Loading...
dk

Hvad indgår i service plan fra marts / april 2015 | Tesla Forum

krabbe
krabbe Jan 6 '17
Hej til jer og et forsinket godt nytår !

Er der nogen som har "bestemmelser" for service planen liggende fra marts 2015 ?
Da jeg købte den var den mundtlige besked fra Tesla på Kristinehøj at ALT indgik uden dæk !

Jeg skal nu til service og nu vile Tesla gerne have betaling for rensning af bremser + evt. Skiver og klodser.

Så er det nogen det har denne aftale spec, modtaget jeg gerne en kopi :)

PFT
krabbe
krabbe Jan 7 '17
Super tak !
Kold
Kold Jan 23 '17

Er der nogen der ved hvornår de nye servicebestemmelser er gældende fra, med hensyn til at bremserne ikke er med i servicen mere, min er win 82956 70D og ved 20000 km blev jeg også spurgt omkring rensning af bremser for 650 kr men det gør jeg selv ved hjulskift, har kørt 50000 km nu uden problemer, er super glad for bilen, min bedste bil ever !!   

griffel
griffel Jan 23 '17
@Kold
> og ved 20000 km blev jeg også spurgt omkring rensning af bremser
> for 650 kr men det gør jeg selv ved hjulskift

Er bremserne til at gå til ligesom på alle andre biler, er skal man være opmærksom på noget specielt? Parkeringsbremsen f.eks. Jeg kunne også godt tænke mig at rense mine selv næste gang. Hvda smører du med?

/Jakob :-)
Klaus_
Klaus_ Jan 23 '17

Hvorfor er der forskel på hvad Tesla tager for en bremserens? Jeg betalte 1300 kr for det ved service i december. Det er pudsigt nok det dobbelte af de nævnte 650 kr, så får man kun renset halvdelen af bremserne for 650... eller renser de dem 2 gange, for 1300 kr?

Singh
Singh Feb 25 '17

Hvad endte sagen med krabbe?

krabbe
krabbe Feb 25 '17
Rens af skiver og klodser, uden regning pga den "gamle" service aftale. Kan godt være jeg skulle have beholdt min S :)

Min X bliver vis dyrere på alle fronter, håber bare at fornøjelsen bliver det større
Kurt1
Kurt1 Feb 25 '17
Har lige betalt 1820 kr for bremserens i fredags. Det skyldes at jeg ikke skulle have lavet anden service og der er derfor 2 operationer: afmontering af hjul og rens af bremser. Det var første gang jeg fik det gjort efter 40.000 km, næste gang vil jeg nok gøre det i forbindelse med skift af dæk. Var dog mest tryg ved at det var Tesla der checkede det.
nicom
nicom Feb 27 '17

Da jeg i april 2015 forudbetalte for 4 gange service var jeg i den naive tro at alt var dækket undtagen dækkene. Dette bunder i udtalelser fra Elon musk og jerome guillen samt fra sælger jeg talte med da jeg købte 4x service. Har lige talt med Tesla service og de fortæller mig at blandt andet at bremserne dvs rens og nødvendige dele til bremserne ikke dækket at den forudbetalte 4 gange service. Det var sku' da den eneste grund til at forudbetalte.

Raymond
Raymond Feb 28 '17

Nicom: Jeg er ret sikker på at bremserne er inkl. i april 15 - Man skal ikke tro, at Teslamedarbejderne har overblik på det! Har du ikke din kontrakt fra dengang?

Agon
Agon Mar 5 '17
Er det rigtigt forstået at en serviceaftale fra dec. 2015 med sikkerhed IKKE dækker bremser?
Kiefer
Kiefer Mar 5 '17

Ja det er rigtigt forstået.

en "serviceaftale" hos Tesla er sådan set det samme som, at køre bilen til service og betale fra gang til gang, de har blot betalt for alle 4 besøg på en gang og fået en marginal rabat på eftersynet.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 5 '17
nicom
nicom Mar 5 '17

Raymond. Jeg har blot en kvittering hvor der bla. står "Europe pre-paid 4 year plan (1001551)" . Jeg har haft mange biler før min Tesla men jeg har aldrig haft  en bil til service så jeg er meget grøn mht hvad service egentligt dækker. Jeg havde den forventning at når jeg havde forudbetalt 4X service så skulle jeg ikke finde muldvarpen frem når evt en bremseskive, en pære , en bøsning og støddæmper skulle skiftes under servicebesøget. 

Johannelund
Johannelund Mar 5 '17
Hvis i bladre tilbage i historikken, har jeg et link til en beskrivelse af hvad der indgik
Agon
Agon Mar 5 '17

Men i den aftale står der jo at:

"Udskiftning på tidspunktet for eftersynet af almindelige vedligeholdelsesdele samt sliddele med undtagelse af batteri og dæk"   Så det lyder da som om sliddele også er dækket? Gjaldt det også i dec. 2015? Eller ændrede de vilkårene? Det kan de tilsyneladende:   "med forbehold for ændringer, som Tesla efter eget skøn kan foretage når som helst og uden varsel"
Agon
Agon Mar 24 '17
Jeg kigger på en bil fra midt 2014 med serviceaftale. Oplever folk med biler fra den gang at deres serviceaftale gælder rens af bremser og evt. bremseklodser og - skiver? 

Eller var det et særtilfælde med Krabbe der er nævnt tidligere i tråden?


krabbe
krabbe Mar 24 '17
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg nævnte blot at jeg læste aftalen således at alt uden dæk indgik i serviceaften, og det kunne de bekræfte. !