Loading...
dk

Firmware v5.12 (1.64.26) | Tesla Forum

JF
JF Aug 5 '14

Hentede min Tesla fra et servicebesøg i dag. Kan se et nyt airbag symbol på skærmen. Tænker at de måske kom sammen med en FW opdatering som værkstedet lagde på?

Jeg glemte at notere hvilken FW version bilen havde da jeg afleverede den i morges.

Hvilken FW version anvender i andre?

Fik i øvrigt lejlighed til at prøve/låne en Roadster. Puha, hvor er jeg glad for min Model S.

Kiefer
Kiefer Aug 5 '14

Jeg er på 1.59.47 som jeg fik lagt på af Tesla i Kastrup, er de holdt op med at sende dem ud over luften?

/Martin

Larsen
Larsen Aug 6 '14
Har I lagt mærke til at ugedagen som står i displayet også er blevet på dansk? Det synes jeg er lidt spøjst, da det er det eneste ord i bilens display der er på dansk.
kajakaj
kajakaj Aug 6 '14

Har version 5.9 1.51.109. Har ikke fået opdateringer siden 16. april

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Aug 6 '14
Bianco
Bianco Aug 7 '14

Har 5.11 - 1.59.56. Ikke ændret siden jeg fik den i juni :-)

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 8 '14
Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Jeg synes det begynder at virke mere og mere tilfældig hvilket version bilerne kører rundt med, det er er for mig lidt mærkeligt at Tesla ikke siger nu er det denne version der benyttes, men bruger en lang række forskellige udgaver af deres software.

/Martin

JF
JF Aug 7 '14

Måske Tesla's softwareafdeling pt. ligger alle kræfter i at få v6 færdig, og derfor har mindre fokus på de sidste builds af version 5.x. Jeg har ikke lagt mærke til nogle andre vigtige nyheder i 1.64.26, så måske det bare er små-fejl som er fjernet.

Jeg fik i øvrigt skiftet mit speedometer, da min batch har en kendt fejl herpå. Jeg har dog aldrig oplevet nogle problemer, men super at SC automatisk reagerer på det.

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Når man læser TMC ser der ud til at 1.64.22 og 26 skulle være pænt buggy, noget i oplever?

F.eks. skulle der være problemer med at forbinde med APP at hele systemet skal genstartes med mellemrum:

http:///...Firmware-5-12/page14

/Martin

JF
JF Aug 7 '14

Jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer med 1.64.26, men har også kun haft den i et par dage og har ikke kørt mange km.

APP'en virker uden problemer, når der ellers er 3G dækning.

Én af nyhederne optræder når ungerne klikker selen op bagi, mens bilen er i Drive. Så kommer der nu (udover advarselstonen som tidligere) en heftig amerikansk advarsels-dialogboks midt på skræmen.