Loading...
dk

Første indtryk Tesla S. | Tesla Forum

spaceman
spaceman Oct 7 '13

Efter at have set utallige S'er på nettet/youtube fik jeg i weekenden lejlighed til at komme tæt på en for første gang.

Jeg må sige at det på alle måder er en rigtig, rigtig flot bil, som klart indtager 2. pladsen på drenge-listen hos mig (efter Porsche 918 Hybrid).

At den så ret faktisk ikke er helt fuldstændigt uden for rækkevidde gør den bare ekstra dejlig at se på ;-)

Kiefer
Kiefer Nov 30 '13

Kan næsten ikke være mere enig, bortset fra Porsche delen :-)

 

Var i fredags ude at prøvekøre i Århus, selvfølgelig havde de taget en P85+ med, og med næsten alt i udstyr bortset fra soltaget, som rent faktisk er noget jeg har bestilt på den S85 jeg skal have.

 

Indefra er der næsten lige så meget, eller rettere lidt støj som i min nuværende Mercedes, set ude fra er det selvfølgelig noget helt andet :-)

 

Det var dog lidt noget andet når jeg trådste på speederen, her kunne jeg godt mærke forskellen på de 400hk og de 272hk jeg normalt tøffer rundt med!

 

Vil dog tro at når jeg går fra 120-130 til 150 går det nogenlunde lige hurtigt i min Tesla kontra min nuværende.

 

Snakkede med et ældre ægtepar som også endte med at klikke på bestil knappen efter at være blevet enige internt omkring farven :-)

 

Der snakkede vi lidt om plastikbagsiden af lædersæderne, hvor der var delte meninger om det var godt eller skidt, alt efter om man havde små børn eller ej, og med vores på 1.5 og 3.5 er der ingen tvivl...

 

Fik set 3. sæderække også, her kunne det egentlig have været rart med en smudsdækken til at sætte ud over bilen til når de små skal træde/klatre op i bilen, jeg kan snildt se at kofanger vil blive slemt ridset efter ganske kort tid, ser dog ud til at det er muligt at klistre noget velcro på indersiden og så få lavet en dækken til lige hurtigt at kaste ud over når de små skal op i bilen.

 

Min hustru havde så ikke meget positivt at sige om nakkestøtterne, som hun mener er nærmest ikke eksiterende, specielt på bagsædet, hun er så også omkring 1.85 i højden hvor mine 1.75  vist er den højde bilen er bygget til. Selv med soltag (de havde også den blå med i Århus de vist normalt bruger til prøveture i KBH) støder man med den højde (1.85) ind i taget. Men vi blev så også enige om at hverken min hustru eller jeg skal sidde på bagsædet :-)

 

Vi havde stor sympati med den ene Tesla medarbejder der var med i fredags i Århus, højde = 2.07

 

Prøveturen gjorde selvfølgelig ikke ventetiden til april kortere...

 

/Martin

gw
gw Nov 30 '13

Kiefer. Du nævner du har sympati for medarbejderen på 2.07.

Jeg er selv 2.0m, og tænker om jeg kan sidde i en Tesla(forsædet). Hvad er din vurdering?

Kiefer
Kiefer Nov 30 '13

Jeg tror ikke det er et problem på forsædet, du kan trods alt køre det relativt langt tilbage men selv uden det, tror jeg ikke det er et problem, Som Mikkel fra Tesla DK forklarede min hustru, " det er en drivers car" :-)

 Men jeg ville ikke side på bagsædet med en højde på 2 meter.

 

/Martin

christer
christer Nov 30 '13
Jeg er selv 1,95 og har prøvet bilen både med og uden soltag. Jeg synes helt klart der er bedre plads i højden i bilen uden soltag så det er den konfiguration jeg har bestilt!
Kiefer
Kiefer Nov 30 '13

Hej.

 

Det overrasker mig lidt, er det på forsæderne du synes det?

 

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Nov 30 '13
Jeg er to meter og har haft min MS i to uger nu, ingen problemer på forsæderne. Har fået min leveret med soltag da det giver noget lofthøjde efter min mening. Jeg kører faktisk ikke mit forsæde helt tilbage... Super dejlig bil også til høje mennesker :-)
gw
gw Nov 30 '13
Hvordan er pladsen bag dig Brianmasseson ? Plads til passager?
Storgaard
Storgaard Dec 11 '13
I dag holdte jeg "jule-ræs" for mit netværk, der kom 50 personer. Jeg havde lejet Docken i Nordhavnen, min bil stod til udstilling og TESLA DK stillede to biler (inkl. to personer) til rådighed for test-kørsel. Super fed oplevelse, at give sit netværk og fedt at Tesla DK er med på det!
Tesla leverer en super god service!
muller
muller Dec 11 '13

hmmm, jeg må have misset invitationen... :-)

brianmassesson
brianmassesson Dec 12 '13
@gw sorry leveringstiden. Ok plads siger min kone i hvert fald :-)
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 13 '13
Var på tur til Tyskland med to rimeligt høje venner. (Den ene over 2 m). En del af turen sad de begge på bagsædet, og der var ingen problemer.
Sel
Sel Dec 28 '13
Jeg prøvede model S i Miami Florida d. 30. November og senere igen d. 2. December 2013.
Jeg er 1,85 m høj og nakkestøtterne på forsæderne var så lave at de kun kunne støtte nakken og nåede knap op til hovedet.
Det er uforståeligt at bilen kan opnå så høje sikkerhedsresultater i USA.
En kollision bagfra vil medføre stor risiko for at brække nakken.
Der er ingen støtte til hovedet.
I bagsædet er nakkestøtterne kun egnet til børn op til 1,20 m i højden.
Loftshøjden i bagsædet er bedre i modellen med soltag; men både med og uden soltag kunne jeg med med min højde på 1,85 m ikke sidde uden at støde mod loftet.
Hvornår kommer der en europæisk udgave med nakkestøtterne der kan indstilles i højden?
homer
homer Dec 28 '13

@ Sel

Jeg er 1,91 cm og synes nakkestøtterne giver mig den støtte jeg har behov for.

Kan ligge et billede ind senere hvis du ønsker.

Sel
Sel Dec 28 '13
Jeg skal lige huske at fortælle at det var en fantastisk oplevelse at køre i bilen. Styring af alle funktioner via skærmen fungerede meget tilfredsstillende. Det virkede yderst brugervenligt også displayet bag rattet (der hvor speedometeret normalt sidder) fungerede rigtig godt. Hvis du f. Eks regulerer lydstyrke fra rattet ses det i dette display. Hvis du regulerer via den store skærm vises lydstyrken kun her. Navigation kan flyttes fra den store skærm til displayet bag rattet.
Det fungerede rigtig godt kun at bruge een fod, således at bremsen kun blev brugt til at holde bilen stille. Når foden på speederpedalen løftes for at bremse, så vises hvor meget energi der genereres.
Sel
Sel Dec 28 '13
Med hensyn til nakkestøtterne, så var vi 2 personer på henholdsvis 1,85 og 1.80 cm, der begge havde problemer med at nakkestøtternes nederste del var under højden for skuldrene og den øverste del sluttede under hovedhøjde.
Jeg kender ingen europæiske biler i den prisklasse hvor nakkestøtterne ikke kan indstilles i højden.
homer
homer Dec 28 '13

@sel har lige været ude og mærke forskel på støtten af nakkestøtterne i Teslaen vs. min audi a6. Ved højeste indstilling i audi'en føles det som nakkestøtten slutter samme sted på baghovedet som nakkestøtten i Teslaen. Ved lavere indstillinger i audi'en er det tydeligt at den er lavere end teslaen.

Det er svært at tage et billede (selv) som viser det. Men kan prøve at få assistance til det en af de kommende dage.

 

muller
muller Dec 30 '13

Jeg har heller ingen problemer med nakkestøtten foran. Og jeg kan også sidde på alle tre pladser på bagsædet uden at støde mod loftet/soltaget. Jeg er 184 cm høj, og mistænker at siddekomforten afhænger temmelig meget af hvor meget af ens højde der er ben, og hvor meget der er overkrop. Jeg har vist relativt lange ben. Så man bliver nok nødt til selv at sidde i bilen for at finde ud af om det kan fungere.