WK057 med flere interessante informationer om 100 kWh batteriet
Jeg ved ikke om det passer, men Tesla skrev at der var opdateret støddæmpere/ophæng til den højere vægt på P100D. Ved ikke om det er sandt.Måske man en dag skal have sådan et i min 70D :D
Og som han skriver, så har Tesla denne gang ramt rigtig når de skriver 100kWh da han måler batteriet inkl. 4kWh buffer til 102.4kWh.
/Martin
100kwh er opnået ved flere battericeller og hermed end højere egenvægt. Lidt skuffende,jeg havde håbet på forbedringer på celleplan . Tesla bilerne er rigeligt tunge i forvejen. Det er positivt at navngivning af 100d passer overens med kWh i virkeligheden ,modsat 85 og 90 modellerne der burde hedde henholdsvis 80 og 85.
100kwh er opnået ved flere battericeller og hermed end højere egenvægt. Lidt skuffende,jeg havde håbet på forbedringer på celleplan . Tesla bilerne er rigeligt tunge i forvejen. Det er positivt at navngivning af 100d passer overens med kWh i virkeligheden ,modsat 85 og 90 modellerne der burde hedde henholdsvis 80 og 85.
Enig. Men hvis du ser på batteri pakke niveau så har de øget kapacitet/vægt og kapacitet/volumen. Det er jo fedt lige meget hvordan det lykkedes.
Cellerne vejer i omegn af 45 - 50g stykket, så de Ca. 1150 celler bliver kun til 50 - 60 kg tungere. Altså mindre forskel end et soltag..