Loading...
dk

Elforbrug eksploderet efter EON All Inclusive | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Mar 2 '17
Fik et EON all-inclusive abb.som en af de første, og nu sad jeg så og kiggede på Q4 opgørelsen af hustandens samlede elforbrug og refusionsopgørelsen fra EON. Differencen (husstandens elforug Eksklusive Teslaen) viste sig at være næsten det.dobbelte antal kWh ift tiden før EON. Det drejer sig om ca 800 kWh på 3 md der er kommet oveni.Jeg er med på boksen har et forbrug, men da ikke noget i den størrelsesorden! Er der andre som har lignende erfaringer?
SimonHN
SimonHN Mar 2 '17
Tror du ikke bare man fråser lidt og kører en tur ekstra når nu det er inklusiv?

Det er næppe stand-by strøm. For så vil den jo bruge over 350 w. mit hus ligger normalt på 80-280 w i tomgang med det hele.
KimT
KimT Mar 2 '17

Som jeg har skrevet tidligere har jeg en diff. på ca 11kW/md på hvad der står på E.ON opgørelsen og hvad min bimåler har reg. Så det er standby forbrug.

Så det kunne være du skulle se om du kunne låne en bimåler, eller for skruet en sammen selv. Så er du sikker på hvad bilen/boksen bruger, og hvad din husstand bruger.

Jeg fik min svoger til at samlen den her (jeg havde ikke plads i tavlen til den - og ville ikke bestille en elektrikker til at skifte hele tavlen):

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 2 '17
ODE90D
ODE90D Mar 2 '17

@SimonHN: Det er differencen jeg kigger på - altså forskellen mellem det antal kwh som EON opgør i deres refusionsopgørelse og det samlede elforbrug for husstanden. Forskellen imellem de to er husstandens elforbrug. Dette forbrug lå tidligere (før EON) på ca. 1.200 kwh i kvartalet men nu er ca. 2.000 kwh.

Det er altså uden betydning hvor meget forbrug jeg har på at lade Teslaen når jeg opgør det på den måde.

@KimT: Har tænkt tanken - og det må blive næste skridt. Så kan jeg i hvert fald checke om EON er synderen. Er desværre ikke elektriker (og mangler forstand på den slags), og jeg kan se en sådan dims koster i omegnen af 1.000 kr. Måske nogen har kendskab til en billig løsning?

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Mar 2 '17
griffel
griffel Mar 2 '17
Den sammenligning mellem EON-opgørelse og husets elmåler er vist temmeliog upræcis... Jeg tror også, at den glipper for EON indimellem med at få samtlige ladninger med, eller også er opgørelsen en del forskudt omkring månedsskiftet.

Jeg har en bimåler foran ladeboksen, og de to er heller ikke helt enige altid, men i det store hele sparer jeg en masse alligevel, så det gider jeg ikke rode med.

/Jakob :-)
IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 2 '17

@ODE90D Jeg fik installeret EON All Inclusive lige før jul og min erfaringer siger mig, at du kan være sikker på at EON ikke lever op til aftalen. Det er selvfølgelig lidt af en anklage men EON kan pt. ikke give mig et bevis for, at de har nogle registreringer af mit forbrug efter den 3. januar og selv de få dage som de har registreret for, er der fejl. I over to uger har EON ikke kunne give mig et svar og mit næste skridt er at holde min betaling tilbage. I og med man ikke har mulighed for at følge sit forbrug tæt, er der sikkert mange som blive snydt på vægtskålen mht. manglende registreringer (ja, jeg er ikke imponeret). I sagens natur kan man ikke vide om det er et problem hos enkelte eller systemisk.

hhs
hhs Mar 2 '17

Med  "linkmytesla" kan man nøje følge hvor mange kWh bilen modtager ved hver opladning.

jensk2
jensk2 Mar 2 '17
Quote from IlTempoGigante

@ODE90D Jeg fik installeret EON All Inclusive lige før jul og min erfaringer siger mig, at du kan være sikker på at EON ikke lever op til aftalen. Det er selvfølgelig lidt af en anklage men EON kan pt. ikke give mig et bevis for, at de har nogle registreringer af mit forbrug efter den 3. januar og selv de få dage som de har registreret for, er der fejl. I over to uger har EON ikke kunne give mig et svar og mit næste skridt er at holde min betaling tilbage. I og med man ikke har mulighed for at følge sit forbrug tæt, er der sikkert mange som blive snydt på vægtskålen mht. manglende registreringer (ja, jeg er ikke imponeret). I sagens natur kan man ikke vide om det er et problem hos enkelte eller systemisk.

Anekdote - for 14 måneder siden, da jeg startede mit EON abonnement, havde EON svære problemer med at registrere min brug af abonnementet. Udgjorde ikke et stort problem, fordi jeg kun ladede ude i byen, så hvad der skete var at jeg fik strøm gratis. Hvis samme problem nu findes med All-Inclusive hjemme ladning, er det ikke et mindre problem, fordi det jo reducerer refusionen. Blot en mulighed. Jeg lader fortsat næsten kun på EON's ladere 'out-town' og EONs forbrugs oplysninger og bilens egne oplysninger er så overensstemmende at jeg tror min lader har effektivitet på 93-97%:-) 

TRP
TRP Mar 2 '17

Jeg fik også all-inclusive abonnement op til jul og oplever også alvorlige fejl i min opgørelse for januar. Ude-ladningerne på eon standere ser ud til at være registreret OK, men mit betragtelige forbrug på hjemmeladeren har ingen registreringer efter 4.januar!!! Fejlen er meddelt til eon som for snart to uger siden kvitterede med at de kigger på sagen. Det kalder vist efterhånden på en rykker! Hertil har jeg oplevet at hjemmeladeren sidste weekend var gået i fejl så min tidsindstillede ladning om natten ikke kom igang - resultat ingen juice på bilen mandag morgen, skønt! Boxen blev fejlmeldt og resat af eon hvilket ikke hjalp. Først efter et døgns tid kom systemet op at køre igen. Jeg kunne ikke få en forklaring på hvad der var sket.

jensk2
jensk2 Mar 2 '17
Quote from TRP

Jeg fik også all-inclusive abonnement op til jul og oplever også alvorlige fejl i min opgørelse for januar. Ude-ladningerne på eon standere ser ud til at være registreret OK, men mit betragtelige forbrug på hjemmeladeren har ingen registreringer efter 4.januar!!! Fejlen er meddelt til eon som for snart to uger siden kvitterede med at de kigger på sagen. Det kalder vist efterhånden på en rykker! Hertil har jeg oplevet at hjemmeladeren sidste weekend var gået i fejl så min tidsindstillede ladning om natten ikke kom igang - resultat ingen juice på bilen mandag morgen, skønt! Boxen blev fejlmeldt og resat af eon hvilket ikke hjalp. Først efter et døgns tid kom systemet op at køre igen. Jeg kunne ikke få en forklaring på hvad der var sket.

Lykkeligvis har hver eneste henvendelse fra mig til EON resulteret i enten en fejlretning eller en fuld kompensation. Så lad os håbe at de snarest får styr på hjemmeladningen, så rapporteringen bliver rigtig. Det er dog sværere med hjemmeladning fordi EON ikke bare kan kompensere ved ikke at tage penge for strømmen (som jeg har oplevet) men må lave en korrektion, som involverer en Told&Skat refusion:-(

BrianG
BrianG Mar 3 '17
Hmmmmm.... måske jeg også skulle dobbelttjekke EON...? Hvis vi alle gør det og klager, har de nok større interesse i at få fejlmålinger/udstyr fixet..... Findes der ikke en log i hver enkelt bil, der viser hvor meget saft der er suget ?
NT_nofuel
NT_nofuel Mar 3 '17

hmm lyder ikke helt betryggende. Har lige bestilt EON all-inclusive. Ud fra jeres erfaringer ser det ud til at jeg bliver nødt til at sætte en bimåler, eller en energimåler op mellem CEE stikket og EON boksen for at være sikker på at registrere alt forbrug. Er det nok bevis for EON hvis man kan dokumentere at der har været forbrug via energimåleren? 

Nogen der har denne energimåler sat op inden EON boksen? 

http://www.evse.dk/side.asp?Id=153888&Vare=11129

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 3 '17

@ TRP, vores oplevelse er helt identiske - fik heller ikke ladet i løbet af natten. Er dog usikker på om det var bilen eller EON, for det var umuligt at komme i kontakt med bilen via App'en om morgenen.

Jeg har netop talt med EON der erkender omfattende problemer med registreringer fra både offentlige og private lade stationer. Er blevet lovet en tilbagemelding senere i dag.

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 3 '17

Svar fra EON som jeg tænker må være af generel interesse for deres kunder:

~~Vores tekniske afdeling er ved at samle op på sagen. Fejlen blev fundet og rettet hurtigt, og man har som sagt løbende kontakt til den indbyggede måler i boksen.

Det næste der sker er, at de manglende opladninger skal registreres i vores system, så vi sikrer at refusionsberegningen er korrekt.

Vi vil sørge for give besked til de berørte kunder, når vi konkret ved hvordan rettelsen kommer til at foregå, og hvordan du skal forholde dig.

KimT
KimT Mar 3 '17
@NT_nogas : den viste måler kan kun måle på 1 fase - derfor det blå stik. Du skal have fat i en måler som måler på 3faser
NCL
NCL Mar 3 '17
Jeg har en del målere til at ligge. Hvis der er interesse for det kan vi strikke nogle plug and play målerbokse sammen til at sætte foran EON boksen.
KimT
KimT Mar 3 '17
@NCL : god stil. Inden jeg fik min samlet så jeg godt at man kunne finde brugte elmåler på bla. dba, men vidste ikke om de kunne monteres i en kasse så man kunne bruge den til bimåler vha 2 cee stik.
jensk2
jensk2 Mar 4 '17
Quote from BrianG Hmmmmm.... måske jeg også skulle dobbelttjekke EON...? Hvis vi alle gør det og klager, har de nok større interesse i at få fejlmålinger/udstyr fixet..... Findes der ikke en log i hver enkelt bil, der viser hvor meget saft der er suget ?

Jeg registrere alt mit forbrug med LinkMyTesla, som præsenterer data som vist. Overordentlig anvendeligt er at man kan eksportere data og sammenligne dem med EONs opgørelse i Excel (og f.eks. også anslå ens laders virkningsgrad:-)) Som sagt, mine erfaringer med EON og support har KUN været gode!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Mar 4 '17
fmm1000
fmm1000 Mar 5 '17
Jeg har nu checket mine opladningsdata fra linkmytesla og sammenlignet med eons opgørelse.
Min eon box stemmer fint overens med linkmytesla.
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '17
Hvad er forskellen på os? Slukker vi for boksen, efter endt ladning? Putter vi stikket i holderen igen efter ladning? Er boksen slukket, når der sendes data til EON? Og hvornår gør den det? For data kan måske gå tabt, hvis man slukker for boksen, uden at stikket er sat tilbage på plads, og den har haft tid til at sende data...
Sider: 1 2 3 »