal opdateres.
De er bare et andet sted. Klik på "lyn" ikonet til højre på skærmen, så dukker de op i listen ovre til venstre
Er der andre end mig der ikke længere kan få wi-fi til at virke i bilen mens man kører? Jeg har et hotspot i bilen og det har virket fint alle dage, men så snart jeg sætter bilen i "D" så stopper forbindelsen til wifi. Det er kommet efter opdatering til version 8.
Har lige skrevet til Tesla for at høre hvad jeg kan gøre for at få det til at virke igen, men var nysgerrig efter om andre havde samme problem.
Jeg synes at jeg et eller andet sted har læst at de har gjort det for at undgå at den hænger/prøver at reconnecte til dit hjemme netværk når du kører hjemme fra. I de tilfælde gik der for lang tid inden den skiftede over til 3G.
Jeg har selv et hotspot i bilen, men bruger det kun når vi kører langt - med børnene på bagsædet. Så jeg har ikke oplevet noget endnu.
Update - Der står lidt her : https://teslamotorsclub.com/...iving-in-v8-0.78857/