Loading...
dk

2.50.114 Kort SuC mm. | Tesla Forum

KimT
KimT Dec 23 '16

Jeg fik lige opdateret og sad og kikkede på kortet for at se hvilke informationer de havde tilføjet for SuC'erne (iflg mobil tog opdateringen kun 26min)

I den forbindelse ser jeg at der her i Silkeborg optræder en del charger med grå - på samme måde som destination charger er markeret og steder man selv har ladet op, men det ser ud som om det er privat adresser. Ikke nogen steder jeg har ladet op, eller noget som optræder på f.eks. openchargemap - så gad vide hvor de kommer fra ???

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 23 '16
HS
HS Dec 23 '16
Helt enig der fremgår nu mange private charger steder, hvorfor ved jeg ikke.
KimT
KimT Dec 24 '16

Jeg fik også lige en kortopdatering - Navigon/offline kort. 4,2Gb siger routeren at bilen har hentet i går.

Nu er motorvejsstrækningen mellem Hårup og Låsby som åbnede for 27mdr siden med. Men selve Silkeborg motorvejen er selvfølgelig ikke med endnu.

TorbenS
TorbenS Jan 2 '17

Ja der er kommet en kortopdatering men kortet er ikke up-to-date.

Min TomTom har haft de nyeste veje og fra/til-kørsler i flere måneder men ikke Tesla.

Måske sparer de lidt ved at købe lidt ældre kort ?

Kiefer
Kiefer Jan 2 '17

forøvrigt andre der var med ved åbningen af Silkeborgmotorvejen, at bilen nu, hver gang jeg kører på den, sætter farten spontant ned flere steder?

Det virker som om den husker, jeg en gang på dette sted kørte langsomt...

/Martin

KimT
KimT Jan 2 '17

Jeg har haft dette problem på strækningen Hårup Låsby siden den åbnede, og det er både TACC og AP. Derfor bruger jeg ikke den på denne strækning - og heller ikke på den nye.

ElPeter
ElPeter Jan 2 '17
Citat fra Kiefer

forøvrigt andre der var med ved åbningen af Silkeborgmotorvejen, at bilen nu, hver gang jeg kører på den, sætter farten spontant ned flere steder?

Det virker som om den husker, jeg en gang på dette sted kørte langsomt...

/Martin

~ 200 Teslaer der alle kørte 7 km/t på samme strækning har måske givet Teslas machine learning varige mén ;-)

Jeg var med ved åbningen, men har ikke kørt der siden så jeg har ikke oplevet det.

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jan 2 '17
P85DK
P85DK Jan 2 '17

Er der nogle andre som har benyttet Key Fob genkendelse? Vi har savnet det rigtig meget og var glade da det kom, men glæden var kort. Det virkede én gang på hver nøgle og siden har den ikke registreret noget :-(

3450rbt
3450rbt Jan 2 '17
Virker fint hos mig.
TT_Tesla
TT_Tesla Jan 3 '17

Mht Key Fob genkenkendelsen så virker det også fint for mig.

Mht spontan nedsættelse af hastighed, så oplevede jeg det i sommers, da vi var i Italien, hvor vi over en længere strækning kørte på en motorvej, som ikke var kendt af Tesla - min teori har indtil videre været at det sker når bilen ikke ved at der faktisk er en vej der hvor man kører.

MicTheCat
MicTheCat Jan 3 '17
Oplevede i dag på vej til Tønder et par bukke sprang ud på vejen og en hård opbremsning var nødvendig. På vej hjem igen satte AP hastigheden ned fra 85 til 80 på denne strækning. Dette spændte sig over ca en km hvorefter AP resumeer til 81 da jeg har sat den til at køre +1 km over fartgrænsen
Erik45
Erik45 Jan 3 '17

Jeg har opdateret i dag og har opdaget at Tesla mener at de skal bestemme min hastighed når jeg kører med AP

Er der nogen som ved hvordan man slår denne funktion fra.

På forhånd tak

Klaus_
Klaus_ Jan 3 '17

Erik45: Det kan du ikke slå fra, det er noget Tesla har bestemt... men det tyder på at de vil lave det en smule om, således at hvis der er en bil foran dig, vil de stadig tillade at AutoPilot kører hurtigere end fartgrænsen på lande/hovedveje. Motorveje er stadig ubegrænset (op til de 150 km/t).