Loading...
dk

Fartkontrol.nu | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 3 '17

Nu har jeg de sidste par år haft fartkontrol.nu som en trofast og ikke mindst værdifuld makker når jeg har bevæget mig rundt i det danske landskab.

Igennem den sidste tid har jeg undret mig over de manglende advarsler, naivt troet på at færdelsespolitiet benyttede Januar til at afspadsere en kruså pukkel - men nej, ikonerne er væk.

Er det browseren? Er det fartkontrol.nu? hvad er årsagen? Fotovognene er der sadig ...

KimT
KimT Feb 3 '17

Den står også fast på min, men har dog ingen problemer på den strækning jeg kører.

Så sent som her til morgen var der en eller anden idiot der overhalede mig 2-300m før fotovognen, for blot at blokke bremsen lige da han var kommet forbi, da han opdagede den.

Du kan vel installere app'en på din mobil og så sammenholde info.

 

PS det eneste problem med browseren er at man lige selv skal lave en refresh på sidennår man kommer ind i bilen, eller viser den ikke kortet - den fejl kom vel med 8.0:

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 3 '17
P85DK
P85DK Feb 3 '17

Ja, det har jeg prøvet.

Passerede netop en nordgående på lyngbyvejen, kom ikke frem i browseren, i app'en var der 326 bekræftede sigthings.

Jeg har ikke haft en advarsel i browseren i mere end en uge ... kortet kommer fint frem og bilen flytter sig fint på kortet, men den beder ikke om tilladelse som tidligere ved reload

P85DK
P85DK Feb 3 '17

En soft reset af centerconsolen løste problemet, nu alle de 'bad hombres' tilbage på kortet

Lau
Lau Feb 7 '17

En lille teaser på min hjemmebyggede Tesla webapp. Uden at sige for meget henter den data om fartfælder fra flere forskellige kilder og viser det i et minimalistisk design.

ODE90D
ODE90D Feb 7 '17
@Lau: det ser godt ud, men jeg får ikke nogen markeringer op på kortet .... men det kommer vel snart?  :)
KimT
KimT Feb 7 '17

Jeg synes ikke du har ramt den rigtige orange nuance på bilen ;-)

P85DK
P85DK Feb 7 '17
Den ser jeg frem til at du sender live, hvad er adressen?
Kiefer
Kiefer Feb 7 '17

Super spændende initiativ.

Men plejer udbyderne af disse tjenester ikke at blive lidt småmugne når de ser en tjeneste "snylte" på deres data?

Men ellers, husk at få de tyske, svenske og norske data med ind også :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 8 '17
Metguy2000
Metguy2000 Feb 7 '17
Dejligt med et helt rent lay-out i en app kategori der er blevet en uundværlig følgesvend.
torvalstrom
torvalstrom Feb 7 '17

@nostromo, skørt, jeg har brugt fartkontrol.nu via Tesla browseren hele dagen uden fejl. ...men hold nu op hvor ser @Lau's fed ud! o.O

Klaus_
Klaus_ Feb 8 '17

Nostromo: Hele dagen igår var trafik feed'et nede til trafikalarm, men det kom op igen i aftes. Det påvirkede dog ikke de nye app versioner, men kun dem der kører på de gamle apps samt Tesla-versionen. 

 

Lau: Nu har du vel fået lov af den/de tjenester du henter data fra? Ellers skal du nok forvente at få problemer :-)

koden
koden Feb 8 '17
Citat fra Nostromo Igen idag selv med reset havde trafikalarm ikke en eneste ting vist og forsøgte at loade hele tiden. Det er godt nok blevet tæt på ubrugeligt så ser frem til et alternativ.
---------------
 
 
Når det sker på fartkontrol.nu så er det reset af skærm..pling og det virker igen.
koden
koden Feb 8 '17

Er lige landet...min fartkontrol.nu er fyldt med røde prikker :-)

Så den virker fint..

Sikke et snevejr. Nu ved jeg hvorfor jeg fik 4 hjulstræk.

koden
koden Feb 8 '17

ahh... sorry..:-)

Klaus_
Klaus_ Feb 9 '17

@Nostromo, du har ret. Jeg har snakket med dem om det, så de er OBS på det.  Håber da det blir løst, har forsøgt at køre med fartkontrol.nu i de dage der har været problemer, og den er godt nok tung at danse med (og umiddelbart ingen visuelle alarmer, man er nødt til selv at holde øje med de røde cirkler?), og simpelthen så belastende sådan som skærmen lyser op med den, når det ikke er muligt at sænke lysstyrken eller få night-mode til at virke (jeg kan hvertfald ikke finde ud af det, uanset hvilke indstillinger jeg vælger).

Gronhund
Gronhund Feb 9 '17

Jeg er også helt klart til Trafikalarm frem for fartkontrol.nu. Men når trafikalarm er nede, må man jo ty til andre udbydere. Det er heldigvis ikke så tit, men to gange inden for de seneste uger er selvfølgelig træls.

@Laus ser nu også fint ud, specielt hvis der også er muligthed for at indrapportere.

Klaus_
Klaus_ Feb 9 '17

Jeg tror trafikalarmen virker igen nu.

torvalstrom
torvalstrom Feb 9 '17
Hold da op hvor er trafikplan.dk/tesla da meget bedre end fartkontrol.nu

Tak!!!
Klaus_
Klaus_ Feb 9 '17

torvaldstrom, "trafikplan.dk/tesla"?  Mener du trafikalarm.dk/tesla? :-)

Sider: 1 2 3 »