Loading...
dk

Ladeproblemer igen, igen, igen | Tesla Forum

CanEl
CanEl Dec 10 '16

for et år siden havde jeg også periodiske ladeproblemer med umc. jeg lånte en umc af en ven, og der var intet galt. kørte til århus og fik en ny, selvom de ikke kunne finde fejl på den, var der begrundet mistanke om fejl !!

har ikke haft problemer med den siden. jeg bruger den dog heller ikke så tit længere, da jeg har fast ladekabel ved garagen.

jeg har også solceller med danfoss inverter.

Luxenburger
Luxenburger Dec 12 '16

Jeg havde samme problem i sommers, dog lyste dioderne på umc blot konstant grøn. Fejlen optrådte kun periodisk, og i starten kun på mit udtag herhjemme. DeaconWP var så utrolig hjælpsom at tjekke om der var spændingsfald ved ladning, men heller ingen fejl her. Heller ikke Tesla kunne finde noget. Først efter 3-4 måneder blev fejlen så alvorlig at det også forekom andre steder, og der var ganske enkelt knækket et kabel i umc. Og når den blev placeret på en bestemt måde, var der ingen forbindelse.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Dec 13 '16

Jeg har oplevet præcist det samme som Canel. Hældte mest til at det var frost eller en softwareopdatering, da jeg ikke har oplevet det siden. Det bliver spændende at se om det kommer igen. Har også en Danfoss (TrippleLynx) inverter.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 22 '16

Status:

Bil og ladekabel har nu været en tur hos Tesla i Århus. De konstaterede at der var en løs forbindelse i UMC kablet. Jeg har derfor fået et nyt UMC kabel, og håber dermed at problemet er løst :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 22 '16
DavidS90D
DavidS90D Dec 22 '16

"I aften sagde displayet Charge cable fault, men det tror jeg ikke at det er, da jeg har haft tjekket et andet UMC der sagde det samme"

"Tror desværre ikke at det løser mysteriet, da den også meldte fejl tidligere med et andet umc kabel som jeg prøvede sidste år"

Nisser ??

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 22 '16

? nu må vi se

Sider: « 1 2