Loading...
dk

How low will it go? | Tesla Forum

mbk
mbk Nov 21 '16

Der er en der kører hollandsk auktion på en Model S

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/3055272

Eller det er vel ikke reel hollandsk auktion, for det ser ud til den kører 5000 km om måneden, den er i hvert fald steget fra 150k til 155k, det passer også godt med dens alder og km stand.

Hvis den virkelig bare fortsætter med at gå ned med 500kr pr dag og op med 165 km/dag , så gætter et lille halvt år, 430.000 kr / 180.000 km.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 21 '16
MOS
MOS Nov 21 '16

Det er vel netop det, der kaldes Hollandsk auktion, altså hvor man starter med et højt priskrav og auktionarius/sælger efterhånden sænker prisen indtil en køber bidder på. Jeg har også set f.eks. huse blive handlet på den måde. For definitionen af Hollandsk auktion spiller det vel egentlig ikke nogen rolle, om salgsobjektet stadig bliver benyttet og dermed efterhånden taber værdi. Priskravet skal bare sættes ned hurtigere, end varen mister værdi, så skal den nok blive solgt på et tidspunkt.

Og ja, jeg tror, dit gæt på en salgspris omkring de 430 kkr. ved 180.000 km om et lille halvt års tid lyder meget realistisk. Hvis den nu skulle fortsætte helt ned i 250 kkr i løbet af 2018, ville du så nuppe den i stedet for en Model 3? ;-)

mbk
mbk Nov 21 '16
Citat fra MOS

Og ja, jeg tror, dit gæt på en salgspris omkring de 430 kkr. ved 180.000 km om et lille halvt års tid lyder meget realistisk. Hvis den nu skulle fortsætte helt ned i 250 kkr i løbet af 2018, ville du så nuppe den i stedet for en Model 3? ;-)

Usikker, hvis Model 3 koster 650k, så var det måske fristende nok med en næsten udkørt Model S :D

Selvom Model 3 nok ville passe lidt bedre til vores behov, være mere effektiv osv.

MOS
MOS Nov 21 '16

Hvis nu Anders Samuelsen får sin taburet, mon ikke han så udover PSO'en får afskaffet topskatten, registreringsafgiften, momsen samt elafgiften generelt, så alle biler nærmest bliver gratis? Så kan en Model 3 vel ikke løbe op i 650k, medmindre du absolut skal have den fully loaded med selfdriving AP3.0 og max. plaid? :-D

Eller er det bare mig, der er naiv??

mbk
mbk Nov 22 '16

Enten kommer der en eller anden ekstra regel, såsom afgiftfritagelse for batteriet, eg. 3.000/kWh, eller også så må de fryse niveauet, måske de stopper med at stige efter 2017 eller lign.

Men jeg tror stadig den kommer over 500k, og måske det lige er mere end hvad er sjovt.

Man kan få denne nu til 707k med referral, det er desværre APv1, tror jeg køber en Lotto kupon:

https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJSA7E23GF158529