Loading...
dk

Power liftgat DIY - eftermontering af motoriseret bagklap | Tesla Forum

KimT
KimT Feb 4 '17

Så er den første løsning til eftermontering af motoriseret bagklap dukket op:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/power-lift-gate-diy-possible.84404/

Så hvis man ikke kan/tør selv, kan man da håbe at Autoskadestuen/Autohjørnet Køge/Hinnerup auto med tiden vil tilbyde det til sine kunder

Kaspar
Kaspar Mar 7 '17
Nu er der også nogle svenskere der tilbyder en løsning: http://cozero.eu/...te-for-tesla-model-s Umiddelbart ser den fin ud, men det ville være rart at høre fra nogen der har prøvet den.
KimT
KimT Mar 7 '17

Jeg så godt der var nogen der havde smidt link op på reddit : https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/5xvbip/3rd_party_power_liftgate_for_retrofitting_to_the/

OK pris inkl. gratis forsendelse ift pris fra Kina

JAndersen
JAndersen Mar 9 '17

Hejsa

Snakkede med Autoskadestuen igår, og de var igang vedr. eftermontering af motoriseret bagklap.

Kaspar
Kaspar Mar 9 '17

Er der nogen som har prøvet at høre Tesla, hvad det vil gøre ved garantien?

KimT
KimT Apr 20 '17

Så har jeg modtaget min pakke fra COzero. De har lavet udførlig engelsk manual og vedlagt værktøj til at løsne beklædningen med, ekstra clips og strømtyv.

Prisen havnede på kr 2.839,22 men kun fordi de havde intro tilbud, samt de havde postet en 15% rabat kode på tff.de

Leveringstiden var 6 uger - de havde ikke fået dem endnu, og skulle også have lavet manual. De skriver selv den er nede på 2-3 uger nu.

ODE90D
ODE90D Apr 20 '17

@KimT: Jeg ser frem til at høre om projektet. Specielt omfanget af operationen. Planlægger du at dokumentere processen udervejs - eller er manualen selvforklarende?

KimT
KimT Apr 20 '17

Jeg scanner lige manualen engang (mener ikke COzero har lagt den op). Men regner med at få Hinnerup auto til det. Jeppe var interesseret i at kikke på det inden han ville overveje om han vil tilbyde det til sine kunder.

PS her er link til manual : https://www.dropbox.com/s/paqh70d21bd89zm/CCOzero%20Power%20liftgate.pdf?dl=0

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 20 '17
griffel
griffel Apr 20 '17
@KimT
Det var godtnok en god pris du fik dig dér. 699 Euro er noget helt andet...
JAndersen
JAndersen Apr 27 '17

Hej KimT

Er der noget nyt vedr. monteringen? hvordan køre det? Er det til at lave?

KimT
KimT Apr 28 '17

Den er lige blevet monteret.

Ud fra manualen tror jeg da såmænd sagtens det kan klassificeres som et DIY projekt, manualen fra COzero burde jo bare skulle følges slavisk. Kunne forestille mig at det som mange bøvler mest med et beklædningen til bagklappen.

Men resultatet blev som ønsket - den virker som den org.: Den kan åbnes og lukkes fra skærmen, key FOB, og knappen i bagklappen (både den udvendige og den nye indvendige), samt hvis man lige trykker/hiver lidt ned i klappen, lukker den også.

Her er der måske et issue. Hvis man læser den tråd jeg linker til i #1 så er der nogen der skriver at klappen ikke altid kan holde. Det er så åbenbart folk der har monteret spoiler. De har fået ny boks af producenten med ny FW. Jeg har dog ikke set nogle problemer endnu. Men hvis der er folk der har isoleret bagklappen (så den er blevet tungere) skulle man måske lige overveje.

Så vidt jeg forstod på Jeppe fra Hinnerup auto kommer han ikke til at tilbyde en komplet pakke da han skulle bestille min. 50stk ! Så om han vil tilbyde at installerede det for en hvis man selv kommer med et sæt, kan man jo selv vende med ham. Nu har han set sættet, og kan derfor bedre vurderet det.

PS jeg skal lige have sammenlignet engang, men bilder mig ind at bagklappen ikke kan gå helt så langt op som før

PSS der er folk der skriver de synes bagklappen lukker for hårdt i. Det gør min helt bestemt ikke.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 28 '17
JAndersen
JAndersen Apr 28 '17

Hej KimT

Supet tak for denne fine info.

Har du et link til denne hjemmeside hvor du har købt sættet?

KimT
KimT Apr 28 '17

Via det link der står i indlæg #2

PS kan se at den kampagnekode de postede på tff.de stadig virker 15%  : TFFFORUM15OFF

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 28 '17
mrneela
mrneela May 1 '17

Tak for informationerne Kim. Kan du hjælpe os med om bagklappen kan indstilles til at stoppe uden at åbne helt, dvs. delvis lukning ligesom Teslas originale bagklap?

På forhånd tak,

Bjarke

JAndersen
JAndersen May 1 '17
Hej kimT
Tak for info. Ja den virker endnu.
Hvor lagt var han om at indstiller det? Og kan man åbne bagklappen far selv skærmen i bilen.?
KimT
KimT May 1 '17

Jeg mener ikke den kan justeres. Jeg kan ikke finde noget omkring det. Og hvis man kikker i manualen for at læse hvordan den org. skal indstilles (åben klappen, træk den ned til ønsket position og tryk på knappen), så vil klappen lukke når man prøver at trække den ned.

Som jeg skriver længere oppe så virker det også inde fra skærmen.

Mht tid til at installere den, så tror jeg da han brugte næsten lige så meget tid som andre har brugt. Han kendte til hvor strømmen skulle hentes, da det er der anhængertrækket får strøm fra. Men resten tror jeg ikke nødvendigvis han har rodet med før. Så regn du med 3 timer

Michael84
Michael84 Jun 7 '17

Hej Kim...

Fungerer det hele stadig ubeklageligt? Overvejer at gå igang selv... :-)

KimT
KimT Jun 8 '17

Den virker stadig som den skal - konen er tilfreds - så er alle glade ;-)

Michael84
Michael84 Jun 8 '17

Ja, så kan det jo ikke blive bedre... :-) - stopper den os hvis den møder modstand? :-)

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Jun 8 '17
KimT
KimT Jun 8 '17

Ja det gør den også

Sider: 1 2 »