Jeg var på besøg hos min mor her i juleferien og ankom med 6% tilbage på batteriet, så det var nok en god ide lige at sætte den til at lade i mormor stikkontakten ude i carporten. Jeg har testet dette hjemme hos min mor før, hvor den har ladet fint. Men denne gang meldte den fejl. UMC'en blinker rødt 3 gange og bilens ladeport lyser rødt.
I Mobile Connector Owners Manual har jeg fundet, at "Kontaktor fungerer ikke" Under løsning står der "Tag mobilstikket ud af køretøjet, og vent 10 sekunder. Kontakt Tesla hvis fejlen fortsætter." Jeg har naturligvis prøvet alt, tage stikket ud, sætte det i, tage det ud i begge ender, reset UMC'en osv. Intet hjalp. Ovre hos naboen virkede UMC'en fint - lyste grønt. Tilbage til min mors carport igen - 3 røde blink igen. Prøvede et par gange mere frem og tilbage mellem naboen og min mors carport med samme resultat. Jeg konkluderede, at der måske var noget galt med min mors elinstallation, selvom der har virket fint ved tidligere besøg. Så det endte med, at jeg fik lov at klatlade lidt ovre hos naboen og det virkede.
Jeg var efterfølgende inde med UMC'en hos Tesla, hvor de prøvede den af, men de fandt ingen fejl. De anbefalede mig at prøve den af med mormorladning hjemme hos mig selv. Det virker også fint, så nu tyder alt på, at noget er galt med min mors elinstalation. Men hvad kan der være galt? Jeg tænker måske dårlig jordforbindelse eller mus i elledningerne. Men ved jordfejl, burde den vel bare give 1 rødt blink og ved manglende jordforbindelse burde den give 4 røde blink - ifølge manualen. Og hvorfor siger fejlkoden "Kontaktor fungerer ikke"? Menes der ikke kontaktor i selve stikket til UMC'en eller er der noget, jeg har misforstået forkert?? Hvis det er selve UMC'ens kontaktor, den er gal med, hvorfor virker den så ovre hos naboen og hjemme hos mig selv, men ikke hos min mor?
Nogen gode bud?