Loading...
dk

Tesla Motors afslører nyt produkt: AUTOmobilen (!) | Tesla Forum

kammersgaard
kammersgaard Oct 21 '16

Mener de virkelig, at disse features kommer allerede i december og bliver det så kun med den nye hardware?

"

automatically change lanes without requiring driver input, transition from one freeway to another, exit the freeway when your destination is near, self-park when near a parking spot and be summoned to and from your garage.

Tesla’s Enhanced Autopilot software is expected to complete validation and be rolled out to your car via an over-the-air update in December 2016

"

Hilbert
Hilbert Oct 21 '16

@The_Stig:

Jeg vil gerne bruge lidt tid på et brev, som flere kunne underskrive. Men at mange sender det samme brev, tror jeg ikke er den bedste måde at vinde gehør for sine ønsker/forslag - de ville i stedet kunne opfattes som spam/chikane.

Endvidere ville jeg foretrække ikke at blande fejl og implementeringer sammen. Fejlretning er en opgave for Service.

Jeg mener, at man bør koncentrere sig om få implementeringer som mange efterspørger. Teslatap.com/modifications er et fint og seriøst sted at "fremføre" sine ønsker, men måske et brev som fokuserede på nogle ganske få vigtige og overskuelige forbedringer/mangler, kunne hjælpe.

Mit forslag (fokus på NAV):

1. Waypoints and Route Change

2. Multiple (alternative) Navigation Routes

3. Exclusion of Ferry distance in Route Planner 

4. Graphical scale om map

P85DK
P85DK Oct 21 '16

Som jeg forstår det så er navigationen i Tesla fra Navigon (http://www.navigon.com/en/). Det er tydeligt at navigationen på nuværende tidspunkt ikke er en prioritet hos Tesla, da den har fået hug alle steder fra siden Model S kom på gaden. Det kunne måske være en idé at undersøge lidt nærmere hos Navigon hvilke muligheder der er? Det er aldrig sjovt at være leverandør af et outdatet produkt til en kunde med høj profil, når man tydeligvis kan så meget mere.

jensk2
jensk2 Oct 21 '16

God pointe. I henhold til denne Navigon hjemmeside er WayPoints helt standard funktionalitet i Deres mobile app:

http://www.navigon.com/en/mobile-app/#functions

Måske er det helt selvsamme funktionalitet, som Tesla SELV bruger til at route os forbi SUC'erne, det er jo også WayPoints.

'Sometimes you want to be involved in the decision-making: Thereofe NAVIGON can offer up to three different options when calculating the route. Just choose the one that you prefer. This also works while you’re on the go. To provide greater flexibility for route planning, there is an option to enter several waypoints for your route.
 In addition you can also specify whether you want to avoid freeways, ferries and expensive toll roads – or even completely eliminate them from the calculation.
•Plan routes with several waypoints
•Choose from three automatically generated routes
•Specify route options

Hilbert
Hilbert Oct 21 '16

Tak for link - info kan måske bruges i evt. brev.

Jeg er ikke "softwaremand", men det burde vel så være rimeligt simpelt for Tesla at implementere disse forbedringer (når Navigon allerede har det i deres mobile app).

Men det er også mit indtryk at Tesla udelukkende fokuserer på nye kunder (Autopilot osv). - ØV

P85DK
P85DK Oct 21 '16

Min pointe var egentlig at finde en kontakt hos Navigon og få afdækket hvad de leverer til Tesla i dag og hvad der afholder dem fra at levere hvad vi ønsker, da vi ved de kan. Måske har Navigon nemmere ved at sælge den ind, hvis de forstå hvad der afholder Tesla i dag.

Jeg tror nu nok at Tesla allerede ved hvad Navigon har af features, så hvad er det som gør at det ikke er med? Er det licens? Er det mangel på processorkraft? Er det bare Tesla som ikke udnytter mulighederne i Navigons API?

Det er måske spørgsmål som er nemmere at få svar på fra leverandøren end dem som får 'tæsk' for at de features ikke er tilgængelige

Hilbert
Hilbert Oct 22 '16

Måske en god idé. Prøver du at kontakte dem?

P85DK
P85DK Oct 23 '16

Prøver at finde en kontakt ind, overraskende få af deres medarbejdere som er på LinkedIn

Genild
Genild Oct 24 '16

I et fromt forsøg på at undgå at hænge på gadehjørnerne og eventuelt slå gamle damer ned i kedsomhed, fordriver jeg en del af min alt for sparsomme fritid med ældre damer på to eller fire hjul.

Derfor daskede jeg også rundt og fyldte op i Fredericia denne weekend, hvor der positivt nok var Veteranmesse på en ellers kold, mørk og våd efterårsdag.

Da man ikke kan gå og sætte fedtfingre på køretøjerne hele tiden (de skal jo også have en chance for at pudse køretøjerne igen) findes der ligeledes en del automobilia, ligesom der faktisk fandtes fine damer i stramt udrustning fra dengang mormor var ung (dem måtte man vist dog ikke sætte fedtfingre på).

Oppe i tiden er snedig automatik, som er langt bedre til at holde koncentrationen end os mennesker, der jo som bekendt ganske hurtigt glemmer vores primære forehavende, og fumler rundt med noget helt andet. Tesla er som bekendt ganske langt fremme og ja, mange må bide i det sure rønnebær og erkende, at skidtet mere end én gang har reddet deres ære samt ikke mindst fronten på det kæreste eje.

Med radar og snedig indretning kan vi trille sikkert rundt og redde dyr fra at blive kørt over, samt undgå at køre diverse cyklister ned, selvom disse måske i kampens hede ikke lige fik sat lys på cyklen, selvom det er bulder hamrende mørkt.

Jeg snuste derfor rundt og faldt over en ganske informativ artikel i et blad på messen: 

(desværre er I nødt til at hælde vand ud ad venstre øre hvis I vil læse artiklen - hvilket jeg beklager)

Skulle I få den tanke at tegningen måske ikke er fuldt dækkende og sproget måske er en anelse antikveret er I ikke helt forkert på den - artiklen er fra 1. August 1955 og sidder i et nummer af Motormagasinet.

Hvem sagde at der var meget nyt under solen :-)

Mvh L@rs

Sider: « 1 2 3