Loading...
dk

Tesla model P85 128000km | Tesla Forum

REManden
REManden Jan 10 '17

Hej Overvejer seriøst en Tesla, og kigger flere gange om dagen på div. hjemmesider, og kan nu se at der på Tesla's egen side er en brug P85 med 128000 kørte kilometer.

Vil det være "farligt" at købe en med så forholdsmæssigt mange kørte kilometer? tænker rækkevide osv. For syntes der er mange penge at spare? 

SuneH
SuneH Jan 10 '17

Hvilken form for garanti giver Tesla på sådan en fætter? Hvis du kan få 2 års garanti, og prisen er lav nok, kan det måske give mening. Er der ubegrænset garanti på drive unit? 

REManden
REManden Jan 10 '17

Der står der følgende : ~~Alle Model S biler gennemgår en fuld inspektion, resterende batteri- og motorgaranti fortsætter, og en 4 år/80.000 km begrænset nybilsgaranti med vejhjælp er inkluderet.

KimT
KimT Jan 10 '17

Med den garanti Tesla giver på deres brugte biler vil jeg mene at det er en fordel at købe af den frem for privat/anden forhandler. Og generelt er der ikke så meget diskussion med Tesla hvis der er noget galt og der stadig er garanti.

Jeg har det første år kørt 52.000km - man køre altså meget i en Tesla ;-) og så er det jo billigt at køre så meget med en E.ON all inclusive aftale......

MrCoffee
MrCoffee Jan 10 '17

Hejsa. Vær opmærksom på om du vil have autopilot/radar systemet. Det er rigtig mange glade for, men der er ikke mange P85ére med dette system. Min nåede lige at få det med i produktionen, tror det var i oktober 2014. Så hvis du vil have det med, så kig på biler der er yngre end den måned/år. Peter

SuneH
SuneH Jan 10 '17

Den pågældende bil er fra 2013, så den har med sikkerhed ikke autopilot. Uden den nødvendige hardware, får den heller ikke glæde af eventuelle forbedringer som kræver hardwaren.

Man skal bare være klar på at den ikke har autopilot og heller ikke kan få det.

REManden
REManden Jan 10 '17

Spørger nok dumt. Men hvad menes med autopilot?

KimT
KimT Jan 10 '17

autopilot - køre selv på motorvej. Og uden autopilot hardware har den heller ikke adaptiv fartpilot (TACC som Tesla kalder den). Den har kun en dum gammeldags fartpilot.

SuneH
SuneH Jan 10 '17

Autopilot = aktiv styring efter linjer på vejen, aflæse skilte via kamera, holde afstand til forankørende biler via kombination af radar/kamera. Kombinationen af at bilen kan styre efter linjer på vejen sammen med at den selv kan holde afstand til forankørende gør, at man kan slippe både rat og pedaler = den er selvkørende. Det kræver sensorer (kamera, radar samt processering) hvilket IKKE kan eftermonteres i en 2013-model. Modeller produceret efter august 2014 har hardwaren.

Som sagt, bilen kører garanteret fantastisk, man skal bare styre selv og må leve med alm. gammeldags "dum" fartpilot.

koden
koden Jan 10 '17

Der er vel mange ulemper ved de gamle modeller.

samlekvalitet

sæder

isolering

andet?

så besparelsen skal være god

mbk
mbk Jan 10 '17
Der er indført mange ændringer. 
Tykkere skiver på bremser, spejle der folder, bedre pakning ved soltag osv. 
Der er jo også kommet en del godt siden december 15, flottere std. Fælge, en autopilot pakke der på et tidspunkt kommer til at sparker røv, nye forlygter og IMHO flottere og mere aerodynamisk front, anden lettere diffuser, større batteri etc. 
Tesla stopper ikke med at innovere, og en nyere Tesla er en bedre Tesla. En Signature er dig stadig en super lækker køremaskine, og til 465k synes jeg det er en skarp pris. Jeg har kigget lidt på den også, men desværre stadig mere end vi kunne blive enige om at bruge på en bil i husstanden. 

Se evt. Her på features der er indført over tid. 

https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

Edit: Sorry for sprogfejl, auto correct på mobilen gik lidt i selvsving.
Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 10 '17
PeterE
PeterE Jan 10 '17

Alt har en pris, og jeg er ligesom Sune sikker på at det er en dejlig bil til prisen. Og ja, den nuværende model kan noget mere. Den kan måske blive svært at sælge om et par år pga de mange kilometer. 

mbk
mbk Jan 10 '17
Quote from PeterE

Alt har en pris, og jeg er ligesom Sune sikker på at det er en dejlig bil til prisen. Og ja, den nuværende model kan noget mere. Den kan måske blive svært at sælge om et par år pga de mange kilometer. 

Det bliver spændende hvor mange km er mange for en Model S, her er en gennemgang af en der har kørt knap 300k

http://www.autoweek.nl/...1452-km-klokje-rond/

Edit: Okay okay, det hollandske var ikke nemt at forstå. Her er en tekstet version:

https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k ;

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 11 '17
REManden
REManden Jan 11 '17

Hvordan ser jeg på en bil om den har autopilot? syntes ikke det står mange steder inde på bilbasen f.eks?

Og vil helst ikke bruge mere end 550.000kr

SuneH
SuneH Jan 11 '17

Alle biler produceret efter oktober 2014 har autopilot hardware. Nogle gange står det også i teksten. Og hvis der ikke står noget, er det nok et sikkert tegn på at den ikke har.

Hvis der er billeder, er det nemmest at se på fronten lige under nummerpladen, der er en firkantet åbning for radaren.

Det ses fx ret tydeligt på det første billede på denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-5d/2920163

DeaconWP
DeaconWP Jan 11 '17

Det ser du bedst på de ekstra "Parkerings" sensorer, som er i skærmene på siden af bilen.

Lige foran forhjulet, og lige BAGVED (edit) baghjulet. Så har den hardwaren.

Og hvis du har adgang til den store skærm, skal du kunne vælge en side under settings, hvor du kan vælge autopilot funktioner til og fra.

Endvidere skal der gerne komme et lille rat op i det lille display, lige lidt til højre for midten, i toppen. Det er gråligt, og bliver blåt, når man "flipper" med den lille cruise control stick 2 gange. (som med langt lys blink). Den kommer frem som grålig, og bliver blå, hvis den så kan tilkoble AP, udfra den givne vejbane med striber osv.

Edit: Den kan lige anes på det billede der er fra højre bagende. Men det er kun hardwaren, som du kan se.

Edit igen. Tak PEB, det var lidt for hurtigt, at jeg genskrev det bortkomne indlæg sådan lige hurtigt på arbejde.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 11 '17
PEB
PEB Jan 11 '17
Citat fra DeaconWP

Lige foran forhjulet, og lige foran baghjulet. Så har den hardwaren.

Arrrhhh, lige bagved baghjulet. :-)

mbk
mbk Jan 11 '17

Den Signature er væk igen, dit værk REManden?

REManden
REManden Jan 11 '17

Nej, desværre ikke :-(

mbk
mbk Jan 11 '17

Kan også være den er solgt ud af landet, eller siden får en ny bruger om ikke så længe :)

Sider: 1 2 »