En kollega ved jeg er vild med Tesla og sendte dette link. De fejl med frys af skærm, har vi jo også haft her i forum.
http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2364514/ny-rapport-teslaens-paalidelighed-er-under-gennemsnittet/
En kollega ved jeg er vild med Tesla og sendte dette link. De fejl med frys af skærm, har vi jo også haft her i forum.
http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2364514/ny-rapport-teslaens-paalidelighed-er-under-gennemsnittet/
Har godt set den, men kan altså ikke rigtig genkende problemerne - ved godt, at der er nogen fra Forum, som har haft enkelte - og slet ikke i et omfang, så pålideligheden skulle blive under gennemsnittet. Jeg har ikke haft flere problemer og irritationer end i mine Volvo og Audi'er. Dertil kommer online opdatering af funktioner og proaktive modifikationer - det er der ingen andre der kan tilbyde.
Det er desværre dårlig journalistik fra Politikkens side uanset de faktuelle forhold. Igen ser vi en journalist skrive en hurtig fængende historie, uden at vurdere endsige kommentere substansen. Hvis jeg abonnerede på Politikken ville jeg opsige på stedet.
Jeg kan heller ikke genkende det. Tværtimod har jeg hørt fra mine venner der har købt Audi og Mercedes, at de har haft langt flere problemer. Det er utopi at tro en bil altid vil være 100% fejlfri når den indeholder så mange dele. Men det er bestemt ikke mit indtryk, at en Tesla skulle have flere problemer end andre mærker.
Men som Elon Musk siger, så havde de også nogle børnesygdomme i starten. Det er vi ikke blevet ramt af i Danmark fordi de allerede var fikset før vores biler kom i produktion.
Den interessante detalje som Politikken glemmer at citere, er at ConsumerReport.org vedholder at Tesla Model S er "Consumer Reports' Top Picks 2014"..."Best car overall".
http://www.consumerreports.org/cro/magazine/2014/04/top-picks-2014/index.htm
Husk på at andre bilfabrikanter har en livscyklus på mellem 6-8 for hver model, og derudover kan genbruge teknologier fra tidligere. Tesla er helt ny, det er deres første model og de har brugt hvad, 4 år på at udvikle bilen, det er der ingen andre bilmærker der har kunnet præstere. Så selvfølgelig skal der være børnesygdomme på de første modeller, jeg vil også påstå at ser man på den bil der rullede ud af samlebåndet i 2012 og sammenligner med dem der kommer ud her i 2014, så er der rigtig mange ændringer.
Der gør andre jo det at de venter med ændringer til bilen er halvvejs i dens livscyklus og så kommer der et facelift for fortsat at kunne sælge dem. Her ændrer Tesla løbende på bilen. Og så er en Tesla bare SÅ meget mere software end alle andre biler.
Og med hensyn til edmonds.com, hvor mange andre bilermærker har de haft testet lige så intensivt som de tester en Tesla, der er jo ikke rigtig nogen referencebil de kan sammenligne med.
/Martin
Jeg har skrevet en lille mail til allan.graubaek@pol.dk, artiklens forfatter, det beder han jo om, og forklaret ham, at hvis min TMS havde været testdyret, så var der 1 lille fejl på 20.000km og artiklen var kommet til det modsatte resultat.
Det hele har noget med forventningsafstemning at gøre og folks generelle uvidenhed. Vi ved alle at Tesla er en ny spiller på gaden, der helt har brudt med normerne for hvorledes en bil produceres, sælges, serviceres og især efterfølgende kan forbedres. Både Edmunds og Politikens indlæg viser, at de ikke har forstand på hvad de skriver om, når Tesla sammenlignes med traditionelle bilproducenter. Tesla er en computer, den bliver bedre med tiden. Hvor er det dejligt!
Jeg er ikke bekendt med nogen der forventede en absolut fejlfri bil. Vi var alle godt forberedt - altså dem der fulgte med på diverse fora. Hvis Edmunds og Politiken foretager en analyse blandt traditionelle bilejere, og spørger dem, om de kunne ønske sig en bil der løbende kunne forbedres, så ville alle sandsynligvis sige ja. Den eneste der tilbyder det er Tesla - hurra!
Nu her, knap 5 måneder efter levering, vil jeg også bare sige; hold nu op hvor den bil dog bare spiller !!
Jeg har ingen børnesygdomme haft, bortset fra at klimaanlægget nu er begyndt at sige lige lovligt meget, ved topbelastning. Det er dog ikke noget jeg har gidet at sætte den til service for. En helt igennem unik nydelse, og jeg har gennem årene prøvet lidt af hvert.
Gracias Tesla !!
Ditto her, efter 4100 km i sædet England tur/retur er det kun det store grin der er oppe. 16000 km kørt og ingen problemer, - godt jeg ikke abonnerer på den lorte avis!
Tankevækkende, hvor stor magt en artikel som denne kan have eller desværre måske endda har. Tænk hvor mange læsere, der potentielt danner en (dårlig) opfattelse af bilen, på baggrund en tilsyneladende så ensporet beskrivelse. Hmmm. Lidt research her på forum, kunne også have skabt kontakter til nogle af "hverdagens helte", der nok kunne have nuanceret artiklen en smule ...
Var der så nogen der så Nynne - åh så altvidende - her på 2 DR iaften sidde sammen med de to fremmeste motorjournalister, bl. a. Morten Remar, og kloge sig på udviklingen inden for EL-biler.
Du godeste, tænk sig de kloge væsener sad i fuldt alvor og efterlyste en bil der kunne køre Sjælland/Jylland retur på samme dag !! BMWI3 blev iøvrigt rakket ned, særligt fremhævet den lave aktionsradius. Sig mig hvad h..... er det for en research der her begås ?? Ja, vi må vel bare konstatere at Tesla ikke er nået så langt frem med sit budskab, så det tilsyneladende er trængt ind i skallen på journalisterne på landets mest seriøse public service kanal. Jeg græmmes og fristes til at arrangere en Tesla happening foran DR byen.
Suk- DerHansi
Det kunne være forum "foreningen" lige skulle invitere de herrer fra politiken osv. på en lille "Elvis" visit på Graceland og retur til Kbh. fra 9-17 en dag, så ku de sgu lære det!
Vil det ikke også kræve et stop i Middelfart, Google Maps siger der er 335km fra Politikens hus på Rådhuspladsen og så til Graceland i Randers?
Selv på en 100% opladning er det måske lidt optimistisk at køre 335km på motorvej. Ikke at det måske ikke kan lade sig gøre.
Men ja, jeg er sikker på man kunne få ejeren af Graceland med på en lille rundtur, hvis man kommer med en flok journalister fra København...
/Martin
Svar fra Allan Graubæk, som skal brug 20-25 indlæg fra Teslaejere, for at bringe en nuanceret artikel med vores erfaringer - så kære venner: Se at få skrevet til Allan.
~~Hej Kaj
Tak for mail. Jeg vil meget gerne bringe dit indlæg i en samlet pakke med andre ejeres erfaringer. Det kræver dog, at jeg får mindst 20-25 bidrag, og foreløbig har jeg 2.
Men hvis det falder i hak, vender jeg tilbage til dig for at høre , om jeg kan få et billede af ejer/bil.
Venligst
Allan
Øhm, der er mindst 4 i denne tråd der skriver de har skrevet...
Jeg fik en "out-of-office" fra ham, og har siden ikke hørt noget, hvilket jeg sådan set heller ikke forventer. Men ellers er der vel ikke andet end at opfordre ham til at kigge her på forum, på Facebook eller på Twitter, der er masser af brugeroplevelser med bilen alle steder, en gang i mellem er det tilladt for journalister at lave lidt research selv.
/Martin