Loading...
dk

Pas på tyveri af bilen via wifi | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 25 '16

Det er så en temmelig gammel sikkerhedsbrist og ikke opdateret version af Android de har brugt. Men læren må vel være, husk at bruge iPhone og ikke Android ;-)

/Martin

jramskov
jramskov Nov 25 '16

Det er helt sikkert en generel udfordring for Android telefoner at der ikke udsendes opdateringer specielt hurtigt eller længe.

DavidS90D
DavidS90D Nov 25 '16

Hvis man ser bort fra det første sludder i artiklen, så er resten naturligvis korrekt omkring sårbarheden med alt hvad der er forbundet til nettet. Gælder ikke kun Tesla, den er bare sjovere at tale om.

Alt kan stjæles, det er kun et spørgsmål om at være fræk nok og mangle samvittighed.

Ønsker man ulovligt at fratage ejendele fra andre, kan selv den bedste lås ikke hindre dette.

koden
koden Nov 28 '16

Det ville nok være nemmere at bryde ind i huset og stjæle nøglen.

Det er vist også sådan 90% af bil tyverier foregår i dag.

Men ellers tror jeg gerne at folk sløser med deres password og wifi opkoblinger.

Jeg bruger kun 4G ind til videre, medmindre jeg er på eget net.

Men 100% kan man aldrig være.

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 28 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '16

Jeg synes i øvrigt at tesla burde tilbyde en fingeraftryksløsning via smartphone til alle dem ønsker dette. Det ville gøre det stort set umuligt at stjæle bilen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 28 '16
P85DK
P85DK Nov 28 '16

Der kommer en større opdatering af app'en i forbindelse med 8.1, den har nok en eller anden form for yderligere sikkerhed indbygget, da Tesla jo godt ved at sikkerheden er for dårlig.

Kiefer
Kiefer Nov 29 '16

Fingeraftryk via touch ID vil nok kunne fungere, man skal så også bare passe på med at gøre sikkerheden så besværlig at der ikke er nogen der gider bruge den, og vælger at slå den fra hvor de kan.

Koden: Ja alle de tyverier der har været af Teslaer, har været hvor nøglen på enten den ene eller anden måde er blevet stjålet...

/Martin

jramskov
jramskov Nov 29 '16
Citat fra Gustavsfar1

Jeg synes i øvrigt at tesla burde tilbyde en fingeraftryksløsning via smartphone til alle dem ønsker dette. Det ville gøre det stort set umuligt at stjæle bilen.

Det er bevist en del gange at fingeraftrykslæsere er relativt nemme at narre.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 29 '16

Ja alt kan vel lade sig gøre, men det er da indiskutabelt en mere sikker metode end blot at skulle have fobben på sig for at kunne stjæle bilen...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 29 '16
Kiefer
Kiefer Nov 29 '16

jramskov: Jo, men du skal i det tilfælde så både stjæle selve fingeraftrykket OG den telefon fingeraftrykket er registreret på. 

At det så måske nok er relativt nemt at finde den tidligere ejer af telefonens fingeraftryk på selve telefonen er så nok en smal sag. Men det er godt nok en masse besvær at gå igennem for at stjæle en bil.  Så er det nok en del nemmere bare at stjæle FOB'en i første omgang.

Måske man skulle overveje en blodtryksmåler som sikkerhed i stedet. Det ville jo også forhindre folk der er ophidsede og med enten for højt eller for lavt blodtryk i at køre ud i trafikken ;-)

/Martin

jramskov
jramskov Nov 29 '16

@Gustavsfar1 Ahh...så det du gerne vil have er en 2 faktor løsning? Dvs. man skal både have fobben og bruge sit fingeraftryk på mobilen for at kunne starte bilen?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 29 '16

@jramskov. Nej ikke nødvendigvis...

PeterE
PeterE Nov 29 '16
Gad vide hvor stort problemet er?! Tesla kunne relativt nemt udbygge låsen fra 'valet mode' til en 'lock mode' og først køre når en pinkode er tastet ind.