Loading...
dk

Efter opgraderingen til vers. 8 er kommt, har jeg et par gange oplevet, at Teslaen har set 'syner'. | Tesla Forum

Climber
Climber Nov 21 '16

Det er nu sket nogle gange, at Tesla ser noget, der ikke findes. Fornylig kørte jeg med AP tændt på ring uden andre biler i miles omkreds. Pludseligt kommer advarselstonen og en rød bil i displayet og bilen bremser hårdt ned i 2-3 sekunder. Men der ingen bil eller noget andet foran mig.

Når jeg parallelparkerer har jeg flere gange oplevet, at sensorne opfatter et objekt og udsender advarsleslyd og stop i displayed, men der er ingen forhindring. Er jeg den eneste der har oplevet det? Især den bratte opbremsning på mortorvejen kunne potentielt være farlig.

 

 

 

 

MOS
MOS Nov 21 '16

Jeg har oplevet det samme et par gange. Begge gange var ved moderat fart hen over et vejbump og uden anden trafik i nærheden. Jeg har en teori om, at radaren antager, at vejbumpet er en uoverstigelig forhindring.

MrCoffee
MrCoffee Nov 21 '16
Oplevede det to gange på motorvej i Sverige, hvor jeg var glad for der ikke var nogen bagved. Tænke om efterår med blade eller lign kan drille systemet...måske der kunne sætte sig et blad - I dont know...
ODE90D
ODE90D Nov 21 '16
det oplever jeg jævnligt og det er kun blevet værre med 8.0. Meget kraftige umotiverede opbremsninger og alarmer Typisk i forbindelse med overhalinger af lastbiler. I displayet kan jeg ofte se at den har registreret lastbiler meget længere til venstre end de reelt er - op imod 1 meter. Det er dog ikke konsekvent. Der har også været gange hvor den ser en bil foran som ikke er der - og det kom med 8.0

Johannelund
Johannelund Nov 21 '16

På den nye silkeborg motorvej er autoværnet placeret meget tæt på vejen, og når man kører over en af broerne, har de forhøjet højre autoværn, og denne forhøjning registrerer fartpiloten som en forhindring, og der nedbremses, PS. der er ingen biler i nærheden.

Fartpiloten er blevet meget mere følsom efter version 8.

Den kan fange både autoværn og skilte

MrCoffee
MrCoffee Nov 22 '16
Det var præcis også da jeg var ved at overhale en lastbil, da min bimlede og bremsede. Jeg stoler sgu ikke helt på det mere, desværre...
PeterE
PeterE Nov 22 '16

Enig, der er sket flere ting - og på den positive side, så accelererer bilen nu mere smooth, men desværre oplever jeg også der pludselige opbremsninger. Ikke ret tit, men det ske og det er uden anden forklaring end at sensorerne opfanger det samme som før, bilen reagerer bare på flere småting. Så som en lastbil i banen ved siden af og et autoværn som står mindre end 30cm fra vejbanen osv.

Climber
Climber Nov 22 '16

Lastbiler og autoværn kan jo være gode forklaringer, men jeg kørte helt alene på Motorring 3 langt fra andre fartøjer eller autoværn.