Loading...
dk

Hvor sidder udetemperaturføleren? | Tesla Forum

griffel
griffel Nov 8 '16
Her til morgen havde jeg forvarmet bilen til 21C i et kvarters tid. Temperaturen ude var lige omkring frysepunktet.
Men da jeg satte mig ud i bilen viste den udetemperaturen til at være 11C. Den faldt til -1C da jeg kom afsted, og det passer jo meget godt.
Men hvor i alverden får den de 11C fra?! Bilen står i en carport med en (træ)væg på passagersiden. Jeg gætter på noget spildvarme, men det skulle da undre mig om den smider så meget varme væk inde fra kabinen.

Oplever de det samme?

/Jakob :-)
Okkels
Okkels Nov 8 '16

Oplever præcis det samme. Mener at udetemperaturføleren sidder i det ene sidespejl, så det giver god mening.

PeterE
PeterE Nov 8 '16

Underligt, gad vide om der er forkelt på forskellige versioner af bilen. Jeg holder også i nogenlunde aflukket carport, og imorges var der iflg app'en 0,4 grader i kabinen - og da jeg kom ud i bilen stod der -4 grader udenfor, som vist passer meget godt.

griffel
griffel Nov 8 '16

Jeg mener også at have hørt det med sidespejlet - men så må der jo være rimelig varmt rundt om det spejl...?! Og hvor kommer den varme fra? Der er jo ingen udstødning fra et oliefyr el.lign.

@PeterE

Havde du opvarmet kabinen da du kom ud til bilen?

Må hellere lave et check en dag, hvor jeg ikke har opvarmet endnu og så de hvad udetemperaturen siger.

/Jakob :-)

Kiefer
Kiefer Nov 8 '16

Når du lader kommer strøm på din bil generer det varme, og den varme skal jo ud et eller andet sted, og det er formodentligt lige i nærheden af temperaturføleren.

/Martin

PeterE
PeterE Nov 9 '16

@griffel, ja - jeg forvarmede kabinen til 20 grader.