Loading...
dk

HJÆLP TIL KØB. HVAD VILLE I PRIORITERE | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Nov 2 '16

Dine overvejelser DN, har jeg været igennem. Da jeg gik fra den 'gamle' P85 til den nye P85+.

Der er thumbs up til Performance Plus pakken. 
Ved lav hastighed er der næsten ingen forskel, men ved tyske motorvejshastigheder er det reelt en helt ny køreoplevelse. Sporstabilitet, 'wobbling' og krængning er højdepunkterne. Havde god testmulighed da jeg fik en 2013 P85 loaner i Hamborg, hvor min P85+ skulle ha lidt pleje.

Autopilot vs Pre-AP, det er en svær størrelse.
Har nu flere gange haft overvejelsen oppe, man kunne jo nedgradere igen, og Tesla har gode priser på deres P85+'ere for tiden. Men jeg kommer hver gang frem til, jeg VIL IKKE undvære Adaptiv Fartpilot. Det er grund nok til at beholde AP configen. Køre assisten bruger jeg også meget ofte, men er mere i Nice to Have kategorien for mig.

- R

Ps. henter du snart din lader? :-)

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 2 '16
DN
DN Nov 2 '16
Citat fra fmm1000

Hvis du - som du skriver - er til morfarkørsel, skal du huske at P85+ (især med 21 tommer) skulle have en ret hård undervogn. Men efter en prøvetur ved du jo, om du kan leve med det :-).

Jeg har prøvekørt p85+ på 21" og det kan jeg godt leve med så længe konen arbejder et sted hvor jeg kan få dæk til indkøbspris går det nok :-)

DN
DN Nov 2 '16
Citat fra RobertJ

Dine overvejelser DN, har jeg været igennem. Da jeg gik fra den 'gamle' P85 til den nye P85+

Ps. henter du snart din lader? :-)

Det er også mit problem, hvis den bare havde haft adaptiv fartpilot havde jeg nok ikke stadigvæk været i tvivl. Har ikke lige fået læst op på det mobileye som en skrev om, det kunne jo være en løsning hvis det virker fornuftigt.

Jeg har skal fået hentet laderen, endnu engang tak for hjælpen :-)

mbk
mbk Nov 2 '16
Citat fra RobertJ

... og Tesla har gode priser på deres P85+'ere for tiden ...

Alt er jo relativt, men Tesla solgte en P85 Signature i starten af året til 500k, og en S85 med meget udstyr til 450k. Så DK CPO biler er blevet dyrere end andre steder. Men mon ikke de får et dyk ned ved udgang af Q4, som vi så ved Q3 når Tesla skal til at opgøre regnskab.

Denne franske CPO til ~470k dkr, ville nok blive sat i til omkring 550k i DK. https://www.tesla.com/...EFP45688?redirect=no

Forskellen bliver mere markant i AP modellerne.

Generelt ser Tesla' CPO biler ud til at blive hængende længe, flere er fra nytår af, så der er ikke super stor efterspørgsel..

mbk
mbk Nov 3 '16

@DN du kan også prøve at byde på en P85D :D

https://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=12495828

DN
DN Nov 3 '16
Alt er jo relativt, men Tesla solgte en P85 Signature i starten af året til 500k, og en S85 med meget udstyr til 450k. Så DK CPO biler er blevet dyrere end andre steder. Men mon ikke de får et dyk ned ved udgang af Q4, som vi så ved Q3 når Tesla skal til at opgøre regnskab.

Denne franske CPO til ~470k dkr, ville nok blive sat i til omkring 550k i DK. https://www.tesla.com/...EFP45688?redirect=no

Forskellen bliver mere markant i AP modellerne.

Generelt ser Tesla' CPO biler ud til at blive hængende længe, flere er fra nytår af, så der er ikke super stor efterspørgsel..

Interessant det giver da lidt perspektiv. Jeg må hellere se at tage en fridag og tage et smut til Århus. Ville ikke gøre mig noget hvis de fik et dyk engang inden den 9 december.

Men ja de 70D de har stående virker urealistisk dyre i forhold til hvad man ellers kan finde derude.

DN
DN Nov 3 '16
Citat fra mbk

@DN du kan også prøve at byde på en P85D :D

https://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=12495828

Jeg har faktisk budt på den af to omgange uden held. Den har noget nær den perfekte konfiguration til mig. Det eneste jeg havde valgt anderledes er farven på sæderne, ellers ville det være den bil jeg ville bestille fra ny af hvis jeg havde penge til det.

mbk
mbk Nov 3 '16

Du kan sammenligne lidt på tværs af CPO'er hos ev-cpo.com, det er lidt nemmere end at trykke rundt på de 31 biler. Læg mærke til VIN, højere er bedre, da bilen er nyere, du kan se hvornår bilen blev lagt op første gang. Hvis du har musen svævende over den lille trekant ved pris, så kan du se tidligere priser bilen har stået til.. Bilerne fik AP omkring VIN 60.000, men ingenting er sikkert, der er set P85 med AP hardware ned til 45.000. 

Så vidt jeg kan gennemskue er den nyeste pre-AP bil denne https://www.tesla.com/...EFP53182?redirect=no Jeg synes det kunne være sjovt at tjekke om der er radar i fronten eller ej. Jeg tror ikke den har..

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 3 '16
DN
DN Nov 4 '16
Citat fra mbk

Du kan sammenligne lidt på tværs af CPO'er hos ev-cpo.com,

https://www.tesla.com/da_DK/preowned/5YJSA6S14EFP53182?redirect=no Jeg synes det kunne være sjovt at tjekke om der er radar i fronten eller ej. Jeg tror ikke den har..

Spændende side, syntes specielt liggetiderne er sjove at holde øje med. Jeg ved ikke om de overhovedet er til at handle med på de brugte biler eller om priserne bare ligger fast.

Den er faktisk rigtig fin den S60. 

mbk
mbk Nov 4 '16
Citat fra DN

Spændende side, syntes specielt liggetiderne er sjove at holde øje med. Jeg ved ikke om de overhovedet er til at handle med på de brugte biler eller om priserne bare ligger fast.

Jeg synes også den er fin. Prisen bliver nødt til at være lidt til forhandling, men der er nok ikke andre muligheder end at ringe til dem og prøve dine talenter.  Bevæbn dig med data, og giv dem et kald. Du kan jo nævne at den har stået til de 529k siden km-stand stop på 39.000 og er 42.000 i dag, og at spændet er for lille på deres pre-AP biler, og det er tydeligt i forhold til nypris at deres S60ere nok burde koste omkring 450k. Du kunne også prøve om de vil omskifte 21" til 19" og give dig rabet. Om de giver sig, det ved jeg ikke, men de kan jo heller ikke beholde bilerne for evigt, og når de har haft dem i butikken i et år, passer prisen nok ikke. Og evt. nævn de solgt Signature til 500k i år (tror februar) og en S85 til 450k.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 4 '16
Sondergaard
Sondergaard Nov 4 '16

Hej DN

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, så jeg gentager måske andres kommentarer eller taler komplet imod dem ;)

Jeg har en 2015 70D uden soltag. Jeg er 2 m høj og har ingen problemer med at være i bilen (dog kommer jeg bedst ind og ud ved at sætte/rejse mig sidelæns - skal nok ses ;)) Der sidder børn bag ved mig, så benpladsen bagved førersædet er ikke et problem.

jeg er imponeret over bagagepladsen på trods af den mindre frunk pga motoren til forhjulene. Frunken er ren bonus for mig - da bagagerummet er rigeligt stort til både golfudstyr og kitesurfing udstyr (dog helst ikke samtidigt ;))

Jeg har kørt til Norditalien i sommer og til Schweiz sidste vinter og har intet at udsætte på rækkevidden. Dog er drømmebilen en S P100 pga. rækkevidde og psykopat acceleration :)

hvis du bor i nærheden af Østerbro er du velkommen til at komme forbi til en snak og prøvetur!

VH C

JeppeB_HinnerupAuto

Jeg ville helt sikkert prioritere D og Next Gen sæder

SuneH
SuneH Nov 7 '16

Sidste år, i juni/juli 2015 var de slet ikke til at få til at ændre på priserne eller være fleksible. Men der var selvfølgelig også mange interesserede købere. Jeg blev tilbudt en S60 med 21' hjul, som jeg ville have dem til at sætte 19' hjul på. Og dermed spare differencen op til de 21' (tror diff var omkring 40.000). Men det var helt umuligt at ændre på. Hvis jeg ville have bilen, skulle jeg købe den som den stod og så selv prøve at sælge 21' hjulene brugt...

Men måske er de til at snakke med nu, der er vist ikke lige så mange der står i kø for at købe en Tesla i disse måneder, sammenlignet med sidste år :-)

mbk
mbk Nov 7 '16
Citat fra SuneH

Sidste år, i juni/juli 2015 var de slet ikke til at få til at ændre på priserne eller være fleksible. 

På teslamotorsclub.com læste jeg om en der fik byttet fælge på en CPO og reduceret pris. Så det er noget de har tilbudt i USA. Som du nævner er de måske lidt mere villige til at handle nu, de har i hvert fald haft omkring 30 biler til salg i et godt stykke tid, og der har været over 100 til salg på bilbasen hele året. Der er lidt udskiftning, men det ser ud til at være AP-enabled biler til lidt under 600k der bliver solgt på bilbasen. AP-enabled biler har markant højere pris som CPO, f.eks koster billigste 85D i Frankrig 570k og billigste hos DK koster 710k, og det er den franske kørt mindre og er nyere.

https://www.tesla.com/fr_FR/preowned/5YJSA7H24FF085763?redirect=no

https://www.tesla.com/da_DK/preowned/5YJSA7H27FFP75359?redirect=no

Sider: « 1 2 3