Loading...
dk

Sprinkler defekt | Tesla Forum

Luxenburger
Luxenburger Mar 27 '17

Overværede lige i dag en kunde hos Tesla Århus som fik beskeden om at batteriet skulle skiftes og at de ved udlæsning af bilens log kunne konstatere at det ikke var en fejl genereret af bilen, dvs at udskiftning ikke var omfattet af garantien. Venter stadig på svar fra dem i samme sag, men jeg kan næsten gætte hvor det bærer henad. Fik i øvrigt skiftet sprinklerpumpen i dag for kr. 1.095.. så nu er der rene ruder igen..

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 27 '17

Men uanset hvad så er der jo tale om en klar konstruktionsfejl fra Teslas side. Har endnu aldrig hørt om andre biler hvor 12 volt batteriet kun holder et år. På min gamle bil holdt det hele 7 år før det skulle skiftes...

Okkels
Okkels Mar 27 '17

Jeg fik lavet et dørhåndtag ved højre bagdør i sidste uge.

Bilen er 16 måneder gammel og har kørt 90000 km.

1546,- at betale ved kasse 1.

Jeg forsøgte at argumentere med købeloven, velvidende at jeg skal bevise at dørhåndtaget har været defekt fra købstidspunktet af, men det prellede af som vand på en gås.

Jeg tænker at hvis et dørhåndtag, som nærmest aldrig er blevet brugt (kører mest alene i bilen) går i stykker efter 16 måneder, så har det været lavet for dårligt fra starten af.

FDM gav mig ret i min pointe men mener stadig ikke det kan bevises.

Qua beløbets størrelse er det mest en principsag, men Tesla's arrogance irriterer mig fordi bilen, trods dens øvrige fantastiske kvaliteter, har nogle børnesygdomme, som Tesla burde løse uden omkostninger for kunderne.

griffel
griffel Mar 27 '17
@Luxenburger
Imponerende, hvad man kan udlæse af en log... ;-) Hvad skulle et dødt batteri ellers være resultatet af?! Hvis det ikke er bilens skyld, så må det jo være batteriet der ikke duede.
Man har jo ikke en chance for at modbevise noget som helst, når de siger, at "vi har konstateret, at..."

@Okkels
Jeg kører som regel også alene i min bil. Jeg har en gang i Settings sat den til kun at køre Driver Door Handle ud, men så synes jeg ikke, at jeg overhovedet kunne få de andre ud. Heller ikke når jeg trykkede på dem. Måske var det en fejl, men ellers kan du måske vælge den indstilling.

/Jakob :-)
DavidS90D
DavidS90D Mar 27 '17

@Okkels, var det en udskiftning af dørhåndtaget og mekanisme eller bare lidt "WD-40" ?

CanEl
CanEl Mar 27 '17

dørhåndtagene har et svagt punkt, som er en lille microswitz.

se hvordan i kan ordne det, når garanti er udløbet.

https://youtu.be/UZhDQkjPofA

og her en måde at afmontere dørpanelet

Rear Door Panel Removal of the Tesla Model S

det kan jo også være andre fejl, men denne er kendt og kan fixes.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Mar 27 '17
webercarbmann
webercarbmann Mar 28 '17
Quote from canel

dørhåndtagene har et svagt punkt, som er en lille microswitz.

se hvordan i kan ordne det, når garanti er udløbet.

https://youtu.be/UZhDQkjPofA

og her en måde at afmontere dørpanelet

Rear Door Panel Removal of the Tesla Model S

det kan jo også være andre fejl, men denne er kendt og kan fixes.

Canel - tak for info om problemet med håndtagene. Vil Tesla mon sælge reservedelen til private? Man bør næsten have et kit liggende så man er klar til at fikse problemet.. Det lader til at det er et spørgsmål om hvornår og ikke hvis denne fejl opstår.   Vh Peter

Okkels
Okkels Mar 28 '17

@DavidS90D: Jeg fik skiftet en switch til 280 kr. + en times arbejdsløn.

webercarbmann
webercarbmann Mar 28 '17
Quote from Okkels

@DavidS90D: Jeg fik skiftet en switch til 280 kr. + en times arbejdsløn.

Det er vel ikke urimeligt men hvis man kan spare en tudse ved at have reservedelen liggende kunne jeg godt finde på det. Det lader iøvrigt til et fejlen opstår fordi ledningen til switchen "arbejder"  og efter noget tid knækker. Youtube filmen viser hvordan man kan fastgøre ledningen så problemet ikke opstår igen efter udskiftning. (Der vises en løsning med at klæbende materiale i den ene side en en lille kabelstrip i den anden side)  Man burde nok præventivt sørge for denne forberede montering og på den måde undgå at problemet opstår. Er der noget man at man også kan eftermontere dioder i håndtagene ved samme lejlighed hvis man ikke har tech pakke på bilen. En "om-byggedag" i carporten til sommer måske?  Peter

Sider: « 1 2