Loading...
dk

Kan man "file på koblingen" eller er det skidt for motoren? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Nov 9 '16

Vi ved nok allesammen at det ikke er det bedste for en ICE bil at blive "filet på koblingen", f.eks. hvis man holder på en lille stigning og vil undgå at bilen ruller baglæns (og man er for doven til at flytte foden til fodbremsen eller bruge håndbremsen).

Men hvordan forholder det sig med Tesla'en, slider det på noget at man trykker en smule på speederen for at bruge elmotoren til at undgå man ruller baglæns?

griffel
griffel Nov 9 '16
- Altså jeg trykker bare en smule på bremsen i den situation... ;-)
Jeg kan ikke forestille mig at det er godt i længden, men i en kort vending sker der vel ikke noget. Men jeg er ikke elektriker

/Jakob :-)
PeterE
PeterE Nov 9 '16

Ehm, når bilen nu har 'hill hold' hvordan er det så nogensinde nødvendigt?

CanEl
CanEl Nov 9 '16

DU tager ikke skade ved denne handling.

det eneste der sker, er at motor mm. bliver varm, og det fjerner kølesystemet. 

Secondtoflying
Secondtoflying Nov 9 '16
PeterE: Min har ikke hill hold.
Flemming
Flemming Nov 9 '16
Alle model S fik Hill hold ved en opdatering i foråret 2014.
ErikBH
ErikBH Nov 9 '16
Citat fra Secondtoflying PeterE: Min har ikke hill hold.

det har du hvis du slår creep fra.

Citat fra PeterE

Ehm, når bilen nu har 'hill hold' hvordan er det så nogensinde nødvendigt

som Klaus skriver; dovenskab.. han skal flytte foden over på bremsen fra speederen. Men ser man bort fra 'hvorfor' er spørgmålet da interessant?

vh, ErikBH

jensk2
jensk2 Nov 9 '16

Jeg har ikke creep slået på, da jeg syntes det gør blød opbremsning lidt sværere. Hvis jeg bremser rigtig blødt og komfortabelt, så slår hill-holder ikke på, men træder jeg så lidt ekstra efter at bilen holder stille (komfort, komfort) aktiveres hill-holder.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 9 '16
mbk
mbk Nov 10 '16