Loading...
dk

8.0 irritationer | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Nov 23 '16

I stedet for at holde iconet nede (for at kunne placere skærmen øverst eller nederst), kan man slide det op eller ned, alt afhængig af hvor man ønsker skærmen placeret.

Jeg bruger det konstant, så man ikke behøver tænke på, at den ene "app" automatisk vil placere sig for oven, og den enden vil placere sig forneden.

PeterE
PeterE Nov 23 '16

Jeg var også træt af det i starten, primært fordi jeg bruger telefonen meget - og skulle skiftet imellem telefon, radio (så jeg kan slukke for trafikmeldingerne når de kommer igen og igen) og browseren (til trafik alarm). Men jeg er begyndt at bruge telefonen fra menu-knappen i højreside af rattet og også højre rullehjul. Og det løser stort set problemet. at blandre i sin mange kontakter er meget nemmere med rullehjulet end på skræmen. Og så jeg er ved at være ok/glad for det nye design.

griffel
griffel Nov 23 '16
Jeg synes telefonbrugen via rullehjulene er stort set ubrugelig nu :-( Før kunne man vælge om man ville bruge Recent Calls eller Contacts, nu skal man vælge det på forhånd og kan ikke umiddelbart skifte.
Jeg bruger højre rullehjul til skærmlys, for den automatiske dimning virker ikke særlig godt, synes jeg. Den er meget langsom, så når jeg kører ud fra min carport kan jeg stort set ikke se noget som helst.

Jeg er heller ikke så afslappet når jeg bruger Autopilot, som jeg var i v7.1. Som nævnt andre steder, kan den finde på lidt af hvert, bremse op, pludselig trække lidt til den ene side, slingre mere osv. Det kan godt være, at den nu kan se mere vha radaren, men den bruger åbenbart ikke kameraet til ret meget længere...

Og:
Har i andre oplevet, at TuneIn umotiveret skifter radiostation uden jeres indgriben? Jeg har DR P1 som en favorit, men indimellem skifter den selv til P4 (som er næste favorit på listen). Meget mystisk...

/Jakob :-)
PeterE
PeterE Nov 23 '16

@griffel, hmmm underligt nok - ja, man skal vælge recent eller contact først. Og du har ret, det var vist anerledes før - jeg synes at det virker rigtigt godt. Jeg justerer også selv lyser på rullehjulet, og styret mit tag samme sted fra.

ODE90D
ODE90D Dec 20 '16
Med den seneste opdatering bliver man nu omgående straffet for en enkeltstående rask overhaling, hvis man ikke når at slå autopiloten fra før man accellererer og kortvarigt kommer over de 150 km,/t. Så er det slut med AP indtil man er kørt ind til siden og sat bilen i Park. Før slog den bare AP fra. Er det bare mig som synes det har taget overhånd med det formynderi fra Teslas side?
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 20 '16
Ledsager
Ledsager Dec 21 '16

ODE90D, Jeg er helt enig og ikke mindst at man skal have reelt fat i rattet før AP opfatter det, hvilket gør at der ikke er så meget hvile til "styrearmen" som det ellers er muligt.

burns
burns Dec 21 '16
Citat fra ODE90D Med den seneste opdatering bliver man nu omgående straffet for en enkeltstående rask overhaling, hvis man ikke når at slå autopiloten fra før man accellererer og kortvarigt kommer over de 150 km,/t. Så er det slut med AP indtil man er kørt ind til siden og sat bilen i Park. Før slog den bare AP fra. Er det bare mig som synes det har taget overhånd med det formynderi fra Teslas side?

Nu må de fanme godt lige styre sig hvis det er meningen!

Hookmaker
Hookmaker Dec 21 '16
ODE90D, hmm mærkeligt. Det sker ikke på min, den slår til igen når jeg kommer under 150 ligesom tidligere.
ODE90D
ODE90D Dec 22 '16
@Hookmaker: Det er også lige startet. Tror den er sneget ind med seneste SW Update, som jeg fik i sidste uge da jeg havde den inde hos Tesla. Jeg har version 2.48.82. I displayet står der AP er disablet pga jeg har kørt for stærkt. Fandt også denne post om emnet https://forums.tesla.com/en_GB/node/75988<br /> og denne video dokumenterer det https://youtu.be/xL6TMQDUhcI . Jeg er rasende!
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 22 '16
P85DK
P85DK Dec 22 '16

Nu bliver et af irritationsmomenterne helt tilbage fra launch af Model S løst - der kommer profiler på keyfob'en, så den indstiller føresæde etc til profilen - tak!

DavidS90D
DavidS90D Dec 22 '16

P85DK - Har du link til info ? Kræver det nye FOBs eller hvordan ?

Jeg kunne godt komme på en masse andre ting som nemt kunne klares med lidt OTA, hvis de vil.

F.eks. så virker det lidt dumt at bilen slukker (varme, musik, skærm) i samme sekund døren lukkes.

Når man så åbner en anden dør (for at tage noget ud) 1 sekund efter, så starter det hele igen!

Gjorde det noget med en forsinkelse på ca. 5 sekunder, før hele lortet lukker ned? 

burns
burns Dec 22 '16

Hvis de bliver ved med at fjerne features, så er det vel fair grund til at lægge sag an mod dem?

Siden skiftet til v8.0 så synes jeg det er blevet betydeligt ringere og jeg vil gerne have v7 ind igen.

ODE90D
ODE90D Dec 22 '16
@Nostramo: Sådan fungerer det jo ikke i den virkelige verden. Der opstår en situation hvor man pludselig skal bruge en hurtig accelleration for så at vende tilbage til march hastighed. Det er jo ikke en planlagt handling man tilrettelægger. Før slog autopilot bare fra og det var fair nok, men nu kan man ikke aktivere den igen før man har holdt ind til siden.Det er sgu da for langt ude.

Desuden er AP blevet langt mere krævende end i de første par 8.0 opdateringer, så nu er der nærmest et helt lysshow i kabinen hvis man slipper rattet i et par sekunder og man skal virkelig tage fat før den registrer man han hænder på. Hvis nogen herinde er klar på en samlet klage til Tesla eller bekendt med en underskriftsindsamling hører jeg gerne fra jer - det er simpelthen for langt ude med version 2.48.82
oleviby
oleviby Dec 23 '16

Nostomo: Tryk let på speederen, så så vil den passere af sig selv.

ODE90D
ODE90D Dec 23 '16
@Nostomo: min irritation går på at auto steer ikke blot slår fra men bliver disabled indtil man har sat bilen i park - og det sker promte første gang. Den slags dummebøder giver sgu da ingen mening.
MOS
MOS Dec 23 '16
Citat fra Nostromo
En ting du kan få mig med på vognen i 8.0 som er håbløs irriterende er at den ikke vil køre højre om biler med lavere fart, vi har motorveje hvor opdelingen mellem højre og venstre baner sker mange hundrede meter før og der er man nød til selv at overtage så bilen ikke blokere hele vejbanen med lav hastighed.

Det er en ny feature. Den sætter farten ned, fordi det ifølge færdselsloven er ulovligt at overhale højre om. Forbikøring ved lav fart kan den godt - jeg husker dog ikke, hvor lav fart man skal ned på, men det virker.

Man kan også overrule, når den sætter farten ned for at forhindre en forbikørsel højre om. Man træder blot kortvarigt på speederen, så er featuren slået fra for denne omgang.

MOS
MOS Dec 23 '16

@ODE90D

Det er nok fordi Tesla vil gardere sig imod (mis)brug af AP ved hastigheder over 150 km/h, hvis de vurderer, at risikoen for brugen af AP er for stor ift. hvad det er designet til. Men enig, "dummebøden" er måske lige lovlig prompte. Det ville nok være på sin plads med en advarsel (f.eks. i form af lysshow og bimlen) i første omgang.

Når det er sagt, så har jeg svært ved at se, der skulle være det store behov for at accelerere til over 150 km/h - det er jo pænt meget over fartgrænsen, i hvert fald i DK. Hvad ville du have gjort, hvis du kørte i en bil, der ikke så let kunne accelerere til over 150 km/h?

Det er måske en anden sag på den tyske Autobahn i venstre bane, hvor man kan risikere, at der meget pludseligt kommer en Porsche eller andet med 250 km/h bagfra. Og så er det sgu med at få flyttet sin røv i en fart! Enten til højre (hvis der er plads) eller også ved hurtigt at komme op i fart. Og her er det klart uhensigtsmæssigt, hvis man bliver straffet ved at AP bliver helt disabled indtil man parkerer. Er der i øvrigt nogen, der ved, om AP også slår fra på den tyske Autobahn, de steder hvor der er fri hastighed?

MOS
MOS Dec 23 '16

@Nostromo

Jeg er faktisk ikke sikker på, at du har ret mht. det juridiske. Jeg er heller ikke selv helt sikker, men jeg vil tro, at reglerne om forbud mod overhaling højre om gælder helt hen til, hvor de stiplede linjer bliver til en fuldt optrukket linje. Herefter må man ikke længere skifte vognbane hen over den fuldt optrukne linje/spærrefladen, hvorfor risikoen ved en overhaling højre om er insignifikant.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 23 '16
P85DK
P85DK Dec 23 '16

@Nostromo 

Det er forbudt at overhale indenom i Danmark - også i den situation du beskriver. At de fleste gør det i den situation du beskriver er en anden sag, men det er forbudt i følge færdselsloven.

At Tesla så begynder at bestemme om du skal følge lovgivningen er en helt anden diskussion.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »