I et fromt forsøg på at undgå at hænge på gadehjørnerne og eventuelt slå gamle damer ned i kedsomhed, fordriver jeg en del af min alt for sparsomme fritid med ældre damer på to eller fire hjul.
Derfor daskede jeg også rundt og fyldte op i Fredericia denne weekend, hvor der positivt nok var Veteranmesse på en ellers kold, mørk og våd efterårsdag.
Da man ikke kan gå og sætte fedtfingre på køretøjerne hele tiden (de skal jo også have en chance for at pudse køretøjerne igen) findes der ligeledes en del automobilia, ligesom der faktisk fandtes fine damer i stramt udrustning fra dengang mormor var ung (dem måtte man vist dog ikke sætte fedtfingre på).
Oppe i tiden er snedig automatik, som er langt bedre til at holde koncentrationen end os mennesker, der jo som bekendt ganske hurtigt glemmer vores primære forehavende, og fumler rundt med noget helt andet. Tesla er som bekendt ganske langt fremme og ja, mange må bide i det sure rønnebær og erkende, at skidtet mere end én gang har reddet deres ære samt ikke mindst fronten på det kæreste eje.
Med radar og snedig indretning kan vi trille sikkert rundt og redde dyr fra at blive kørt over, samt undgå at køre diverse cyklister ned, selvom disse måske i kampens hede ikke lige fik sat lys på cyklen, selvom det er bulder hamrende mørkt.
Jeg snuste derfor rundt og faldt over en ganske informativ artikel i et blad på messen:

(desværre er I nødt til at hælde vand ud ad venstre øre hvis I vil læse artiklen - hvilket jeg beklager)
Skulle I få den tanke at tegningen måske ikke er fuldt dækkende og sproget måske er en anelse antikveret er I ikke helt forkert på den - artiklen er fra 1. August 1955 og sidder i et nummer af Motormagasinet.
Hvem sagde at der var meget nyt under solen :-)
Mvh L@rs