Loading...
dk

Forbrug med trailer | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse Dec 10 '16

Jeg har hørt at Tesla kommer med en kassevognslignende model på et tidspunkt. Denne skulle være bygget på en Model X. Den kunne være rigtig interessant for mig, men jeg har brug for at trække max på krogen og vil derfor gerne vide hvad man kan forvente af rækkevidde med sådan et vogntog?

KimT
KimT Dec 10 '16

Kik på Tesla Bjørn's Youtube kanal.

Han har slæbt rundt med kæmpe campingvogn, en land rover på vogn trailer, heste trailer, og sin egen lukket trailer. I starten var han vist mere bange for at motoren skulle blive for varm, end han var på forbruget.

https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A

P85DK
P85DK Dec 10 '16

Tjek WK057 der trækker en anden Model X på trailer. Hans forbrug er lige under 1kWh/mile, så med et 100 kWh batteri er det lige omkring 160 kilometer.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 10 '16
Kiefer
Kiefer Dec 12 '16

Vi har haft kørt med en Brenderup trailer (3251S med en egnevægt på ca. 165kg) med ca. 250kg træ fra lige nord for grænsen til lige syd for Hobro med et snit omkring de 400 wh/km

Så en halvering af rækkevidden er nok ikke utopisk at tro.

/Martin

DavidS90D
DavidS90D Dec 12 '16

Intet nyt i den observation :-)

Biler med høj udnyttelse af energien (brændstoffet) er meget følsom for ydre påvirkninger.

En lille dieselbil med et forbrug på 25-30 km/l, havner på 15-20 km/l med en læsset trailer. Eller høj fart.

Tager du en gammel Land Rover, så opdager du nok ikke om du kører 7 km/l uden, eller 6 km/l med hestetraileren. 

jens2
jens2 Dec 15 '16
Model S er åbentbart lidt mere økonomisk at trække trailer med. Jeg brugte 390wh/km med tom trailer og 395 wh/km med 1ooo kg læs+650 kg trailer. Begge ture ved 95 km/t.
P85DK
P85DK Dec 15 '16

Så 1.650 kg på et ikke godkendt træk - med 95 km/t?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 15 '16