Loading...
dk

Varme ved AP kamera | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Jan 5 '17

hej,

min model S har ikke varme ved AP1 kameraet, dvs. når der er frost på ruden skal jeg manuelt skrabe deroppe for at autohighbeam, TACC og Autosteer virker.

Er det en fejl i bilen eller har de tidlige AP1 biler ikke det? Tesla er svære at få et konkret svar ud af.

Resten af ruden afdugger jeg med High ventilation fra app'en.

vh, Erik

mbk
mbk Jan 5 '17

Er der varmetråde på ruden?

Tag et closeup billede.

mbk
mbk Jan 5 '17

Hvis den har varmetråden som denne, så må det jo være en fejl hvis den ikke varmer.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 5 '17
Klaus_
Klaus_ Jan 5 '17

Jeg synes jeg så et billede for et par uger siden af en halv-frossen Tesla, hvor der var nævnt at AP2 havde varme til at defroste med. 

ErikBH
ErikBH Jan 17 '17
Citat fra Klaus_

Jeg synes jeg så et billede for et par uger siden af en halv-frossen Tesla, hvor der var nævnt at AP2 havde varme til at defroste med. 

jeg har set biler AP1 kameraer der også havde et "isfrit hul". Her til morgen efter bilen havde tøet bilen op var det eneste sted der var is næsten ved kameraet.

Oplever I også det? Er der nogen der er bekendt med at der er ændret i bilerne, eller har min bil en fejl? Den har vin P53xxx og har første reg i januar 2015.

SuneH
SuneH Jan 17 '17

Min AP1 bil udleveret 19. nov. 2015 har samme problem som Eriks. Mig bekendt er det kun AP2 hardware der defroster kameraet.

KimT
KimT Jan 17 '17

Nu skriver i kun om kamera, men der er samme problem med radar. De skal begge være fri for sne. Så engang en tråd (nok på TMC) hvor de skrev at radar var standard Bosch som havde varmelegeme, men det havde Tesla valgt ikke at slutte til. Når der sidder 3cm sne foran radar hjælper et varmelegeme nok heller ikke meget.....

PeterE
PeterE Jan 17 '17

Jeg er lidt forvirret :) Mit kamera er altid sne/is-frit - det søger varmeblæseren i forruden for - omvendt, så tror at jeg ER der varme på radaren nede foran. Min var dækket af salt i weekenden, og virkede først igen da jeg fjernede salten med en våd klud. Til gengæld var den rasende varm. 

Klaus_
Klaus_ Jan 17 '17

@PeterE, KmanAuto har kigget lidt på det, der er en video og youtube-beskrivelse her: 

https://www.youtube.com/watch?v=eElb__32OEE

Ud fra beskrivelsen (har ikke set hele videoen), er han ikke sikker på at der decideret er heating element i AP 1 radaren, men at Tesla har sagt der er i AP 2.

Mobileineurope
Mobileineurope Jan 17 '17

Mit frontkamera er isfrit - også uden at klima har været tændt. Der må være varme i.

Det er AP1  Jeg ville have vedhæftet billede men det virker vist ikke fra en Iphone.

torvalstrom
torvalstrom Jan 20 '17

Mit frontkamera har da varmetråde i ruden? Bilen er en P90D fra dec 2015.

Niels
Niels Jan 21 '17
tesla laver mange løbende forbedringer, så man kan nok ikke kalde det en fejl at du har købt eb bil inden det blev std. derimod, hvis der er synlige varmetråde i ruden, så skal de også virke.
Metguy2000
Metguy2000 Jan 22 '17

Jeg snuppede et par ir billeder her til aften. Bilen en 85D ap1 har ikke været ude at køre i dag.

Første billede er fronten forfra. Det lader ikke til at radaren får tilført nogen varme. Kameraet har svært ved metalliske overflader, det ses tydeligt her ved logoet og chrome listen.

Næste billede er bagfra, igen kan kameratet ikke måle den korrekte temperatur på chrome delene. Billederne er taget ved 19 tiden og man ser tydeligt at temperaturen falder. Taget har allerede en lavere temperatur end omgivelserne, og jorden er lidt varmere under bilen hvor der ikke er nogen udstråling til omgivelserne.

Næste billede er forruden. Man ser tydeligt der er en højere temperatur i kabinen, og der lækker varme forneden for ruden. Sikkert alt elektronikken. Øverst i billedet ses kameraet som en lysene plet. Øverst til højre er det vores hus der kommer ind i billedet, og til venstre min datters ice der har været ude og køre for 8 timer siden

I morgen tidlig vil jeg snuppe et par billeder mens bilen varmer op.

Kamera er et Flir One til iPhone.

/Morten

SilverBullet
SilverBullet Jan 23 '17
Jeg har også varmetråde i AP1 kamera. Bil produceret oktober 15.
Metguy2000
Metguy2000 Jan 23 '17

Her er billeder fra opvarmningen inden jeg kører. Ingen tegn på opvarmning af hverken kamera eller radar.

Og her er efter 40 min kørsel. Ingen varme ved kamera. Uens varme distribution i midten er årsagen til de to tørre pletter man altid har uanset mængden af sprinklervæske.

Raderen ses tydeligt.

Konklusionen må være at der ikke er nogen opvarmning omkring kameraet, men radaren har en aktiv opvarmning.

Stemmer da også overens med andre observation af overiset kamera.

/Morten

torvalstrom
torvalstrom Jan 24 '17
Morten har du varmetråde oppe ved kameraet ligesom mig? Er da underligt hvis de ikke bliver brugt... 
MOS
MOS Jan 24 '17

Yderst interessant med de IR billeder! Min indre nørd jubler... :-)

Mht. varme omkring frontkameraet, kan det tænkes, at selvom der er varmetråde, så aktiveres de kun vha. termostat under en bestemt temperatur, f.eks. under 0 °C? Der er jo ingen grund til at spilde varme på opvarmning omkring kameraet, hvis kabinen/forruden allerede er pænt over frysepunktet.

Klaus_
Klaus_ Jan 24 '17

HVIS der er varmetråde ved kameraet, kunne det måske også tænkes de kun aktiveres når man trykker på "forrude"-knappen nede ved temperatur-indstillingerne?  Ligesom sidespejlene varmer, når man trykker på bagruden.

Metguy2000
Metguy2000 Jan 24 '17

Citat fra torvalstrom Morten har du varmetråde oppe ved kameraet ligesom mig? Er da underligt hvis de ikke bliver brugt... 

Jeg har en "varmetråd" , men tror at det er en sigtelinie for kameraet, uden dog at have nogen form for dokumentation. Men som MOS anfører er der jo ingen grund til at have opvarmning, og vinduesviskerne renser området for is og sne alligevel.

/Morten

SilverBullet
SilverBullet Jan 26 '17
Varmetråden må være den som er omkring kamera og ikke den på tværs. Jeg har desværre ikke et varmefølsomt kamera til at se om den er aktiv
Sider: 1 2 »