Loading...
dk

Ny rapport: Teslaens pålidelighed er 'under gennemsnittet' | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Aug 14 '14

enig, men han skal måske have indlæggene direkte, for at de må bruges i en artikel, men ellers må han jo kontakte de brugere på Teslaforum som han ønsker at bringe indlæg fra. Undrer mig også at han skriver han kun har modtaget 2 mails. Har du ikke fået svar fra ham?

kmn
kmn Aug 14 '14

Jeg er ny på dette forum, men vil gerne give mit besyv til denne tråd. Jeg er den lykkelige ejer af en S85 siden 20. marts 2014. Jeg har nu tilbagelagt 33.000 km uden service eller nogen form for problemer. Jeg har før kort Mercedes og Audi mfl., men aldrig haft en bil som kunne køre 33tusind km uden service eller nogen form for problemer.

kajakaj
kajakaj Aug 14 '14

Jeg er lige blevet kontaktet af Allan igen, som ønsker kontakt med Teslaejere eller et forum, hvor han kan følge med, så vi har snart en ny bruger på forummet. Har også henvist ham til Norges Tesla FB-gruppe.

NOELON
NOELON Aug 14 '14
Jeg har også fået tilbage melding fra ham. Men da mit mere var en kritik af at han ikke havde undrsøgt det Danske marked først og ikke reflekterer, at dr er ca 15 mdr fra først US levering til første danske levering, har han mere argumenteret for relevansen og nyhedsværdien. Selvom jeg beskrev, at jeg havde kørt 31.000 uden problemer og ikke havde flere problemer end ved mine Vovo og Audier så opfordrer han bare igen til at sende en kort beskrivelse og et billede... Men han skal jo ikke have alt serveret på et fad - som Kiefer skriver må journalister da gerne lave lidt research selv.... PS. Der kommer iøvrigt en artikel om 4x48's Tesla i Politiken på lørdag
Forummets indlæg er redigeret af NOELON Aug 14 '14
PeterJ
PeterJ Aug 14 '14

Ja, lad os håbe at vi kan få en rigtig journalistisk vinkel på bilerne. Den må gerne indeholde kritik, men den skal være rimeligt begrundet eller forklaret. At bede om 20-25 mails ud af 250 Teslaejere i DK er ligesom at bede folk klage over deres mobilselskab på en formular - glem det ! Så hellere lave et Teslatræf foran Politikkens redaktion, derefter DR og til sidst FDM - så kan vi give dem et journalistisk indblik, der rækker lidt videre end en kopieret anmeldelse af en Berlingo.

Raymond
Raymond Aug 14 '14

Allan skrev til mig:

Hej Raymond

Tak for mail.

Min artikel er korrekt I den forstand, at jeg jo blot citerer Consumer Reports for deres vurdering. Det er en organisation, der nyder stor respekt i USA, og historien her har også været i mange amerikanske medier med præcis samme vinkel

Men selvfølgelig er der biler, der kører fint – jeg påstår jo heller ikke andet.

I øvrigt vil jeg gerne bringe Tesla-ejeres erfaringer i en artikel i avisen. Det kræver bare, at ejerne skriver en meget kortfattet medling til mig om plusser og minusser, meget gerne ledsaget af et foto af ejer/bil. Det gælder selvfølgelig også dig og de kontakter, du måtte have.

Og i min optik er enhver bil til over 500.000 kroner kostbar. Jeg ved godt, at den er gunstig i forhold til Audi, BMW etc. men det skyldes jo udelukkende afgiftsfritagelsen.

Venligst

Allan

Jeg synes også det er lidt tyndt, at referere en artikel uden anden research - hvis jeg var journalist, ville jeg da studse lidt over en artikel baseret på en bils erfaringer. det er useriøst. Jeg synes også, det er lidt tyndt, at vi skal levere alt materiale til ham - han er måske en type, som kun genbruger andres arbejde, men ikke mener han selv skal yde noget

Raymond

Pedro
Pedro Aug 14 '14

Jeg har tidligere studset over at politiken overhovedet skrev om biler, en af de bedre anmeldelser fra Allan er denne her:

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/bilanmeldelse/ECE1884171/biltest-toyotas-nye-sportsvogn-er-en-noget-ukomfortabel-sag/

Det er sejt at anmelde en sportsvogn uden at presse den og så bagefter brokke sig over den er ukomfortabel. Han roser dog bagagerummet!

Allan ville nok være bedre til at skrive om netop Aygo, Yaris og Avensis...eller den nye skolereform.

kajakaj
kajakaj Aug 14 '14

Allan virker oprigtig interesseret i at komme i kontakt med os, deltage i vores forum og skrive om Tesla, så lad os nu tage godt imod ham og få en positiv omtale. Det kan bane vejen for flere Teslaer i Danmerk.

PBP
PBP Aug 15 '14

Hvor underligt det end lyder, så findes der ejere af biler der har fejl, som er særdeles tilfredse, og så findes der ejere af andre biler som er utilfredse. Udsagnet fra Consumer report står for dem selv, men de mangler at blive parret med brugernes egen vurdering af tilfredsheden. Som næsten daglig læser af diverse Tesla fora, er jeg kun stødt på brøkdele af generelt utilfredse kunder, det burde den kære journalist på Politiken måske bruge.

Bianco
Bianco Aug 15 '14

Og ConsumerReport.org skriver selv at Tesla Model S har den uden sammenligning højeste brugertilfredshed de nogen sinde har målt.

Peter4000
Peter4000 Aug 16 '14

Svaret fra Tesla er kommet:  Drivetrain garanti er nu udviddet til 8 år for alle producerede Model S.

ThomasT
ThomasT Aug 17 '14

Min S85 var "født" med en defekt lader, den slider bagdækkene mere på indersiden (indstilling som jeg håber er rettet nu) og senest er servostyringen begyndt at give mislyde ved parkeringshastighed. Værkstedet kan først fikse dette om et par uger! Må også resette skærmen en gang imellem, primært når navigation eller 3G forbindelsen sætter ud. Har haft den 2 måneder nu, 9.000km. Ovenstående problemer mener jeg er lidt mere end forventeligt men jeg må sige, at jeg fortsat er mere tilfreds med min S85 end nogen anden bil jeg har ejet.

Sider: « 1 2