Loading...
dk

Sikkerhedsselen i førersædet | Tesla Forum

Marlin
Marlin Jul 22 '14
Er der andre end mig der har problemer med selen i førersædet.
Lige meget hvordan jeg indstiller sæde og ryg, så kommer selen til at sidde lige henover halsen. Vel at mærke hvis jeg skal nå pedalen.
Ved nogen om der findes en dims som kan holde selen nede, eller andre gode ideer.
Tesla i Kastrup har ingen løsning
Mvh
Anette
Larsen
Larsen Jul 22 '14
Kan du ikke hæve sædet så du kommer så højt op, at selen ikke generer? De fleste andre biler har en justeringsmulighed på selens højde, som desværre ikke er i Teslaen.
TSLA
TSLA Jul 22 '14

Nej, det er præcist en af Tesla'ens store svagheder og som viser, at det er en US bil - det tror jeg aldrig ville være sket på en Tysker. Kan vi håbe at de har lært det på X'eren?

Marlin
Marlin Jul 23 '14
Har prøvet at køre sædet helt op. Det hjælper ikke. Det eneste der hjælper er at køre sædet tilbage men så kan jeg ikke nå pedalerne.
Hvis ingen har nogen forslag herinde så må jeg prøve at sætte et bånd på der holder selen nede.
Måske ikke sikkerhedsmæssigt korrekt men heller ikke godt at selen går hen over halsen.

Iøvrigt har min mand fundet den perfekte løsning (synes han selv).......jeg skal bare lade ham sidde ved rattet
Chris
Chris Jul 23 '14
Marlin du må sætte dig på en pude
Marlin
Marlin Jul 23 '14

Nå ja Chris.....man kan jo få sådan nogle smarte nogen til børn....ha-ha.

Chris
Chris Jul 23 '14
Hov. Noget af teksten forsvandt ?. Nå men det der med sæder er vist ikke amerikanernes stærke side. Bagsædet virker også meget fladt og kort. Har overvejet om man kan få lavet en top der giver lidt bedre støtte under benene.
Marlin
Marlin Jul 23 '14

Det har jeg også været ude for. Drøn irreterende når man har siddet og skrevet en længere tekst.

Har ikke afprøvet bagsædet. Vi har kun haft 'gæster' med bagi og når man starter fra 0 og giver fuld gas.......så tænker de ikke så meget over hvordan sædet er...... L)