Loading...
dk

Tesla's service er forbedret | Tesla Forum

Zyp
Zyp Oct 26 '16

Jeg har lige haft min Tesla til noget garanti reparation og vil bare dele den gode oplevelse - det har jo ellers tidligere været helt umuligt hos dem.

Jeg har ringet af flere gange og telefonen blev taget med det samme og jeg fik god og kvalificeret hjælp.

En aftale blev booket indenfor 1 mdr (stadig lidt langt tid, men bedre end tidligere - og ok når det ikke var kritiske ting).

På dagen var de forberedte på at jeg kom og hvad der skulle laves og "opgaven" blev overdraget til en tekniker som tog en tur med mig og en kollega. På turen gennemgik vi hele listen.

Fik en lånebil uden at skulle udfylde meget papir eller vente og blev lovet at de kontaktede mig om eftermiddage - som de gjorde. Den var først parat dagen efter og jeg fik et status kald dagen efter også.

Ved afhentningen gennemgik de alting der var lavet og bilen var iorden, vask og rengjort.

Så alt gik som forventet og fik orden alting uden beregning eller diskussion.

Dejligt at det er blevet bedre. Jeg husker nogle artikler fra i sommers hvor nogle journalister brugte de lange ventetider osv. som en bevis på at Tesla ville lukke, fordi de ikke kunne håndtere kunder som de gamle bilfabrikanter.

 

FreePower
FreePower Oct 26 '16
Må man spørge hvad i gennemgik af fejl og mangler/udbedringer?
Zyp
Zyp Oct 27 '16

2x nye sideruder pga. ridser
Nyt forsæde, pga. det var løst
Ny driveunit, da den sagde lyde ved høj fart
Justering af sidevindue pga, vind

 

Michael84
Michael84 Oct 27 '16

Kan du evt uddybe det med førersædet? Hvordan løst? Er det sådan at den ved hårdere opbremsning eller accelleration føles somom den af og til gav sig et lille "hak"?

 

Klaus_
Klaus_ Oct 27 '16

@Michael84, det oplever jeg også engang imellem, det lille "hak".

Pharma
Pharma Oct 27 '16
Vil også gerne høre lidt info til DU støj ved høj fart. Hvad er høj fart, og taler vi front eller bagerste DU? På en netop overstået tur i det tyske bemærkede jeg begyndende støj (hyletone) ved hastigheder > 170 km/t. Ikke alarmerende, og slog det i første omgang hen med fart.
Meen...
I øvrigt en RWD fra 2015 med kun 16.000 på tælleren.
Kiefer
Kiefer Oct 28 '16

I min plejer det at starte allerede ved en 25-30 km/t når DU er ved at være færdig. Ved 200km/t kan man sagtens høre motoren, også på en RWD som min også er.

En DU plejer at holde et sted mellem 20 og 30.000km. Det er mig en gåde at Tesla ikke snart har fået kvaliteten øget. På vores nyeste bil fra dec. 2015 fik vi skiftet efter 7.000km og nu har bilen så kørt 35.000 km. Og sørme om ikke min hustru kom ind her den anden, dag hvor hun sagde, at den nok snart var gal igen. Samtlige andre gange har hun kunnet høre problemet 5-7.000 km, før både mig og Tesla har kunnet konstatere, der reelt er et problem...

Klaus_
Klaus_ Oct 28 '16

"En DU plejer at holde et sted mellem 20 og 30.000km. Det er mig en gåde at Tesla ikke snart har fået kvaliteten øget."

Måske er teknologien bare ikke holdbar nok?

Jeg kørte dog over 40.000 km på min DU før jeg begyndte at bemærke hyletoner ved lavere fart (lyder lidt som en rundsav, efterhånden som farten øges, indtil det drukner i vind/dækstøj). Men Tesla skiftede den uden problemer. Dælme rart der er 8 års garanti og ubegrænset kilometer...

Okkels
Okkels Oct 28 '16

Mine har nu gået 65000 km på 11 måneder og der er (endnu) ingen mislyd.

Er det iøvrigt den forreste eller bagerste som ikke holder, eller begge?

Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '16

Jeg har kørt 110.000 på min sidste DU (uden der er noget på den).. så tror det er ret gamle oplysninger du har Klaus :)

Kiefer
Kiefer Oct 28 '16

Kristian: Min erfaring bygger i dag på ca. 120.000km og 5 forskellige DU'er. Måske på¨vej mod den 6...

/Martin

Zyp
Zyp Oct 28 '16

Min DU lavede en brummen/dyb skurende lyd fra 110-130 km/t (så ret irriterende på motorvej).

Den begyndte lige efter at jeg havde testet bilens tophastighed i Tyskland - der havde den kun kørt 6.000 km. Det er en RWD, så den bliver måske også belastet mere end når loaded er delt over 2 motorer.

Forsædet føltes som om at det ikke var skruet ordentligt fast - og jeg troede faktisk bare at det skulle strammes.

DU bliver byttet til en brugt, men renoveret. Der kan jeg da godt tænke om jeg så får en brugt der allerede har kørt 80.000 km. Men i princippet er det vel ligemeget, hvis de skifter den gratis igen.

De fortalte at de nyeste DU var blevet meget mere holdbare - og også dem der blev renoveret - så det var næsten ingen der kom tilbage efterfølgende. Min bil er midt 2015.

Lau
Lau Oct 28 '16

Jeg nærmer mig de 80.000 km på min første Tesla og kan se frem tid at at finde tegnedrengen frem når der skal laves noget fremadrettet. Hvad er jeres erfaringer med betalte opgaver som ligger udover den almindelig service?

Bentzilmer
Bentzilmer Oct 28 '16
Kan kun tilslutte mig de andre der er tilfredse med servicecenteret i Århus. Jeg har lige hentet min bil med bla. ny DU efter 40000km og nogle andre ting der er fikset. Kun 2 dage med lånebil. Og god information undervejs.
Pharma
Pharma Oct 28 '16
Ok, tak for supplerende input til DU. Er på ny ikke så bekymret, det var bare meget tydeligt, at lyden kom for alvor ved 170+. Det blev ikke synderligt værre op til 200, så sikkert ganske normalt. Og hold nu op, hvor den ligger godt på autobahn, sådan en! (Og hvor er tyskerne bare så meget bedre til motorvejskørsel end de kære "jeg må gerne ligge med 110 i venstre vognbane" danskere).
Kiefer
Kiefer Oct 29 '16

Lau: Men bilen har vel ikke nået de 2 år hvor den almindelig reklamationsret stadig gælder?

Det er ikke billigt at få lavet noget ved Tesla, deres timepriser er pænt dyre. Så det billigste er nok selv at købe delene hos dem og så køre ned til enten Crashpoint eller Hinnerup Auto her i Jylland og få dem til at lave det. så sparer du nok en del på timeprisen...

Pharma: Ligger du med 110 i venstre vognbane i Tyskland går der ikke mange sekunder før du har et sæt blinkende forlygter i bagruden...

Specielt på de sydtyske motorveje er det jo også helt hovedløst at køre så langsomt i venstre bane, når de kommer bagfra med 200+ km i timen.

/Martin