Har været ude for en meget pudsig og måske skræmmende oplevelse. Efter 14 dages rejse hvor bilen har stået tilsluttet får jeg denne fejl første gang jeg bruger bilen: ''Vehicle Cooleant level low - contact Tesla Service'. Det gjorde jeg, da jeg ville undgå at manglende køling ville skade batteriet. Svaret var at jeg kunne køre til Amager (75 km) uden problem, da den ville lukke ned og stoppe hvis det blev et reelt problem. På vejen ind kom der yderligere fejlmeddelelser 'Air suspension need service' den kunne kun køre i low position. Dertil kom at det højre blinklyspludselig ikke fungerede. Natten før var også en firmware update gået fejl - for første gang.
Jeg afleverede bilen mandag morgen på Amager. Mandag eftermiddag blev jeg kontaktet at de havde fundet fejlen. Det viste sig, at der var en stelforbindelse til selve karrosiet der var dårlig og som skulle svejses hos deres karosseri partner.
Det finder jeg overraskende. Jeg hentede bilen fra 90.000 km service 1 mdr før og den har stået 14 dage i carport tilsluttet til 80% og uden at der var indikationer på fejl før jeg kom hjem. Andre der har oplevet tilsvarende fejl meddelelser??? Og tilsvarende fejl diagnose???
Men servicen fra Tesla's side var bare helt perfekt - lånebil og god kommunikation!!