Loading...
dk

Snart 80.000 km | Tesla Forum

griffel
griffel Feb 16 '17

Min S 70 RWD fra november 15 har lige rundet de 70.000 km, og jeg overvejer så småt, om jeg skal køre til Tesla for at aflevere over 10.000 kr. for stort service + bremserens inden garantien udløber, eller om jeg skal få det gjort et andet sted (Autoskadestuen el. Hinnerup f.eks.).

Jeg kvier mig altså lidt ved tanken om at bruge SÅ mange penge på en service.

Den har været til service een gang (ved ca. 45.000 km) i Hinnerup, hvor jeg gav 3500 inkl. bremserens og A/C-check osv. Som jeg ser det, så vil forskellen til sidste service nu være udskiftning af batterivæsken (kølevæsken), som han skriver på sin hjemmeside, at han også kan. Alt andet er ens.

Eneste grund til at besøge Tesla er for mig udløbet af garantien, hvorfor det (måske!) vil være en god ide at lade dem selv kigge på den. Eller vil det?

Jeg har ikke grund til at tro, at der skulle være en fejl et sted, og Hinnerup vil da sikkert sige til mig, hvis han skulle opdage noget i undervognen, der der mistænkeligt ud.

Så hvorfor skal jeg køre til Tesla?

Egentlig vil jeg helst bare få lavet et lille service nu, for bremsernes skyld, for det er jo ikke så længe siden den var i Hinnerup sidst. Det var sidst i august, og alt fungerer som det skal, bortset fra at sprinklervæskestanden er lav. Men den klarer jeg behændigt selv... ;-)

Så kan den få det store 80.000 km-service ved 90.000. Det overlever den nok...

Kan i give mig nogle gode argumenter for og imod? Det irriterer mig altså, at det skal være så dyrt - men det sagde jeg vist...

Jeg snakkede med en af pigerne hos Tesla i dag, og hun sagde, at de også sporer bilen, hvis det er nødvendigt, og at det er med i prisen. Er det et argument?

/Jakob :-)

Klaus_
Klaus_ Feb 16 '17

Er "sporing" og "4-hjulsudmåling" ikke det samme? Hvis jo, så har jeg fået (på skrift) at det er inkluderet i service at de tjekker hvordan dækkene er balanceret, men selve justeringen er ikke inkluderet, denne koster kr 1.040.  Hvis det ikke er det samme, så beklager jeg forvirringen :)

mbk
mbk Feb 16 '17

Service manualen er vist blevet smidt på nettet, de skriver om det på teslamotorsclub.com, så kan du vel bare tage eg. sporingstallene med til hvilken som helst mekaniker?

KimT
KimT Feb 16 '17
Jeg regner med at Hinnerupauto får lov til at lave 80.000km eftersyn på min, og i den forbindelse kan de lave en liste med magler som Tesla skal lave - og det nytter jo ikke noget at komme med sådan en liste efter den har rundet 80.000
fmm1000
fmm1000 Feb 16 '17
Jeg var den første som fik lavet 80000 km eftersyn i Hinnerup. Fin service. Jeppe fandt nogle ting som han sagde jeg skulle få lavet hos Tesla, inden jeg nåede 80.000.
griffel
griffel Feb 17 '17
@Klaus_
Jeg sprugte specifikt efter sporingen (og ikke kun udmålingen), og hun sagde, at det var med. Meeeen, jeg har det ikke på skrift ;-) Synes bare at have læst et sted, at der var blevet (eller skulle blive) ændret lidt på pris og indhold af service

Det lyder som en god måde at gøre det på, KimT og fmm1000. Hvad sagde Tesla så til de ting som Hinnerup fandt? Sagde de ikke, at "jamen det er jo ikke os der har fundet de fejl, så det vil vi ikke lave på garantien"?
fmm1000
fmm1000 Feb 17 '17
Nix. De fixede fejlen :-).
griffel
griffel Feb 17 '17
Hvor fint :-) Må jeg spørge hvad det var han fandt, som du ikke vidste i forvejen...?
Klaus_
Klaus_ Feb 17 '17

Griffel, min mail vedr. prisen på justering er fra december, så det er ret nyt desværre. Jeg tror ikke de har ændret så meget på det siden, men krydser da fingre for at du får det gratis hvis det er :) 

fmm1000
fmm1000 Feb 17 '17
Det var noget med ridser på en af sideruderne jeg ikke selv havde opdaget.
griffel
griffel Feb 17 '17
@Klaus_
- Jeg stoler heller ikke helt på den venlige piges melding.... ;-)
Henrik1968
Henrik1968 Feb 17 '17

Jeg nærmer mig 80k eftersynet med en P85 fra 2013. Er der nogle der har styr på de typiske fejl jeg skal kigge efter, før den bliver leveret til service?

MrCoffee
MrCoffee Feb 19 '17

Mit soltag er begynde at knirke, den har været inde to gange nu uden det har hjulpet...evt. ridser på sideruderne, hvis håndtagene har ramt rudehejset indvendigt, det har flere fået lavet , kondens i baglygter ?  Peter

Mobileineurope
Mobileineurope Feb 19 '17

Pladen foran soltaget havde sluppet lidt i den ene side, den blev udskiftet. 

KS
KS Feb 19 '17
Har netop fået problemer med frunk - tror den er åben når man kører..
Problem med trunk - tror hele tiden den er åben. Begge 2 nok kontaktfejl i låsen

Men værst - problem med batteri, altså det store - battery needs service, avoid hard accellerations.

98.000 km
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 19 '17

Jeg runder også 70.000 snart i min 70D fra december 2015.

Jeg har ikke være til noget service endnu, har hellere ikke haft nogen særlige problemer. Har træk fra trekants ruden jeg skal have dem til at kigge på men ellers intet. Jeg overvejer også at tage et enkelt service inden den rammer de 80.000 i forhåbning om at de selv finder småting og retter dem. Det eneste jeg tænker der virkeligt er nødvendigt er skift af kølevæsken.

DeaconWP
DeaconWP Feb 20 '17

KS: Så er det spændende, om det er en garanti ting, eller noget service, som der så skal betales for.

Men det hører vi vel om til den tid.

KS
KS Feb 20 '17
DeaconWP: har en af de gamle service aftaler, hvor alle reservedele er inklusive. Da der specifikt står alt exclusive dæk, så gælder det alle dele der måtte gå i stykker... undtagen dæk, men en D'er æder ikke så meget dæk.
Kiefer
Kiefer Feb 20 '17

KS: Men netop på batteriet er der jo 8 år og ubegrænset antal kilometer. 

Det med at D er mindre slidende på dæk, det gælder så nok bare ikke en X'er. De dæk der sad på bilen da vi fik den var mere eller mindre slidt helt ned efter blot 15.000 km. 

/Martin

P85DK
P85DK Feb 20 '17
Quote from Kiefer

KS: Men netop på batteriet er der jo 8 år og ubegrænset antal kilometer. 

Det med at D er mindre slidende på dæk, det gælder så nok bare ikke en X'er. De dæk der sad på bilen da vi fik den var mere eller mindre slidt helt ned efter blot 15.000 km. 

/Martin

Står den på 22" og har du leget Djurs sommerland for gadens børn?

Sider: 1 2 »