Loading...
dk

Alvorlig situation | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 27 '17

Stoppet af patruljevogn downtown Nürnberg, alvorlige spørgsmål om kørekort, registreringsattest og spiritustest (viste selvfølgelig 0,0), og så måtte vi også gerne lige vise, om vi havde nødhjælpspakke med. Men da jeg åbnede "kølerhjelmen", undslap der den kvindelige betjent et højlydt fnis. Slut med stoneface og Guten Abend und gute Reise!

Forummets indlæg er redigeret af Bluecoffee Jan 28 '17
Bluecoffee
Bluecoffee Jan 28 '17

I betjentenes ansigtsudtryk og stemmeføring, inden de så det tomme "motorrum". Derudover var det bare sjovt at se deres reaktion. Hyggelig lille hverdagsoplevelse.

SimonHN
SimonHN Jan 28 '17
Når jeg er ude og handle ind og der står nogle. Så kan jeg godt finde på at smide mit indkøb ned i Frunken. Det kan godt gi et lille smil og få nogle til at kigge en ekstra gang :D

Det er ikke alle der ved hvad en Tesla er. Spurgte en af mine kvindelige kollegaer om hun vil se motoren og åbnet foran. "Jamen der er jo ingen" :O Hun kunne ikke forstå hvordan den kunne køre. :D
SimonHN
SimonHN Jan 28 '17
Jeg var også til lovlig gaderæs i Odense. Der kom en ung blind gut og hans medfølger. Hans medfølger spørger om han må se under motorhjelmen. Åbner så og det havde han aldrig set før. Han prøver så at overtale den blinde til at mærke. Blinde siger så: "Nej jeg vil ikke brænde mig" Men vi får ham til at mærke efter alligevel. Han ryster lidt fordi han er nervøs for at brænde sig. Den nervøsitet ændret sig til verdens største smil da han ikke rigtig kunne mærke andet end et stort hul.

Lidt synd jeg ikke fik det på film. De kendte heller ikke til Tesla :)
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 28 '17

:-) Deltog du selv i gaderæset Simon?

SimonHN
SimonHN Jan 28 '17
Yep. :)

Blev 2 hurtigste gadebil den dag. Var bilen ladet mere op så skulle det nok ha været den hurtigste.

Det vand de sprøjter på vejen så folk lettere lige kan varme dæk op er ikke rigtig til Tesla'en fordel. Den smuttet lidt i starten.
NOELON
NOELON Jan 28 '17

Hvor mange meter kørte i og hvilken bil vandt?

SimonHN
SimonHN Jan 28 '17
Mener kun det var 201 meter. Så Tesla'en har sine fordele.

Jeg er ikke helt sikker da det kun er nummeret på bilen der fremgår af sedlen. Men jeg tror det var en godt tunet golf. Ihvertfald ikke lovlig. :D
NOELON
NOELON Jan 28 '17

Ok, har selv kørt flere officielle gaderace, men på godt 100 meter, i Roadsteren(før S'eren ankom) mod de top tunede Corvetter. Vandt hver gang! Har også kørt mod de rigtige drag's ved bellacenteret. Her kørte vi de officielle længder - tror det var 250 meter. Vandt 1 gang og tabte 1. Kan huske at udgangshastigheden blev målt til godt 115 km. Sjov diciplin.

SimonHN
SimonHN Jan 29 '17
Normalt kører man 402 meter - Quarter mile. :)
NOELON
NOELON Jan 29 '17

Du har ret. Det var det også på Amager, men ikke de andre steder.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 29 '17

Cool