Loading...
dk

Fartkontrol.nu | Tesla Forum

torvalstrom
torvalstrom Feb 9 '17
Quote from Klaus_

torvaldstrom, "trafikplan.dk/tesla"?  Mener du trafikalarm.dk/tesla? :-)

Elsker autocorrect... Ja da! :-) 


koden
koden Feb 19 '17
http://saphe.dk/

Jeg har den i begge biler... den virker (selv i udlandet) og du slipper for fartkontrol.nu skærmen hvor lys ikke kan skrues ned og hvor opdateringer ind imellem kan være gået i stå.

Men den er stadig afhængig af at nogen har meldt en fartkontrol ind på fartkontrol.nu.
Men det sker jo som regel allerede når de er ved at sætte udstyr op ☺️
Bilen
Bilen Feb 19 '17
Har lige bestilt en Saphe. Havde aldrig hørt om den så tak for linket
DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '17

Når I har fået erfaringer med denne Saphe, er der så nogen der kan svare på dette spørgsmål:

Kan en Saphe være koblet til en telefon, som i forvejen er koblet til en Tesla, begge via Bluetooth, således at man får sine alarmer, samtidigt med, at man trådløst kan  ringe både til og fra sin telefon?

Klaus_
Klaus_ Feb 20 '17

Bluetooth kan godt være forbundet til flere samtidig, så ja.

griffel
griffel Feb 20 '17
Sådan en overvejer jeg godtnok også. Er lidt træt af at skulle huske at åbne fartkontrol i browseren.
Men ja, man kan (på nyere telefoner) godt have flere BT-enheder koblet op samtidig.
DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '17

Så vil jeg prøve at koble min Pentagram Monster X5 Pro til 2 enheder ad gangen.

 

Det er en Android telefon. fra ultimo 2014.

The_Stig
The_Stig Feb 21 '17

God produkt præsentation - hvor længe holder den batteri mellem ladningerne ?

 

The_Stig
The_Stig Feb 21 '17

altså Monsteret

koden
koden Feb 21 '17

har ikke haft den så længe at jeg kender batteritid. Nå men...fungerer således:

Dimsen klistres op et sted i bilen hvor den kan betjenes. saphe app hentes til tlf. Start app. Hold blå knap på dimsen inde i 3 sek. Bling...de er connected.

Appen skal være tændt for at det virker. men jeg mener den kan sættes op til ikke at lukke ned. har dog ikke styr på det endnu.

Men det smarte er, at når du sætter dig ind i bilen giver den en advarsel hvis ikke den har forbindelse med app. Så skal man nok huske at starte den :-)

Dimsen har en rød og en blå knap. ser du en fartkontrol så klik på den blå og først når du er lige ud for den. Den røde er til uheld. Ser du et uheld klik en gang på den røde.

Er du i nærheden af en fartkontrol eller uheld (inden for 25-60 sek. afstand) så får du en advarsel.

mangler kun at den retningsbestemme hvor fartkontrol er. Ellers virker den fint. Jeg har testet den i østrig hvor jeg blev blitzet. Klikkede på den blå og kort efter dukkede den op på fartkontrol.nu i Tesla browser.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 21 '17
Hviidbjerre
Hviidbjerre Feb 21 '17

Jeg kan varmt anbefale den. Jeg har kørt med den i en månedstid og stoler nu på den. meget befriende ikke at skulle kigge på browseren hele tiden.

Den har fanget alle de visuelle på skærmen samt en enkelt, som ikke var på skærmen :-)

Jeg har hørt, at batteriet skulle holde over et 1 år. Ja sagtens tale BT håndfrit ol. mens tlf er forbundet til enheden. 

Min aktiverer automatisk, når bilen bevæger sig. (bipper "OK" når jeg kører eller "advarsel", hvis jeg kører og der ikke er BT forbindelse til min tlf).

koden
koden Feb 21 '17

Synes jeg så fleggaard solgte den til 400 kr.

Ikke sikker men tjek lige, jer der kommer disse steder :-)

Lau
Lau Feb 22 '17

App'en er live og jeg bruger den dagligt, fast inventar på skærmen. Jeg er dog påpasselig med at dele adressen ud netop pga. min "snylten" af data fra tjenesterne.

Jeg var dog pænt træt af brugergrænsefladen på de 2 andre app's og samtidig at jeg ikke kunne se data fra begge på samme tid, til orientering kan jeg sige er der er stor forskel på hvad der er indrapporteret på hver app.

@Kiefer: Har du et link til tjenesterne i de andre lande? De skal helt klart med!

@KimT: Enig! Det er ikke helt let at ramme den orange farve på den mat orange folie.

 

P85DK
P85DK Feb 22 '17
Quote from Lau

Jeg var dog pænt træt af brugergrænsefladen på de 2 andre app's og samtidig at jeg ikke kunne se data fra begge på samme tid, til orientering kan jeg sige er der er stor forskel på hvad der er indrapporteret på hver app.
 

Hvilken er så rigtig og er du logget ind på trafikalarm.dk, så der ikke er forsinkelse?

Kiefer
Kiefer Feb 23 '17

Lau: Jeg kender den i Tyskland der hedder blitzer.de

De har vist også en i Norge, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det kan jeg nok godt finde ud af.

/Martin

Lau
Lau Feb 23 '17

@P85DK: Det er lidt forskelligt og ja jeg er betalende kunde ved trafikalarm.dk.

@Kiefer: Fantastisk, den får jeg reverse engineered og smidt ind.

Lau
Lau Jul 6 '17

Der ser ud til at være problemer med data til trafikalarm.dk/tesla/ igen igen, så nu har jeg skiftet over til at hente data gennem deres gamle grænseflade. I samme omgang har jeg fået positionsbestemt vejrdata ind og opdateret visningen af fartfælderne alt efter deres status. Nu glæder jeg mig til at komme ud og prøve de nye ændringer i morgen.

koden
koden Jul 6 '17

hvad er det egentlig trafikalarm.dk kan som saphe/trafikkontrol.nu ikke kan?

saphe koster ned til 400 kr. i engangsbetaling og så bliver du altid advaret og kan i øvrigt tage den med til andre biler.

Lau
Lau Jul 6 '17

Jeg henter fra begge tjenester, så for mig giver det flere indrapporteringer. Farverne på kortet viser fra hvilken tjeneste de stammer fra.

torvalstrom
torvalstrom Jul 6 '17

@Lau, har sendt dig en pm for noget tid siden, men prøver lige at lokke igen her - måtte man snige sig med på en test af din Tesla webapp? :-)

Sider: « 1 2 3 »