Loading...
dk

Så døde Global Forsikrings Tesla forsikring | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Mar 2 '17

Har netop modtaget brev fra Global om, at de ikke længere forsikrer Tesla, da omkostningerne til skader ikke hænger sammen med præmierne, og dermed opsiger din min forsikring til om 1 måned

Jabba
Jabba Mar 2 '17
Hvornår var forfaldsdato for din forsikring?

Jeg har ikke modtaget et brev fra dem, men vil da lige undersøge policen vedr opsigelsesvarsel ift. forfaldsdato.
Twinauto
Twinauto Mar 3 '17

Når de ophæver på den måde, så kan de ophæve med en måneds varsel - hovedforfald er vist heromkring

Twinauto
Twinauto Mar 3 '17

Her er deres svar, med andre ord, så er det en god ide at se sig om efter et andet selskab, og nytegning er jo så et no go:

~~Forsikringsselskabet bag Global har valgt en timeout på Tesla i perioden frem til 01.07.2017, hvorfor det kun er nogle kunder som er opsagt.

Vi er ved at analysere på skadeudgifterne, som desværre er ekstremt høje, samt skadefrekvensen også er noget højere for Tesla kunder, fremfor kunder med øvrige bilmærker.

Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Mar 3 '17
Klaus_
Klaus_ Mar 3 '17

Skadefrekvensen er højere?!  

Det må da være andre skader end de der "40% færre skader med AP" som vi læste om for nogle uger siden.

MOS
MOS Mar 3 '17
Citat fra Klaus_

Det må da være andre skader end de der "40% færre skader med AP" som vi læste om for nogle uger siden.

Skader uden AP? Eller vandalisme? 

Klaus_
Klaus_ Mar 3 '17

Tænker vi at Tesla er mere udsat for vandalisme end andre biler?

P85DK
P85DK Mar 3 '17

'40% mindre skader med AP' har sikkert behov for en * på samme måde som mange andre postulater fra Tesla.

* kan så dække over ting som '40% mindre skader ved brug af AP på I5 mellem 22.30 og 03.20' og andre forbehold.

Tror ikke det er mere vandalisme. Det interessante er selvfølgelig at se hvad den øget skadesfrikvens dækker over. Er det parkeringsskader fordi bilen er stor? Er det højhastighedsskader? Er det skader under kraftig acceleration?

ElPeter
ElPeter Mar 3 '17

De 40% færre uheld er vist opgjort som uheld der udløste airbags, så parkeringsskader og lignende er ikke inkluderet.

Jabba
Jabba Mar 3 '17
Citat fra P85DK

Tror ikke det er mere vandalisme. Det interessante er selvfølgelig at se hvad den øget skadesfrikvens dækker over. Er det parkeringsskader fordi bilen er stor? Er det højhastighedsskader? Er det skader under kraftig acceleration?

All of the above tænker jeg. Jeg forestiller mig at dem der ikke er vant til hurtig eller stor bil, i højere grad har måttet gøre brug af forsikringen. Kan også huske at der var en avisartikel vedr. flere skader blandt Tesla ejere.

Jabba
Jabba Mar 3 '17
Citat fra Twinauto

Her er deres svar, med andre ord, så er det en god ide at se sig om efter et andet selskab, og nytegning er jo så et no go:

~~Forsikringsselskabet bag Global har valgt en timeout på Tesla i perioden frem til 01.07.2017, hvorfor det kun er nogle kunder som er opsagt.

Vi er ved at analysere på skadeudgifterne, som desværre er ekstremt høje, samt skadefrekvensen også er noget højere for Tesla kunder, fremfor kunder med øvrige bilmærker.

Såvidt jeg husker var du udsat for noget hærværk i Malmø og udgår fra du gjorde brug af din forsikring i den forbindelse. Måske det har gjort at du er en af udvalgte kunder der er blevet opsagt. Ikke at det er god stil fra forsikringsselskabets side hvis det er tilfældet, men kunne være en forklaring.

Jeg har endnu ikke modtaget noget opsigelsesbrev. Har heller ikke haft nogle skader, så måske jeg heller ikke hører fra dem. Nu må vi se hvad der sker.

KasperD
KasperD Apr 4 '17
Så modtog jeg skrivelsen fra Global op til mit hovedforfald 01.05. 
Jeg har ingen skader haft. 
Blot til info. 
Forummets indlæg er redigeret af KasperD Apr 4 '17
webercarbmann
webercarbmann Apr 5 '17

Jeg er også kunde hos Global men efter den seneste prisstigning er deres pris var ikke ret meget lavere end LB, hvor jeg har resten af mine forsikringer. Jeg er dog ikke blevet sagt op men har også først hovedforfald i december. Har ingen skader.  Vh Peter

spaceman
spaceman Apr 5 '17

Mon ikke bare Global har fundet ud ud af Tesla tager sig betalt for reservedele og arbejde på "deres" biler, og at der ikke er så mange andre alternativer.

SFA
SFA Apr 10 '17

Jeg har også blev opsagt pr. udløbsdato, D90D har ingen skade, har ringet rundt for at finde en ny forsikring, aldring haft en skade kørt i egen bil i over 20 år. har fået følgende tilbud med årlig kørsel på 30000km :

Topdanmark: Det lykkes efter en genforhandling at få en rigtig god pris 8,616 + sat. overvågning, man skal også tegne 2 andre forsikrings produkter (hus+indbo) for at få denne pris.

Tryg: I Alt 18000 inkluderet indbo rejse og ulykke

Alm. brand: 21000 kun bil kasko

Alka: 15000 kun for Ansvar , vil ikke tilbyde kasko - deres ny tilbud baseret på bilens hestekræfter

IF:     % = forsikre ikke Tesla

GF: %

Sam-pension forsikring %

Gensidig : %

FDM forsikring :%

Codan :%

hvad med jeres erfaring?

Forummets indlæg er redigeret af SFA Apr 11 '17
Jamsa
Jamsa Apr 10 '17

Jeg har hos fdm, så det kan man altså godt - og det er noget billigere (for mig) end de priser du viser. :)

TSLA
TSLA Apr 10 '17

Købstæderne. Betaler ca. 9000 men skal have bolig mv. også. Men det er ok prismæssigt.

jensk2
jensk2 Apr 11 '17
Citat fra SFA

hvad med jeres erfaring?

Som Jamsa har jeg haft min 70D forsikret hos Lærernes Brand ~FDM (fruen er pædagog og FDM genforsikrer hos LB til samme priser). Kostede 11.000 for 70D, men jeg er nu skiftet til IDA (genforsikrer hos Tryg) til meget lavere pris. Sidstnævnte kræver desværre at du er Ingeniør og medlem af IDA, samt et telefonopkald. På både FDM, LB og IDA hjemmesider kan man slet ikke vælge Tesla.. Så løsningen er nok at forsikre via fagforening eller brancheorg? Specielt hvis din bil er en P90D og ikke en svagstrøms 70D:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 11 '17
Twinauto
Twinauto Apr 11 '17
Har min 70 rwd forsikret i LB med 5600 i selvrisiko til 7500, tror de har sænket prisen lidt
burns
burns May 23 '17
Citat fra Klaus_

Jeg har oplevet at skadefrekvensen er betydelig højere på min Tesla end på min gamle (solgte) Xantia. Men de skader jeg har fået er "kun" stenslag: Forrude, soltag (ca. 10.000kr, om end jeg ikke så regningen fra forsikringsselskabet), bagskærm (ca. 8500kr, regning ikke opgjort endnu), motorhjelm x2. Alle er opnået ved tilladt hastighed på alm landevej og på kun 1 år. Jeg kan ikke forstå det uheld jeg har.

Jeg har fået forsikringen til at lave soltag, forrude og bagskærm. Motorhjelmen venter jeg med da de er ret små skader. Ingen grund til at lave det når det knap nok ses. Men ville gerne have det lappet.

Er selv forsikret gennem IDA til 7800,-/året med ca. 2500kr i selvrisiko (incl værditabforsikring, glas, 30.000km). Pt. har IDA underskud på mig, men håber da de stenslag ophører en skønne dag.

Sider: 1 2 »