Loading...
dk

Schukoadapter | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 19 '17

Jeg skal flyve fra Hamborg lufthavn og har valgt park and fly service.

De har brug for en Schuko adapter med 2 poler for at kunne lade bilen, men følger denne adapter ikke med som standard?

Jeg spørger da jeg ikke lige har mulighed for at tjekke det.

Mack
Mack Jan 19 '17

De første modeller havde vist nok schuko-stik som standard, men min der er fra september 2015 har en dejlig dansk standard 3-stik.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 19 '17

Hmm...Må undersøge det nærmere når den er hjemme igen. Min er leveret marts 15 og produceret omkring årsskiftet 14/15

DeaconWP
DeaconWP Jan 19 '17

Klip ledningen af et apparat, som du alligevel smider ud. Evt den defekte micro-ovn.

Der sidder jo et stik på den, som har 2 ben, og slidser i siden til JORD.

Så sætter du bare et DANSK RØD/GRØN  trebenet hun stik på til dansk 230 volt stik.

Hvis du får det vendt rigtigt, så virker det.

Og ellers så ringer du bare for at få råd....

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 19 '17
griffel
griffel Jan 20 '17
Er de stik fra apparater normalt ikke kun med 0,75-kvadrat ledninger? Lige i underkanten vil jeg mene...
DeaconWP
DeaconWP Jan 20 '17

Jo. Måske kun 0,75, måske 1,0 kvadrat. Gør ikke så meget i en snæver vending, hvis det kun er 0,5 meter ledning, eller kortere.

Men selvølgelig endnu bedre at købe et helt nyt Schuko han  stik, og bruge mindst 1,5 kvadrat...

Hvis det kan mosles ind i stikket.

Greenline.dk har mange forskellige som inspiration. Søg på schuko.

Edit: varenummer 6798 er rated til 16 ampere.

Bruger man den, kan man bare lave den med et rødt CEE  Hunstik. Så kan man lade med op til 16 ampere på en enkelt fase, blot skal man tilpasse bilens ladestyrke til sikringen, hvor man er.

Mon ikke de der parkerings selskaber kan finde ud af det?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 20 '17
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 20 '17

Tak for info Deacon. Bare lige for at slå det fast... det er altså ikke et schukostik som følger med bilen som standard?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 20 '17
CanEl
CanEl Jan 20 '17

min er leveret med schukostik.

men den er er solgt som ny i holland.

jeg har bare overtaget stikket, så det er områdebestemt hvilke stik du får med.