Loading...
dk

Fejl med Vehicle Cooleant level og andre fejlmeddeleser | Tesla Forum

Reklame
TSLA
TSLA Mar 7 '17

Har været ude for en meget pudsig og måske skræmmende oplevelse. Efter 14 dages rejse hvor bilen har stået tilsluttet får jeg denne fejl første gang jeg bruger bilen: ''Vehicle Cooleant level low - contact Tesla Service'. Det gjorde jeg, da jeg ville undgå at manglende køling ville skade batteriet. Svaret var at jeg kunne køre til Amager (75 km)  uden problem, da den ville lukke ned og stoppe hvis det blev et reelt problem. På vejen ind kom der yderligere fejlmeddelelser 'Air suspension need service' den kunne kun køre i low position. Dertil kom at det højre blinklyspludselig ikke fungerede. Natten før var også en firmware update gået fejl - for første gang. 

Jeg afleverede bilen mandag morgen på Amager. Mandag eftermiddag blev jeg kontaktet at de havde fundet fejlen. Det viste sig, at der var en stelforbindelse til selve karrosiet der var dårlig og som skulle svejses hos deres karosseri partner.

Det finder jeg overraskende. Jeg hentede bilen fra 90.000 km service 1 mdr før og den har stået 14 dage i carport tilsluttet til 80% og uden at der var indikationer på fejl før jeg kom hjem. Andre der har oplevet tilsvarende fejl meddelelser??? Og tilsvarende fejl diagnose???

Men servicen fra Tesla's side var bare helt perfekt - lånebil og god kommunikation!!

ILarsen
ILarsen Mar 8 '17

Hej

Min S70 RWD fra november 2015 stod på værksted over en uge i januar, hvor forklaringen også var en dårlig stelforbindelse. Den meldte fejl på ABS, ESP, ASR, power brake assist, park assist, tpms, power steering og den ene forlygte holdt op med at lyse... Den har kørt 21.000.

TSLA
TSLA Mar 8 '17

@ILarsen: Hvornår opstod fejlene? Under normal brug eller efter at have stået stille? Det jeg undrer mig over er, at mine fejl kom lige efter at efter at bilen havde stået stille i 14 dage. Det har den gjort mange gange tidligere. Senest i Januar hvor havde Tesla den til alm. service og derfor havde den i 14 dage mens jeg var bortrejst.

ILarsen
ILarsen Mar 8 '17

Fejlene dukkede op mens jeg kørte. Nogle gange står bilen stille en dag eller to, men ikke længere perioder. De første gange, var der ikke så mange fejl og de forsvandt umiddelbart efter en genstart og var væk i flere dage. De havde den inde til planlagt service, og konkluderede at det var softwarefejl. Så gik der nogle dage, og fejlene kom tilbage. Genstart og fejlene var væk. Da den så havde mistet servostyring og bremsekraftforstærker endte det med de hentede den, og Sixt stillede en låne-BMW. Og min egen stod så på værksted over en uge.

KS
KS Mar 8 '17
Fik også lignende fejl pga manglende stelforbindelse.

Da de så svejsede den fast igen, så brændte de noget elektronik af, da nogen åbenbart glemte at fjerne forbindelsen til det store batteri.. hva pokker, det tog jo kun 4 besøg at få det fixet, og et 5 at få ens eget store batteri tilbage..
TSLA
TSLA Mar 8 '17

Nå, ser ud til at jeg har været heldig eller Tesla har lært noget af jeres fejl. Den service jeg fik var upåklagelig og det tog kun 1 dag. Men nu må jeg jo så se om det holder....

TSLA
TSLA Mar 8 '17

En spøjs detalje er, at efter reparation af stelforbindelsen er min angivne batterikapacitet(ideal) blevet forøget med 5 km. ???

Claus8930
Claus8930 Mar 9 '17

Har lige i dag fået min bil (P85DL - P711XX) retur efter en fejl på stelforbindelsen. Fejlen var skyld i følgende fejl:

• Low Cooleant level
  • Meddelelse om at frunken var åben
  • Alarmen gik i gang
  • AP afbrydes uden forgående meddelelse.
  • Højre forlygte blinker.

Fejlen kan IKKE laves permanent hos Tesla. Der skal svejses og bilen skal derfor til Crash Point.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 9 '17

@Claus. Lang tid siden man har hørt fra dig på dette forum. Har du endelig forliget dig med bilen selvom du fortsat oplever udfordringer med den?

KS
KS Mar 9 '17

Sjovt at det ryger samtidig på bilerne der blev leveret stort set samtidigt. Der må være tale om en produktionsfejl...

TSLA
TSLA Mar 9 '17

Tror også, at det er en produktionsfejl. Min er også en P85DL P688XX fra slut marts 2015.

Har i oplevet ændring af antal km ved 90% opladning? 

JCBX
JCBX Dec 12 '17
Faktisk spændende læsning<br />
<br />
Min S70D 2015 har tumlet rundt i alle mulige fejl meddelelser i 4-5 måneder nu<br />
<br />
Endelig har Tesla fundet en defekt stelforbindelse til hele forenden<br />
<br />
Alle ... næsten ... fejl er væk nu tilsyneladende<br />
<br />
De har skiftet snart alt på bilen under div. Påskud<br />
<br />
Skulle tro de havde en reminder om samme problematik og så kigge stelforbindelser som det første<br />
<br />
Ligegyldigt hvilken fejl melding jeg har rapporteret så har de ALDRIG hørt om det før ...<br />
<br />
<br />
Lige nu står jeg kun tilbage med P-bremse problematik<br />
<br />
Den melder enten ikke løsnet eller ikke bremset trods det er tilfældet<br />
<br />
Hvis jeg bruger P-bremsen på skærmen så slipper jeg i de fleste tilfælde for fejl meldinger<br />
<br />
Men rør jeg P-bremsen på stilken så tilter den i samme nanosekund jeg aktiverer den, end ikke forsinkelse som kunne tillade at bremserne lægges til<br />
<br />
<br />
Nogen ?
Forummets indlæg er redigeret af JCBX Dec 12 '17
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Dec 12 '17

Dine p bremsekalibre er formentlig defekte og står for udskiftning, eller evt. renovering. Vi tilbyder renovering af dine kalibre

JCBX
JCBX Dec 12 '17
Ja det siger Tesla også

I fredags var der ikke mere end 4 biler inde samtidigt med P-bremse kaliber udskiftning

Jeg ville dog ikke ofre 9000kr på det

Så kørte videre med dem

Det forklarer dog ikke hvorfor de ikke ligger til ens ud fra de to muligheder der er for at tilkoble dem
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Dec 12 '17

Vi kan renovere de gamle for 3.990,- det er lidt mere overskueligt

nicom
nicom Jan 3
http://www.teslazoom.com/ground_stud.htm Jeg har brugt denne procedure (se link)og det virker . Den oprindelige stelforbindelse var stærkt irret og knak nemt af efter jeg havde skruet møtrikken af. Jeg har som i linket også brugt messing bolt/møtrik. Håber ikke dette giver problemer med galvanisk tæring.
JCBX
JCBX Jul 12
Min havde samme fejl og blev udbedret ved Tesla ... fin service da bilen var ude af garanti 
kiggede i anden anledning under Frunk baljen den anden dag og så hvorledes Tesla havde udbedret det ...
studsede over det og spørger nu Jer alle, hvor findes Tesla´s egen service bulletin som angiver hvorledes fejlen skal rettes...
link gerne om muligt

Citat fra nicom http://www.teslazoom.com/ground_stud.htm Jeg har brugt denne procedure (se link)og det virker . Den oprindelige stelforbindelse var stærkt irret og knak nemt af efter jeg havde skruet møtrikken af. Jeg har som i linket også brugt messing bolt/møtrik. Håber ikke dette giver problemer med galvanisk tæring.
Reklame