Loading...
dk

Crashet i model S 85 - afventer forsikring | Tesla Forum

Abreinhold
Abreinhold Dec 17 '16

Hej alle sammen

Den 14 december besvimede jeg bag rattet i vores model S 85, og med foden på speederen nåede bilen op på over 150 km/t inden vi tog en lysregulering, en lygtepæl, 2 træhegn, 1 flagstang, 2 stenbede og endte i et træhus med 80-100 km/t. Bilen undveg selv 2 hus mure og et træ, som alle havde været fatale var de ramt.

Mirakuløst og takket være verdens bedste bil er vi begge okay i dag. Vi har end ikke et blåt mærke - men bilen er højest sandsynlig afgået ved døden. Den er temmelig smadret, og skadeservice har sendt rapport afsted til taksator med en pris på over 700.000,- kr. Så vi forventer at den bliver total skadet. Ny pris var 777.000,- kr.

Nu er jeg så ret nysgerrig på om der er andre herinde der har prøvet at få bilen erklæret total skadet? Vores er indkøbt uden afgift. Jeg kan ikke finde en tilsvarende model til salg i Danmark med de samme optioner som vores. Tesla er igang med at lede i resten af Europa.

Nogen gode råd? Ideer? Fif? Eller lignende... ? 

Håber vi ses på vejene igen i en "ny" Tesla :-)

Mvh Allan

Jabba
Jabba Dec 17 '16
Hvordan/hvorfor besvimede du og har det ikke haft indflydelse på din førerret?
mbk
mbk Dec 17 '16
Citat fra Jabba Hvordan/hvorfor besvimede du og har det ikke haft indflydelse på din førerret?
Kender en der fik en blackout og kørte frontalt samme  med modkørende, han selv kunne gå ud af bilen, modkørende knap så heldig, men overlevede dog med men. Anyways, det gav en periode hvor han ikke måtte køre og skulle gennem en udredning, som dog endte uden nogen  konklusion og så måtte ham så køre bagefter. Jeg kan ikke huske om det var et halvt eller helt år han ikke måtte køre. 
jramskov
jramskov Dec 17 '16
Wow! Godt at høre i er OK!
mbk
mbk Dec 17 '16
Citat fra jramskov Wow! Godt at høre i er OK!
+1
jensk2
jensk2 Dec 18 '16
Citat fra mbk
Citat fra jramskov Wow! Godt at høre i er OK!
+1 

=1

Abreinhold
Abreinhold Dec 18 '16
Det vides ikke endnu præcis hvorfor jeg besvimede, men jeg må selvfølgelig ikke køre bil i øjeblikket. Ingen prøver siger noget negativt. Vi mistænker stress.

Har endnu ikke hørt fra forsikringen.
canel
canel Dec 18 '16

godt at i slap uskadt fra det.

jeg har selv importeret min tesla, og fik hjælp af en bil mægler.

jeg syntes vi fik en meget prof. og vidende hjælp,som tjekkede alt før deal var ok.

måske i skulle kontakte ham. se nedenfor. 

image.png

Hans J Mogensen
Phone +45 5056 3332
Fax      +45 6615 3332
www.importbiler.dk