Loading...
dk

Hjælp ved software update | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Jan 23 '17

Hej alle,

Jeg har bevidst ikke opdateret min software den siden midt december 2016, da jeg læste om nye hastighedsbegræsninger på AP. Således at jeg fx ikke vil kunne AP til 125km/t på motorvejen, hvis fartgrænse er 110km/t

Jeg har læst at noget er "ændret tilbage igen".

Mit spg inden jeg opdaterer softwaren. Kan jeg med seneste sotfware sætte AP til fx 10-15 km/t over fartgrænsen?

Tak for hjælpen. 

Klaus_
Klaus_ Jan 23 '17

Jeg vil sige ja - jeg oplever ikke samme begrænsninger efter sidste opdatering, som jeg gjorde i nogle uger med den "begrænsede AP opdatering".

Lars72
Lars72 Jan 23 '17

Hej Klaus og andre, er der nogle der kan sige det med 100pct sikkerhed at der ikke er begrænsning på autopiloten i forhold til fartgrænsen på fx motorveje? 

Der er ingen vej tilbage når først der er opdateret software. :-)

ODE90D
ODE90D Jan 23 '17
Der har aldrig været en sådan begrænsning på det som navigationen mener er motorvej - kun alle andre veje. Du kan dog ikke køre mere end 150 km/t når du aktivere AP, og kører du kortvarigt hurtigere mens AP er aktiveret bliver du omgående straffet med en tur ind til siden før du igen kan aktivere AP. Pisse irriterende
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Jan 23 '17
Kiefer
Kiefer Jan 24 '17

ODE90D: Det er så ikke det jeg har oplevet på Silkeborgmotorvejen. Her har jeg også oplevet at bilen har sat en begrænsning på 80km/t.

/Martin

Klaus_
Klaus_ Jan 24 '17

Kiefer, men det på Silkeborgmotorvejen har ikke noget at gøre med den AP begræsning der blev tilføjet her for en måneds tid siden (og nu fjernet igen). Min har de sidste 2 år opført sig mærkeligt på Silkeborgmotorvejen. På den lille skærm (når navigationen er aktiv) kan man også tydeligt se at bilen tror den kører på de små veje / marken, og ikke på en motorvej. Visse steder synes jeg også det virker som om den sænker farten når man kører under en bro, som om den kortvarigt tror man kører på den tværgående vej (som ikke er motorvej) og derfor sænker farten.

TJespersen
TJespersen Jan 24 '17

Testede lige her til morgen - jeg kunne godt sætte den til 150 km/t på motorvejen (på et 110 km/t stykke).

Jeg har kun én gang oplevet at den satte en begrænsning og det var på en mindre vej. Her mener jeg den satte begrænsningen på 10 km/t over det tilladte. Og det var ikke en vej hvor jeg normalt ville aktivere AP - jeg var bare ude og teste lidt    :-)

Jeg var også nervøs da de introducerede begrænsningerne, men jeg har ikke oplevet det som en begrænsning endnu. Selvfølgelig skriver den i ny og næ at man skal holde på rattet - men det gjorde den også før. Så får den lige et skub på rattet og så er den tilfreds.

Mht. Silkeborgmotorvejen - kan det tænkes at navigationen ikke "har opdaget" at det er blevet en motorvej ? Da vi kørte rekord-forsøget sidste år mener jeg ikke at den havde styr på det hele vejen.

ODE90D
ODE90D Jan 25 '17
@kiefer: så længe navigationen ved det er en motorvej man kører på er der ingen begrænsning....
Johannelund
Johannelund Jan 26 '17
Det er vel det der er problemet, på den store skærm Google Maps kører man på den nye Silkeborg motorvej, men på den lille skærm garmig kører man ude på marken, tesla har installeret autopilot, navigation og scanner til hastighedskilte aflæsning, DER IKKE samarbejder overhoved.
torvalstrom
torvalstrom Jan 26 '17
Som ODE90D skriver er der begrænsning med Autopilot / Autosteer på 150km/t på strækninger som bilen registrerer som motorvej. Og på de nye motorvejsstrækninger er der ofte en bug med at de ikke registreres som motorvejen med deraf følgende lavere hastighed... :-S
Lars72
Lars72 Jan 26 '17

Kort update på mit spg:

Software er nu fuldt opdateret - og jeg oplever ingen begrænsninger (dvs jeg kan aktiverer AP som altid - både i byen og motorvej og over hastighedsgrænser (fx +10-20km/t).

Tak for input :-)