Loading...
dk

Super service hos Tesla Amager | Tesla Forum

Toftager
Toftager Nov 23 '16

Jeg synes Tesla har fået så meget hug for dårlig service gennem det sidste år. Personlig synes jeg servicen har været ok. Jeg har dog heller ikke haft problemer med min bil. Men da min kollega fortalte mig nedenstående historie, synes jeg simpelthen den skulle deles..

Forleden morgen kom han ud til sin Tesla, som kun et par dage tidligere havde været til håndvask inden i byen. En fugl havde af en eller anden grund set sig ond på den, så den endte med at se sådan her ud.

Jævnt irriteret måtte han køre af sted i bilen, og så få det fixet senere.

Senere samme dag var han ude for at få lidt strøm på superchargeren, da en medarbejder kommer ud og snakker med ham. Han fortæller at de fugleklatter er rigtig skidt for lakken. Min kollega lufter ideen om at køre på tanken og lige ordne det med en børste eller evt. en rudeskraber. Det måtte han under ingen omstændigheder gøre siger medarbejderen.

Men han fik besked på lige at trille hen foran porten til værkstedet. Og 2 min senere står medarbejderen og er i gang med højtryks spuleren.

Den får både en gang med skum og en gang uden, så sporene efter fuglen er helt væk. Min kollega siger mange tak og triller ud, for at lade videre.

Mens han holder og lader kommer de så ud igen og lige giver den en hurtig overtørring med en fiberklud, så den står helt flot igen.

Det må man sige er god service. Jeg håber de er lige så gode ved min når den skal der ud på fredag til lidt små fixes :-)

/Peter Toftager

Forummets indlæg er redigeret af Toftager Nov 23 '16
MrCoffee
MrCoffee Nov 24 '16
Godt at høre, vi er generelt for dårlige til rose, jeg har heller ikke grund til at klage over deres service, når jeg først kom til :). Peter

jramskov
jramskov Nov 24 '16

Thumps up!

oledole
oledole Nov 24 '16

Så vil jeg da godt tilføje et indlæg, jeg også har lagt på Facebook.

God service

I torsdags ville min Tesla ikke lade fra SC (gerne hjemme). Ringede til Teknisk service, de konstaterede at en af testene mellem bil og SC fejlede. En halv time senere ringede Servicenter Kbh. og vi aftalte, at jeg kom ind og afleverede bilen mandag morgen. Fik en lånebil udleveret og kørte tilbage til Slagelse. Blev ringet op tre gange undervejs med status om rep. Bilen var færdig onsdag morgen og afleveret på min adresse i Slagelse onsdag middag.
Det kalder jeg service. 
PS. Vognen var vasket, støvsuget og sprinklervæske fyldt op.

Toftager
Toftager Nov 24 '16

@Oledole Hvor på Facebook har du lagt det på? Jeg tænkte nemlig også at jeg ville lægget et link til dette opslag på, men kunne ikke lige finde en officiel dansk Tesla side.

oledole
oledole Nov 24 '16

På "Tesla Owners Club Denmark"

Klaus_
Klaus_ Nov 24 '16

@Toftager, der er ingen officiel dansk Tesla side, men der er denne: https://www.facebook.com/groups/677646438992546/

Niels
Niels Nov 25 '16
mere ros.
har afleveret min til mindre fix i onsdags (bl.a. LTE upgrade) og nyt for mig er at de starter med at inspicere bilen udvendigt og spørge til om der er andet som skal fikses.
f.eks. min ladeklap hvor reflexen er knækket (fordi jeg gik ind i den) - den bliver så fikset samtidig :)
selve indleverings processen var der 100% styr på.
dernæst har de ringet uopfordret både onsdag eftermiddag og torsdag middag og oplyst status og forventet slut tid fredag.
låne bimmeren er primitiv at køre i og jeg glæder mig til at få teslaen tilbage.

henrik_dk
henrik_dk Nov 25 '16
Citat fra Niels mere ros.
har afleveret min til mindre fix i onsdags (bl.a. LTE upgrade) og nyt for mig er at de starter med at inspicere bilen udvendigt og spørge til om der er andet som skal fikses.

Off topic: Hvad må du give for LTE upgrade?

Niels
Niels Nov 26 '16
prisen for LTEupgrade kan varriere afhængig af serie nr, da der kan være mere eller mindre som skal skiftes. min 2015 model koster ca. 4400 kr.
jeg forventer ikke det bliver sønderligt mærkbart med hastighedden (spotify køre nok lige godt) men jeg ved fra min telefon at data dækning blev forbedret i yderområder i forhold til da jeg havde en 3g telefon - ved svag dækning kørte jeg typisk edge, mens med en 4g telefon kunne jeg trække 3g hastighed under tilsvarende antenne forhold - jeg håber således at de sjældne udfald i teslaen bliver færre, og reconnect kommer til at ske hurtigere når bilen vækkes.
KXR
KXR Nov 26 '16
@Niels, interessant med LTE upgrade, gider du give en melding om den reelle forskel nu du har haft LTE et par dage?
CanEl
CanEl Nov 26 '16

@Niels

jeg vil også høre hvilken forskel du oplever, især ved kørsel i udlandet, hvor dækningen er dårligere end i danmark.

Niels
Niels Nov 28 '16
har lige fået bilen retur. det tog lidt ekstra tid da reservedel skulle hjem (jeg fik jo ladeklappen fikset, uden at det var bestilt).
SUPER service. tesla afleverede en ny vasket, ny støvsuget bil på min bopæl om aftene kl 20 og kørte der fra i låne bilen. de folk knokler i døgndrift for at gøre det godt.
undervejs har de hele tiden været proaktive og informeret om status. alt er naturligvis lavet som aftalt.

mht. til LTE, så vil jeg lige teste et par dage, og ser hvordan det er i brug. jeg har ikke den store erfaring med tesla i udlandet, så her kan jeg nok ikke sige så meget.
MandM
MandM Nov 29 '16

Det er virkelig fedt at høre - jeg har samme oplevelse fra Århus. Mon ikke de er ved at være "med" igen efter sidste års boom. God Service - det er essentielt.

Niels
Niels Dec 11 '16

Jeg har lovet at give en feedback på 3G->LTE upgrade.

jeg har haft 2 Tesla'er med 3G og har nu haft LTE i godt og vel 14 dage i min nuværende...

Der er ikke den store forskel - en regulær non flash speed test, afsløre stort set samme hastighed som ved  3G, trods min telefon som jo står samme sted afsløre langt højere 4G hastighed.

Det betyder at load af f.eks. Google kort i navigation tager omtrent samme tid. Jeg oplever derimod en forskel i hvor når spotify er klar til at spille musik.

tidligere (med 3G) tog det typisk 30-40 sekunder før musik kunne spille og jeg ville være nået et godt stykke ned af vejen og ud på hoved vejen. Nu oplever jeg at jeg kan benytte spotify langt tidligere - som regel lige efter jeg har sat i gang mens jeg stadig er på p-pladsen.

Start at remote app, her oplever jeg ingen forskel - det er lidt afhængig af bilen/Tesla's humør om jeg kan få kontakt (jeg køre ikke med allways conneted)

Lidt forskel er der, men det er altså ikke meget.

CanEl
CanEl Dec 11 '16

jeg tror at noget af forklaringen på hastigheden ligger i aftalen med netudbyder.

de laver tilbud til store kunder til lav pris, men forbeholder sig retten til at sætte datatrafikken bagerst i køen. det er ikke de ord de bruger i aftalen, men det er altså det som det betyder. 

så bliver højere betalende kunder behandlet først.

tesla har helt sikkert fået en god (læs billig) aftale, som dækker hele verden. 

KXR
KXR Dec 11 '16
Tak Niels, fin tilbagemelding
Forummets indlæg er redigeret af KXR Dec 11 '16